W dokumentacji budynku brakuje dokumentów

Przechowywanie, udostępnianie i kontrola dokumentacji. Zmiana sposobu sprawowania zarządu, zmiana zarządu lub zarządcy.
Wiadomość
Autor
Koleżanka
.
.
Posty: 81
Rejestracja: 19-03-2011, 22:39

W dokumentacji budynku brakuje dokumentów

#1 Post autor: Koleżanka » 22-03-2012, 21:44

Witam,
zmieniamy zarząd. Chcemy odebrać od aktualnego zarządcy książkę budynku ale co się stanie (może stać) jeśli okaże się, że dokumentacja nie jest aktualna? Bo podobno nie jest? Kto ponosi odpowiedzialność? Wiem, że to zarząd ponosi odpowiedzialność ale co z tym zrobić dalej? Kto ma książkę uzupełnić? Na czyj koszt? Zarząd sprawuje gmina aktualnie.
Dziękuję

Czy nowy zarząd ma obowiązek sprawdzić kompletność dokumentacji budynku? Czy powinien być spisany jakiś protokół przekazania dokumentacji?

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

Awatar użytkownika
andy
admininistrator
admininistrator
Posty: 3249
Rejestracja: 05-05-2006, 13:56

Odp.: W dokumentacji budynku brakuje dokumentów

#2 Post autor: andy » 23-03-2012, 00:40

Koleżanka pisze:Kto ponosi odpowiedzialność?
Odpowiedzialność zawsze ponosi właściciel nieruchomości, czyli członkowie wspólnoty.
Koleżanka pisze:Czy nowy zarząd ma obowiązek sprawdzić kompletność dokumentacji budynku?
Oczywiście - tak. Nawet gdy niekompletność dokumentacji zawiniona jest przez poprzedni zarząd (zarządcę), to na nowym zarządzie ciąży obowiązek uzupełnienia tej dokumentacji.
Koleżanka pisze:Czy powinien być spisany jakiś protokół przekazania dokumentacji?
W tej sytuacji - to niezbędna konieczność: protokół przejęcia dokumentacji z dodatkowym wyszczególnieniem zauważonych braków.
Koleżanka pisze:Na czyj koszt?
Na koszt bałaganiarza. Skoro dotychczasowy zarządca brał pieniądze za zarządzanie, ale nie wywiązywał się z obowiązków rzetelnego prowadzenia dokumentacji wspólnoty, w tym dokumentacji budynku - to możecie żądać naprawienia szkody.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

ondrasz
moderator
moderator
Posty: 1660
Rejestracja: 01-03-2011, 08:53

Odp.: W dokumentacji budynku brakuje dokumentów

#3 Post autor: ondrasz » 23-03-2012, 08:16

andy pisze:Nawet gdy niekompletność dokumentacji zawiniona jest przez poprzedni zarząd (zarządcę), to na nowym zarządzie ciąży obowiązek uzupełnienia tej dokumentacji.
Nie wprowadzaj w błąd - KOB nie należy wstecz uzupełniać !! To jest fałszowanie dokumentacji. W KOB są wpisane osoby, które są upoważnione do jej prowadzenia i czas od-do. Nowa osoba nie ma uprawnień do wpisywania wstecz dokumentów do KOB czyli w czasie kiedy nie posiadała ku temu uprawnień !! Są 2 wyjścia z sytuacji - nowa osoba uzupełnia wpisy zaopatrując je aktualną datą wpisu lub też sporządza się protokół z wyszczególnieniem posiadanych protokołów, dokumentów które nie zostały wpisane do KOB.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

darekj
.
.
Posty: 351
Rejestracja: 07-03-2010, 18:41

Odp.: W dokumentacji budynku brakuje dokumentów

#4 Post autor: darekj » 23-03-2012, 11:00

A czy jest gdzieś wykaz dokumentów które każdy budynek posiadać powinien? To co powinien przekazać deweloper, plus to co powinno być prowadzone przez wspólnotę?

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

Awatar użytkownika
andy
admininistrator
admininistrator
Posty: 3249
Rejestracja: 05-05-2006, 13:56

Odp.: W dokumentacji budynku brakuje dokumentów

#5 Post autor: andy » 23-03-2012, 11:34

ondrasz pisze:Nie wprowadzaj w błąd - KOB nie należy wstecz uzupełniać
Czytasz posty bez zrozumienia i odpisujesz bez namysłu. Uważasz, że dokumentacja budynku to tylko książka obiektu budowlanego, a uzupełnianie tej dokumentacji, to tylko wpisy w kob? Niech Opatrzność ma w opiece Twoją wspólnotę.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

koziorozka
.
.
Posty: 388
Rejestracja: 15-10-2008, 16:26

Odp.: W dokumentacji budynku brakuje dokumentów

#6 Post autor: koziorozka » 23-03-2012, 11:45

Czy gmina ma u ciebie jeszcze jakieś lokale?
Jeśli tak, to ona za to zapłaci
uowl, art. 2 punkt 6. W razie braku dokumentacji technicznej budynku, zaznaczeń, o których mowa w ust. 5, dokonuje się, zgodnie z wymogami przepisów prawa budowlanego, na koszt dotychczasowego właściciela nieruchomości, o ile strony umowy o ustanowienie odrębnej własności lokalu nie postanowiły inaczej.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Dokumentacja wspólnoty i zmiana zarządzającego”