W dokumentacji budynku brakuje dokumentów
W dokumentacji budynku brakuje dokumentów
Witam,
zmieniamy zarząd. Chcemy odebrać od aktualnego zarządcy książkę budynku ale co się stanie (może stać) jeśli okaże się, że dokumentacja nie jest aktualna? Bo podobno nie jest? Kto ponosi odpowiedzialność? Wiem, że to zarząd ponosi odpowiedzialność ale co z tym zrobić dalej? Kto ma książkę uzupełnić? Na czyj koszt? Zarząd sprawuje gmina aktualnie.
Dziękuję
Czy nowy zarząd ma obowiązek sprawdzić kompletność dokumentacji budynku? Czy powinien być spisany jakiś protokół przekazania dokumentacji?
zmieniamy zarząd. Chcemy odebrać od aktualnego zarządcy książkę budynku ale co się stanie (może stać) jeśli okaże się, że dokumentacja nie jest aktualna? Bo podobno nie jest? Kto ponosi odpowiedzialność? Wiem, że to zarząd ponosi odpowiedzialność ale co z tym zrobić dalej? Kto ma książkę uzupełnić? Na czyj koszt? Zarząd sprawuje gmina aktualnie.
Dziękuję
Czy nowy zarząd ma obowiązek sprawdzić kompletność dokumentacji budynku? Czy powinien być spisany jakiś protokół przekazania dokumentacji?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
Odp.: W dokumentacji budynku brakuje dokumentów
Odpowiedzialność zawsze ponosi właściciel nieruchomości, czyli członkowie wspólnoty.Koleżanka pisze:Kto ponosi odpowiedzialność?
Oczywiście - tak. Nawet gdy niekompletność dokumentacji zawiniona jest przez poprzedni zarząd (zarządcę), to na nowym zarządzie ciąży obowiązek uzupełnienia tej dokumentacji.Koleżanka pisze:Czy nowy zarząd ma obowiązek sprawdzić kompletność dokumentacji budynku?
W tej sytuacji - to niezbędna konieczność: protokół przejęcia dokumentacji z dodatkowym wyszczególnieniem zauważonych braków.Koleżanka pisze:Czy powinien być spisany jakiś protokół przekazania dokumentacji?
Na koszt bałaganiarza. Skoro dotychczasowy zarządca brał pieniądze za zarządzanie, ale nie wywiązywał się z obowiązków rzetelnego prowadzenia dokumentacji wspólnoty, w tym dokumentacji budynku - to możecie żądać naprawienia szkody.Koleżanka pisze:Na czyj koszt?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
Odp.: W dokumentacji budynku brakuje dokumentów
Nie wprowadzaj w błąd - KOB nie należy wstecz uzupełniać !! To jest fałszowanie dokumentacji. W KOB są wpisane osoby, które są upoważnione do jej prowadzenia i czas od-do. Nowa osoba nie ma uprawnień do wpisywania wstecz dokumentów do KOB czyli w czasie kiedy nie posiadała ku temu uprawnień !! Są 2 wyjścia z sytuacji - nowa osoba uzupełnia wpisy zaopatrując je aktualną datą wpisu lub też sporządza się protokół z wyszczególnieniem posiadanych protokołów, dokumentów które nie zostały wpisane do KOB.andy pisze:Nawet gdy niekompletność dokumentacji zawiniona jest przez poprzedni zarząd (zarządcę), to na nowym zarządzie ciąży obowiązek uzupełnienia tej dokumentacji.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
Odp.: W dokumentacji budynku brakuje dokumentów
A czy jest gdzieś wykaz dokumentów które każdy budynek posiadać powinien? To co powinien przekazać deweloper, plus to co powinno być prowadzone przez wspólnotę?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
Odp.: W dokumentacji budynku brakuje dokumentów
Czytasz posty bez zrozumienia i odpisujesz bez namysłu. Uważasz, że dokumentacja budynku to tylko książka obiektu budowlanego, a uzupełnianie tej dokumentacji, to tylko wpisy w kob? Niech Opatrzność ma w opiece Twoją wspólnotę.ondrasz pisze:Nie wprowadzaj w błąd - KOB nie należy wstecz uzupełniać
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
-
- .
- Posty: 388
- Rejestracja: 15-10-2008, 16:26
Odp.: W dokumentacji budynku brakuje dokumentów
Czy gmina ma u ciebie jeszcze jakieś lokale?
Jeśli tak, to ona za to zapłaci
uowl, art. 2 punkt 6. W razie braku dokumentacji technicznej budynku, zaznaczeń, o których mowa w ust. 5, dokonuje się, zgodnie z wymogami przepisów prawa budowlanego, na koszt dotychczasowego właściciela nieruchomości, o ile strony umowy o ustanowienie odrębnej własności lokalu nie postanowiły inaczej.
Jeśli tak, to ona za to zapłaci
uowl, art. 2 punkt 6. W razie braku dokumentacji technicznej budynku, zaznaczeń, o których mowa w ust. 5, dokonuje się, zgodnie z wymogami przepisów prawa budowlanego, na koszt dotychczasowego właściciela nieruchomości, o ile strony umowy o ustanowienie odrębnej własności lokalu nie postanowiły inaczej.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
-
przejęcie/przekazanie nieruchomości i dokumentacji
autor: markot » 02-01-2022, 10:16 » w Zebrania, głosowania i inne procedury - 1 Odpowiedzi
- 818 Odsłony
-
Ostatni post autor: piotrusb
02-01-2022, 19:03
-
-
-
brak dostępu do dokumentów wspólnoty
autor: covo » 22-06-2021, 23:20 » w Dokumentacja wspólnoty i zmiana zarządzającego - 18 Odpowiedzi
- 4043 Odsłony
-
Ostatni post autor: covo
29-06-2021, 16:51
-
-
- 3 Odpowiedzi
- 1366 Odsłony
-
Ostatni post autor: Siemowit
02-11-2022, 19:06
-
-
Za wystające na chodnik ocieplenie budynku trzeba płacić
autor: piotrusb » 13-08-2021, 13:23 » w Orzecznictwo sądów administracyjnych - 0 Odpowiedzi
- 810 Odsłony
-
Ostatni post autor: piotrusb
13-08-2021, 13:23
-
-
-
Szyldy reklamowe (banery, neony, reklamy) na budynku - jakie przyjac stawki?
autor: MonikaJG » 06-11-2023, 17:47 » w Poczekalnia i tematy ogólne - 6 Odpowiedzi
- 1106 Odsłony
-
Ostatni post autor: MonikaJG
23-11-2023, 14:18
-