wypowiedzenie umowy o administrowanie

Zarząd sprawowany przez zatrudnioną przez wspólnotę osobę fizyczną lub prawną.
Także administrator zatrudniony do pomocy zarządowi właścicielskiemu.
Wiadomość
Autor
Haneczka
.
.
Posty: 2157
Rejestracja: 26-04-2007, 18:07

Odp.: wypowiedzenie umowy o administrowanie

#7 Post autor: Haneczka » 04-06-2008, 13:59

owner pisze:Obowiązków administrator ma tyle, ile wpisano do umowy.
W umowie jest, między innymi:
- informowanie Zarządu o wszystkich sprawach dotyczących Wspólnoty;
- odpowiadanie na reklamacje oraz skargi dotyczące zarządzania nieruchomością wspólną.
owner pisze:Jeśli czegoś nie ma w umowie, nie obowiązuje to stron.
Nie wiem, jak mam to rozumieć w odniesieniu do cytowanego wyroku SN z 19.01.2006 IV CK 343/05, przecież tam nie jest napisane:...oraz prowadzenie korespondencji, w zakresie zawartej umowy o administrowanie. :>

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

lasmarek
.
.
Posty: 100
Rejestracja: 08-04-2008, 02:13

Odp.: wypowiedzenie umowy o administrowanie

#8 Post autor: lasmarek » 04-06-2008, 18:56

Ciekawe dlaczego chcesz wypowiedzieć umowę
lasmarek

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

aniuchna69
.
.
Posty: 57
Rejestracja: 19-05-2008, 10:08

Odp.: wypowiedzenie umowy o administrowanie

#9 Post autor: aniuchna69 » 06-06-2008, 10:50

aa

[ Dodano: Pią 06 Cze, 2008 ]
Ciekawe dlaczego chcesz wypowiedzieć umowę

Umowe chcemy wypowiedzieć ponieważ nie jesteśmy zadowoleni z naszego zarzadcy a koszty administrowania to 1,8 za metr mieszkania. Chcemy sami zarządzać tym co nasze a nie jest to łatwe ponieważ jestesmy zieloni i nie posiadamy wiedzy na ten temat. Myślałam, że na tym forum znajdę pomoc..... za to dowiedziałam się czym rózni sie zarządzanie od administrowania i dobrze bo na pewno przyda mi sie ta wiedza ale nie o to mi przeciez chodziło. Sporzadziłam rozwiązanie umowy może jest ktos kto mógłby zobaczyć czy jest w nim zawarte wszystko co niezbedne???Co najpierw, wypowiedzenie czy zebranie i kto je zwołuje?
aniuchna69

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

owner
.
.
Posty: 6179
Rejestracja: 28-12-2006, 21:22

Odp.: wypowiedzenie umowy o administrowanie

#10 Post autor: owner » 06-06-2008, 11:07

Haneczka pisze:Nie wiem, jak mam to rozumieć w odniesieniu do cytowanego wyroku SN z 19.01.2006 IV CK 343/05, przecież tam nie jest napisane:...oraz prowadzenie korespondencji, w zakresie zawartej umowy o administrowanie.
Zakres pojęcia administrowanie to jedno, a zakres zleconej w umowie usługi to drugie. Nie zawsze zarządy muszą zlecać wszystkie sprawy z zakresu administrowania NW wynajętemu administratorowi. Od zleceniobiorcy można egzekwować tylko taki zakres usługi, jaki zlecono w umowie.

Zacytowane przez Ciebie zapisy umowy nie są precyzyjne.
"informowanie Zarządu o wszystkich sprawach dotyczących Wspólnoty" - co to znaczy? Czy o nowych przepisach prawnych, interpretacjach podatkowych również? Nie bardzo sobie wyobrażam wyegzekwowanie tego obowiązku w tym brzmieniu.

Poza tym, ten zapis dotyczy obowiązku informowania zarządu, a Ty pytasz o obowiązek odpowiadania przez administratora na pisma właścicieli. Administrator ma obowiązek odpowiadać na te pisma wówczas, gdy zawierają "reklamacje oraz skargi dotyczące zarządzania nieruchomością wspólną". Co prawda on tylko administruje, więc skargi na zarządzanie dotyczą raczej pracy zarządu...
aniuchna69 pisze:aa
??? :hahaha:

[ Dodano: Pią 06 Cze, 2008 ]
aniuchna69 pisze:Myślałam, że na tym forum znajdę pomoc..... za to dowiedziałam się czym rózni sie zarządzanie od administrowania i dobrze bo na pewno przyda mi sie ta wiedza ale nie o to mi przeciez chodziło.
Jak to? Zadałaś pytanie:
aniuchna69 pisze:A jaka jest różnica miedzy administrowaniem a zarządzaniem nieruchomością?
Ile lokali jest w Waszej wspólnocie: do 7 czy więcej niż 7?
Jaką macie umowę: w formie aktu notarialnego czy zwykłą, cywilnoprawną? o zarządzanie, czy o administrowanie?
Czy zarządca posiada licencję (powinien podać jej numer w umowie)?
Czy Ty jesteś członkiem zarządu?
Kto zawarł umowę z zarządcą? Czy była na to uchwała?

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

aniuchna69
.
.
Posty: 57
Rejestracja: 19-05-2008, 10:08

Odp.: wypowiedzenie umowy o administrowanie

#11 Post autor: aniuchna69 » 06-06-2008, 11:20

Tak zadałam to pytanie i dzięki za odpowiedz.Napisałam przecież , że ta wiedza równiez mi się przyda.Na najbardziej interesujące mnie pytanie jednak odpowiedzi nie otrzymałam.

To aa.......... to wysłałam jako próbę, ponieważ nie działało mi wysyłanie.

[ Dodano: Pią 06 Cze, 2008 ]
Lokali mamy 14. Umowa w formie aktu notarialnego o administrowanie. Administrator posiada licencję. Jestem członkiem zarzadu od niedawna. Umowe zawarły osoby (zarząd wspólnoty),które obecnie nie sa juz w zarządzie. Czy była na to uchwała... nie wiem ale się dowiem.
aniuchna69

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

owner
.
.
Posty: 6179
Rejestracja: 28-12-2006, 21:22

Odp.: wypowiedzenie umowy o administrowanie

#12 Post autor: owner » 06-06-2008, 11:29

Odpowiedz na moje pytania, bo od tego zależy tryb postępowania przy wypowiedzeniu umowy. Jeszcze jedno: jaki tryb rozwiązania umowy zapisano w samej umowie?
aniuchna69 pisze:Na najbardziej interesujące mnie pytanie jednak odpowiedzi nie otrzymałam.
Chciałaś gotowca, szablonu. Odpisałem Ci, że nie ma takiego szablonu - przynajmniej ja go nie znam. Wypowiedzenie umowy powinno być sporządzone na piśmie, ale cała reszta zależy od konkretnych uwarunkowań. Każda umowa może być inna. Jeśli odpowiesz na moje pytania, zbliżymy się do odpowiedzi, jak rozwiązać umowę.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Zarządca i administrator”