Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym:
Uwagi do projektu planu miejscowego może wnieść każdy, kto kwestionuje ustalenia przyjęte w projekcie planu, wyłożonym do publicznego wglądu
Więc może to zrobić zarówno zarząd w imieniu wspólnoty, jak i każdy z właścicieli lokali w imieniu własnym.
Zgodnie z art. 18 ust. 2 powyższej ustawy:
Uwagi do projektu planu należy wnieść w terminie wyznaczonym w ogłoszeniu, o którym mowa w art. 17 pkt 11.
Art. 17 pkt 11
Wójt, burmistrz albo prezydent miasta po podjęciu przez radę gminy uchwały o przystąpieniu do sporządzania planu miejscowego wyznacza w ogłoszeniu (...) termin, w którym osoby fizyczne i prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej (a więc również wspólnoty - piotrusb) mogą wnosić uwagi dotyczące projektu planu, nie krótszy niż 14 dni od dnia zakończenia okresu wyłożenia projektu planu.
Uprawnienie do złożenia uwag do projektu MPZP nie jest więc ograniczone i składając uwagi nie trzeba wykazywać prawa do nieruchomości objętej projektem czy istnienia interesu prawnego, które może zostać naruszony przez zawarte w nim ustalenia. I nie jest to wniosek, tylko uwagi do projektu. Nie ma jakiegoś ustalonego standardu, czy wzoru uwag. Powinny być one precyzyjnie opisane ze wskazaniem nieruchomości, której dotyczą i powinny być wskazane argumenty merytoryczne uzasadniające konieczność uwzględnienia uwag i wprowadzenia sugerowanych zmian w projekcie MPZP.
Złożenie uwag nie jest środkiem zaskarżenia, a nie złożenie uwag nie wyłącza możliwości późniejszego zaskarżenia planu.