Nowy właściciel a koszty ustalonego wcześniej remontu
Nowy właściciel a koszty ustalonego wcześniej remontu
Witam!
Byłam najemcą mieszkania komunalnego. Nabyłam je na własność od gminy na początku 2011r. W sezonie letnim 2012 r. przeprowadzony został remont klatki schodowej. Po jego zakończeniu dostałam wezwanie do zapłaty w ciągu 14 dni ponad 600 zł, gdyż takiej kwoty brakowało na funduszu remontowym, przypadającym na moje mieszkanie. Na żadnym zebraniu wspólnoty, w którym brałam udział, nie podejmowano uchwały o remoncie klatki schodowej. Podczas odbioru remontu nie było mnie na liście właścicieli. W zarządzie wspólnoty dowiedziałam się, że uchwała podjęta została w 2010 r., zanim wykupiłam mieszkanie od gminy. W tym zebraniu oczywiście brała udział gmina i to ona faktycznie podjęła uchwałę o remoncie jako największy właściciel. Kiedy gmina sprzedawała mi mieszkanie, nie zostałam poinformowana o tym, że został uchwalony remont klatki schodowej, ani jakie koszty mnie w związku z tym czekają (koszt tego remontu miał wynosić do 31 000 zł, ostatecznie wyniósł 29 000 zł). Do czasu wykupu mieszkania wpłacałam na konto gminy pieniądze jako najemca, teraz wygląda na to że muszę już jako właściciel pokryć je wstecz jeszcze raz, partycypować w ustalonych wcześniej kosztach w100% jak inni wcześniejsi właściciele.
Proszę o odpowiedź: kto powinien zapłacić te brakujące 600 zł w sytuacji, kiedy nie zostałam jako nabywca poinformowana o takiej remontowej uchwale? Czy muszę zapłacić za remont, o którym nie wiedziałam, nie zostałam poinformowana?
W zarządzie wspólnoty dowiedziałam się, że gmina nigdy nie dokonywała żadnych wpłat na fundusz remontowy. Zgodnie z uchwałami, które faktycznie sama podejmowała, przyjęto, że gmina płaci dopiero po zakończeniu remontu. Obecnie w mojej wspólnocie jest 4 właścicieli plus gmina. Kiedy uchwała była podejmowana było 3 właścicieli plus gmina.
Wspólnota nie czuje się też odpowiedzialna za informowanie mnie jako nowego właściciela i zrzuca winę na gminę, która, wg wspólnoty, powinna mnie poinformować i odjąć koszty przy wykupie mieszkania.
Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź.
Byłam najemcą mieszkania komunalnego. Nabyłam je na własność od gminy na początku 2011r. W sezonie letnim 2012 r. przeprowadzony został remont klatki schodowej. Po jego zakończeniu dostałam wezwanie do zapłaty w ciągu 14 dni ponad 600 zł, gdyż takiej kwoty brakowało na funduszu remontowym, przypadającym na moje mieszkanie. Na żadnym zebraniu wspólnoty, w którym brałam udział, nie podejmowano uchwały o remoncie klatki schodowej. Podczas odbioru remontu nie było mnie na liście właścicieli. W zarządzie wspólnoty dowiedziałam się, że uchwała podjęta została w 2010 r., zanim wykupiłam mieszkanie od gminy. W tym zebraniu oczywiście brała udział gmina i to ona faktycznie podjęła uchwałę o remoncie jako największy właściciel. Kiedy gmina sprzedawała mi mieszkanie, nie zostałam poinformowana o tym, że został uchwalony remont klatki schodowej, ani jakie koszty mnie w związku z tym czekają (koszt tego remontu miał wynosić do 31 000 zł, ostatecznie wyniósł 29 000 zł). Do czasu wykupu mieszkania wpłacałam na konto gminy pieniądze jako najemca, teraz wygląda na to że muszę już jako właściciel pokryć je wstecz jeszcze raz, partycypować w ustalonych wcześniej kosztach w100% jak inni wcześniejsi właściciele.
Proszę o odpowiedź: kto powinien zapłacić te brakujące 600 zł w sytuacji, kiedy nie zostałam jako nabywca poinformowana o takiej remontowej uchwale? Czy muszę zapłacić za remont, o którym nie wiedziałam, nie zostałam poinformowana?
W zarządzie wspólnoty dowiedziałam się, że gmina nigdy nie dokonywała żadnych wpłat na fundusz remontowy. Zgodnie z uchwałami, które faktycznie sama podejmowała, przyjęto, że gmina płaci dopiero po zakończeniu remontu. Obecnie w mojej wspólnocie jest 4 właścicieli plus gmina. Kiedy uchwała była podejmowana było 3 właścicieli plus gmina.
Wspólnota nie czuje się też odpowiedzialna za informowanie mnie jako nowego właściciela i zrzuca winę na gminę, która, wg wspólnoty, powinna mnie poinformować i odjąć koszty przy wykupie mieszkania.
Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
Odp.: Nowy właściciel a koszty ustalonego wcześniej remontu
To nie ma znaczenia.lilith pisze: Na żadnym zebraniu wspólnoty, w którym brałam udział, nie podejmowano uchwały o remoncie klatki schodowej
Po kupnie lokalu powinnaś wybrać się do zarządcy/administratora i zapoznać się z podjętymi uchwałami i obowiązującymi regulaminami.
Na jakiej liście?lilith pisze:Podczas odbioru remontu nie było mnie na liście właścicieli.
A pytałaś o to sąsiadów- właścicieli lokali lub u zarządcy? Poza tym kto inny sprzedawał, a kto inny zarządza.lilith pisze:Kiedy gmina sprzedawała mi mieszkanie, nie zostałam poinformowana o tym, że został uchwalony remont klatki schodowej, ani jakie koszty mnie w związku z tym czekają (koszt tego remontu miał wynosić do 31 000 zł, ostatecznie wyniósł 29 000 zł)
Twoje pieniądze z czynszu wpływały na konto gminy a nie na konto wspólnoty.lilith pisze:Do czasu wykupu mieszkania wpłacałam na konto gminy pieniądze jako najemca, teraz wygląda na to że muszę już jako właściciel pokryć je wstecz jeszcze raz, partycypować w ustalonych wcześniej kosztach w100% jak inni wcześniejsi właściciele.
Wiec nie mów , że musisz zapłacić drugi raz. Poza tym jestem pewna , że kupiłaś lokal z olbrzymią bonifikatą, której nie mają ci, co kupują lokale na wolnym rynku.
To, że nie zostałaś poinformowana (a raczej nie chciałaś się o tym dowiedzieć) nie ma żadnego znaczenia dla sprawy. Przecież po kupnie lokalu płaciłaś zaliczki, których też nie uchwalałaś.lilith pisze:Proszę o odpowiedź: kto powinien zapłacić te brakujące 600 zł w sytuacji, kiedy nie zostałam jako nabywca poinformowana o takiej remontowej uchwale? Czy muszę zapłacić za remont, o którym nie wiedziałam, nie zostałam poinformowana?
Znaczenie może mieć:
- uchwała rady miasta/gminy w sprawie sprzedaży lokali komunalnych
- uchwała właścicieli lokali w sprawie utworzenia funduszu remontowego.
Jeżeli jednym z warunków sprzedaży lokalu był zwrot gminie zgromadzonych przez nią na FR środków (pomijam w jaki sposób), to na Ty masz dopłacić do remontu.
W akcie notarialnym powinnaś mieć numery uchwał rady miasta/gminy. Trzeba je sprawdzić, choć powinnaś zapoznać się z nimi przed kupnem lokalu.
I druga uchwałę , którą powinnaś sprawdzić, to uchwała wspólnoty o utworzeniu FR.
Może gmina bezprawnie nie wpłacała na FR, choć powinna to robić.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
Odp.: Nowy właściciel a koszty ustalonego wcześniej remontu
Na takiej, o której mowa w ustawie:irenalo pisze:Na jakiej liście?lilith pisze: Podczas odbioru remontu nie było mnie na liście właścicieli.
Art. 29. 1b. Zarząd lub zarządca, któremu zarząd nieruchomością wspólną powierzono w sposób określony w art. 18 ust. 1, jest obowiązany (...) prowadzić i aktualizować spis właścicieli lokali i przypadających im udziałów w nieruchomości wspólnej.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
Odp.: Nowy właściciel a koszty ustalonego wcześniej remontu
Hm..tak sądzisz?cdn pisze:Na takiej, o której mowa w ustawie:
Przez półtora roku nikt nie zaktualizował listy właścicieli?lilith pisze: Nabyłam je na własność od gminy na początku 2011r. W sezonie letnim 2012 r. przeprowadzony został remont klatki schodowej
To kto płacił zaliczki? Poprzedni właściciel?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
Odp.: Nowy właściciel a koszty ustalonego wcześniej remontu
Byłam, przekazałam akt notarialny kupna, o żadnych uchwałach mnie nie poinformowano.irenalo pisze:Po kupnie lokalu powinnaś wybrać się do zarządcy/administratora i zapoznać się z podjętymi uchwałami i obowiązującymi regulaminami.
Jedyna informacja, jaką otrzymałam to wysokość funduszu.
Tak, to oczywiste. Jak piszę wyżej. Poza tym na zebraniu w 2011 była mowa tylko o ewentualnych planach remontowych i przedstawienie kosztów stałych (fundusz) oraz akceptacja tych kosztów (bez wzmianki o pracach remontowych).irenalo pisze:Poza tym kto inny sprzedawał, a kto inny zarządza.
Pieniądze wpływały na konto gminy i potem z tych pieniędzy gmina zapłaci za remont. A ja i tak musze pokryć je wstecz, choć wtedy nie byłam właścicielem, czyli faktycznie płacę podwójnie. A to, że kupiłam lokal z bonifikatą czy bez nie ma żadnego znaczenia w tej sprawie bo znaczenie ma to, kto zgodnie z prawem powinien ten koszt pokryć, a tego nadal nie wiem.irenalo pisze:Twoje pieniądze z czynszu wpływały na konto gminy a nie na konto wspólnoty.
Wiec nie mów , że musisz zapłacić drugi raz. Poza tym jestem pewna , że kupiłaś lokal z olbrzymią
bonifikatą, której nie mają ci, co kupują lokale na wolnym rynku.
Płaciłam zaliczki które zaakceptowałam i były to zaliczki na obecny FR. Informacja w akcie notarialnym (od gminy) dotyczyła wyłącznie remontu który już był. Koszt tego remontu pomniejszał bonifikatę czyli powiększał koszt sprzedaży. O planowanym remoncie nie było ani słowa.irenalo pisze:To, że nie zostałaś poinformowana (a raczej nie chciałaś się o tym dowiedzieć) nie ma żadnego znaczenia dla sprawy. Przecież po kupnie lokalu płaciłaś zaliczki, których też nie uchwalałaś.
Znaczenie może mieć:
- uchwała rady miasta/gminy w sprawie sprzedaży lokali komunalnych
- uchwała właścicieli lokali w sprawie utworzenia funduszu remontowego.
Jeżeli jednym z warunków sprzedaży lokalu był zwrot gminie zgromadzonych przez nią na FR środków
(pomijam w jaki sposób), to na Ty masz dopłacić do remontu.
W akcie notarialnym powinnaś mieć numery uchwał rady miasta/gminy. Trzeba je sprawdzić, choć powinnaś zapoznać się z nimi przed kupnem lokalu.
I druga uchwałę , którą powinnaś sprawdzić, to uchwała wspólnoty o utworzeniu FR.
Może gmina bezprawnie nie wpłacała na FR, choć powinna to robić.
W akcie notarialnym nie było nic napisane o zwrocie zgromadzonych na FR środków.
Istotne jest dla mnie to, czy jeśli nie poinformowano mnie o tym, czy powinnam płacić tę nadwyżkę?
Sprzedający ukrył ten fakt.
Gmina zgodnie z uchwałą wspólnoty nie płaciła na fundusz remontowy tylko zapłaci po zakończonym
remoncie, ale pieniądze od wynajmującego przez okres od uchwały do sprzedania pobierała.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
Odp.: Nowy właściciel a koszty ustalonego wcześniej remontu
lilith pisze:Pieniądze wpływały na konto gminy i potem z tych pieniędzy gmina zapłaci za remont.
Nie, to są odrębne pozycje budżetowe. Gmina kasowała Cię za czynsz tak samo jak robi to prywatny właściciel. A co robi z tymi pieniędzmi, to już odrębna sprawa. Płaci na NW z osobnej pozycji budżetowej. Dlatego np. w Warszawie gmina od paru lat sprzeciwia się wszystkim podwyżkom opłat na NW, nawet gdy wpływy z lokali komunalnych w danym budynku ma wyższe niż jej aktualne opłaty na NW.lilith pisze:Gmina zgodnie z uchwałą wspólnoty nie płaciła na fundusz remontowy tylko zapłaci po zakończonym remoncie, ale pieniądze od wynajmującego przez okres od uchwały do sprzedania pobierała.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
-
Remont tarasu i stropu - kto ponosi koszty remontu?
autor: annakrakow1 » 10-02-2022, 21:11 » w Remonty i modernizacje - 1 Odpowiedzi
- 1260 Odsłony
-
Ostatni post autor: piotrusb
10-02-2022, 22:04
-
-
- 0 Odpowiedzi
- 687 Odsłony
-
Ostatni post autor: piotrusb
06-04-2023, 11:21
-
- 1 Odpowiedzi
- 944 Odsłony
-
Ostatni post autor: piotrusb
30-06-2021, 10:30
-
-
Rozliczenie kosztów remontu przy współwłasności
autor: piotrusb » 14-05-2021, 09:06 » w Orzecznictwo sądów powszechnych - 0 Odpowiedzi
- 777 Odsłony
-
Ostatni post autor: piotrusb
14-05-2021, 09:06
-
-
-
Finansowanie remontu ze środków poza funduszem remontowym
autor: kazianat » 26-06-2022, 19:53 » w Księgowość, rozliczenia, zarządzanie finansami Wspólnoty - 5 Odpowiedzi
- 875 Odsłony
-
Ostatni post autor: piotrusb
27-06-2022, 10:47
-