dap0 pisze:zarządcy budynku WM jak i osób reprezentujących właścicieli lokali (mam na myśli przewodniczącego i jego zastępcę)?
Czy macie zarząd (t. zw. właścicielski) i administratora zwanego kolokwialnie, choć nieściśle zarządcą, czy też powierzyliście zarząd zgodnie z art. 18 ustawy o własności lokali i macie tylko zarządcę (nie macie zarządu w sensie organu wspólnoty)?
Jeśli w grę wchodzi ta pierwsza opcja, to zebranie zwołuje zarząd i to on kieruje sprawami wspólnoty mieszkaniowej i reprezentuje ją na zewnątrz oraz w stosunkach między wspólnotą a poszczególnymi właścicielami lokali (art. 21 ust. 1 uwl) i to on odpowiada przed właścicielami. Administrator jedynie wspomaga pracę zarządu i pełni funkcję doradczą - nie ma prawa do samodzielnego podejmowania decyzji. W jednej wspólnocie nie może występować zarząd (w sensie funkcjonalnym) i zarządca (w sensie art. 18 uwl).
dap0 pisze:Czy przepisy nie określają kar (sankcji)
Nie, nie ma takich przepisów. Uwl nie przewiduje sankcji za nie zwołanie zebrania w terminie. Zarządowi lub zarządcy, który nie wypełnia swoich obowiązków, można nie udzielić absolutorium, ale to nie ma faktycznie żadnych skutków. Takiego zarządcę (lub zarząd) można jedynie odwołać. Natomiast zgodnie z art. 30 ust. 1a uwl:
W wypadku gdy zarząd lub zarządca, któremu zarząd nieruchomością wspólną powierzono w sposób określony art. 18 ust. 1, nie zwoła zebrania ogółu właścicieli lokali w terminie, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, zebranie coroczne może zwołać każdy z właścicieli.
dap0 pisze:a zarządca budynku WM tłumaczy, że nie są gotowe papiery księgowe i nie potrafi powiedzieć kiedy będzie zwołane to zebranie,
A co potrafi powiedzieć? Dlaczego dokumenty (i które konkretnie) nie są gotowe?