Jakie dokumenty powinna otrzymać Wspólnota od Administratora
Jakie dokumenty powinna otrzymać Wspólnota od Administratora
Witam serdecznie,w dniu wczorajszym po kilku miesiącach batalii odebrałam od Administratora w imieniu Wspólnoty dokumenty w formie protokołu zdawczo-odbiorczego.Niestety wg. mnie są bardzo okrojone.Szukam przepisów ,które w sposób jasny określają co ma być przekazane Wspólnocie.Pani zasłaniała się przepisami prawa,jednakże brak choćby tak podstawowych dokumentów jak zaświadczenie o nadaniu numeru REGON lub zaświadczenie o nadanie numeru NIP świadczą o złośliwości z jej strony.Bardzo proszę o wskazówki.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
Odp.: Jakie dokumenty powinna otrzymać Wspólnota od Admin
To zależy od tego co miał w swoim posiadaniu administrator. Generalnie wszystkie dokumenty wspólnoty pozostają jej własnością i administrator, w przypadku rozwiązania umowy i zakończenia świadczenia swoich usług, jest zobowiązany je wspólnocie przekazać.
Do tego z pewnością dokumentację techniczną budynku (dokumentację budowy i dokumentację powykonawczą, książkę obiektu budowlanego), inne dokumenty i decyzje dotyczące obiektu, a także instrukcje obsługi i eksploatacji instalacji i urządzeń związanych z tym obiektem, protokoły kontroli (przeglądy budowalne: roczne i pięcioletnie, coroczne przegląd instalacji gazowej i wentylacyjnej) itp.
Czy w umowie z administratorem macie jakieś zapisy odnośnie przechowywania przez niego dokumentacji wspólnoty?
Patrz też wątki:
http://wspolnota.net.pl/post89938.html?hilit=art. 276 kk#p89938
http://wspolnota.net.pl/sad-najwyzszy/u ... ?hilit=Kto niszczy, uszkadza, czyni bezużytecznym, ukrywa lub usuwa dokument
Jakimi konkretnie?ainer pisze:Pani zasłaniała się przepisami prawa
Bezwzględnie powinniście je dostać.ainer pisze:brak choćby tak podstawowych dokumentów jak zaświadczenie o nadaniu numeru REGON lub zaświadczenie o nadanie numeru NIP
Do tego z pewnością dokumentację techniczną budynku (dokumentację budowy i dokumentację powykonawczą, książkę obiektu budowlanego), inne dokumenty i decyzje dotyczące obiektu, a także instrukcje obsługi i eksploatacji instalacji i urządzeń związanych z tym obiektem, protokoły kontroli (przeglądy budowalne: roczne i pięcioletnie, coroczne przegląd instalacji gazowej i wentylacyjnej) itp.
Czy w umowie z administratorem macie jakieś zapisy odnośnie przechowywania przez niego dokumentacji wspólnoty?
Patrz też wątki:
http://wspolnota.net.pl/post89938.html?hilit=art. 276 kk#p89938
http://wspolnota.net.pl/sad-najwyzszy/u ... ?hilit=Kto niszczy, uszkadza, czyni bezużytecznym, ukrywa lub usuwa dokument
piotrusb
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
-
Co powinna finansować wspólnota, a co właściciel lokalu przy adaptacji strychu
autor: piotrusb » 14-04-2022, 13:30 » w Orzecznictwo sądów powszechnych - 0 Odpowiedzi
- 767 Odsłony
-
Ostatni post autor: piotrusb
14-04-2022, 13:30
-
-
-
Co powinna zawierać uchwała w sprawie sprzedaży części nieruchomości wspólnej
autor: piotrusb » 19-10-2021, 09:28 » w Orzecznictwo sądów powszechnych - 0 Odpowiedzi
- 687 Odsłony
-
Ostatni post autor: piotrusb
19-10-2021, 09:28
-
-
- 0 Odpowiedzi
- 1216 Odsłony
-
Ostatni post autor: piotrusb
17-01-2023, 10:38
-
- 0 Odpowiedzi
- 679 Odsłony
-
Ostatni post autor: piotrusb
19-05-2022, 09:23
-
- 0 Odpowiedzi
- 391 Odsłony
-
Ostatni post autor: piotrusb
11-06-2021, 13:35