Zakładam wspólnotę .

Współwłasność nieruchomości do 7 lokali
Wiadomość
Autor
misiekzoo
.
.
Posty: 66
Rejestracja: 25-08-2010, 20:24

Zakładam wspólnotę .

#1 Post autor: misiekzoo » 14-06-2011, 16:31

Witam.
Wiem że pewnie było to już klepane ale nie mogę znaleźć konkretów co potrzebne mi są można powiedzieć na dziś.

Wzór uchwały z jakim jedzie się do Urzędu Statystycznego po regon.

W jakiej kwocie uiścić opłatę za powołanie pełnomocnika ( może jakiś wzór pisma jak powołać taką osobę ).
Z tego co doczytałem jest konieczny pełnomocnik przy rejestracji.

Dalej wiem że już pozostanie podjechanie po NIP do US i założenie konta.
Z tego co wiem do US też potrzebne pełnomocnictwo i opłata .

Do założenia konta już nie potrzeba opłaty dla pełnomocnika?? Pytam bo gdzieś czytałem że chyba nie .


Teraz kilka danych odnośnie wspólnoty.
Mała wspólnota , wyodrębnione 4 lokale. Głównie chodzi nam o to że chcemy sobie założyć konto i zbierać wspólnie na remonty części wspólnych budynku.

Z góry dziękuję za konkretne odpowiedzi.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

irenalo
moderator
moderator
Posty: 8805
Rejestracja: 27-03-2006, 20:06

Odp.: Zakładam wspólnotę .

#2 Post autor: irenalo » 14-06-2011, 16:45

misiekzoo pisze:Mała wspólnota , wyodrębnione 4 lokale.
A ile niewyodrębnionych?

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

misiekzoo
.
.
Posty: 66
Rejestracja: 25-08-2010, 20:24

Odp.: Zakładam wspólnotę .

#3 Post autor: misiekzoo » 14-06-2011, 16:53

Są 4 lokale nie ma więcej.
Dodam że każdy jest własnościowy , nikt nami nie zarządzał do tej pory . Jakoś sami się się składaliśmy na naprawy i remonty.
Pomysł powstał przy ostatniej reperacji dachu że czasem ciężko od ręki zebrać nawet po kilkaset zł a jak by było konto i mobilizacja i obowiązek do składki było by inaczej :) . Samo życie .

A jeszcze mam pytanie bo sąsiadka doczytała że do Urzędu Statystycznego potrzebne są odpisy z aktu notarialnego i każdy z nas już takowe odpisy ma przygotowane.
Planujemy wyjazd w piątek 17 -tego po Regon dla tego tak pytam o te uchwałę żeby dobrze to napisać i niczego ( jak np opłaty dla pełnomocnika ) nie zapomnieć.
Ostatnio zmieniony 14-06-2011, 16:56 przez misiekzoo, łącznie zmieniany 1 raz.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

misiekzoo
.
.
Posty: 66
Rejestracja: 25-08-2010, 20:24

Odp.: Zakładam wspólnotę .

#4 Post autor: misiekzoo » 14-06-2011, 16:54

A jeszcze co mogę dodać media każdy płaci sam i tak już zostanie nie chcemy tego zmieniać.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

irenalo
moderator
moderator
Posty: 8805
Rejestracja: 27-03-2006, 20:06

Odp.: Zakładam wspólnotę .

#5 Post autor: irenalo » 14-06-2011, 17:16

No to piszecie sobie pierwszą "uchwalę". Piszę "uchwałę" choć w małej wspólnocie podejmuje się decyzję. Ale jak te decyzje nazwiecie uchwałami, to ułatwi Wam życie "na zewnątrz".
Wymyślcie nazwę wspólnoty. np. od ulicy i nr domu.
Np. Wspólnota Mieszkaniowa "Zamiejska 6".
I jedziemy:
miejscowośc , data
Uchwała o sposobie zarządzania nieruchomością wspólną nr 1/2011

1. Zarząd sprawują wszyscy właściciele. ( no chyba, że u Was jest inaczej).
2. Prowadzenie spraw administracyjnych powierza się .....x.....
3. ...x... będzie /nie będzie pobierał wynagrodzenia.

i podpisy
lokal nr 1 ...............................
lokal nr 2 ............................
lokal nr 3..............................
lokal nr 4...................

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

irenalo
moderator
moderator
Posty: 8805
Rejestracja: 27-03-2006, 20:06

Odp.: Zakładam wspólnotę .

#6 Post autor: irenalo » 14-06-2011, 17:35

Jeden z właścicieli (najlepiej ten, któremu powierzyliście sprawy administracyjne) z tą uchwałą (niech zrobi kopię, bo a nuż w WUS-i nie będzie kopiarki) i własnym aktem notarialnym (kopia) pójdzie po REGON. Po wypełnieniu formularza powinien REGON dostać od ręki.
Potem należy złożyć formularz NIP-2 i dołączyć kopię REGON i uchwały.
Przy okazji zapytajcie o VAT. Nie będziecie płatnikiem, ale może będzie trzeba zostawić oświadczenie. I złóżcie papier, że chcecie się rozliczać raz do roku a nie co kwartał.
NIP przeslą Wam pocztą.
Potem napiszecie następną uchwałę "W sprawie założenia rachunku bankowego".
Tam napiszecie w jakim banku , kogo upoważniacie do założenia i kto może dysponować rachunkiem.
Też mam 4 lokalowa wspólnotę. U mnie dwie osoby (z dwóch lokali) niezależnie od siebie mogą dokonywać operacji.
Z REGON, NIP i uchwałą nr 1 i 2 osoba/osoby upoważnione pójdą do banku założyć konto.
Aha...pieczątka wspólnoty z nazwą i adresem.. Ja zamówiłam z NIP i REGON . Ułatwia życie.

A potem już możecie sobie tworzyć uchwały na temat miesięcznych zaliczek.Ubezpieczenia
lub rezygnacji z ubezpieczenia. Remontów. Kredytu na wspólnotę.
Ostatnio zmieniony 14-06-2011, 17:40 przez irenalo, łącznie zmieniany 1 raz.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Mała wspólnota mieszkaniowa”