W dokumentacji budynku brakuje dokumentów

Przechowywanie, udostępnianie i kontrola dokumentacji. Zmiana sposobu sprawowania zarządu, zmiana zarządu lub zarządcy.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
andy
admininistrator
admininistrator
Posty: 3249
Rejestracja: 05-05-2006, 13:56

Odp.: W dokumentacji budynku brakuje dokumentów

#7 Post autor: andy » 23-03-2012, 11:50

Koziorozka, na podstawie podanego przez Ciebie przepisu można gminę obciążyć kosztami zaznaczeń, o których mowa w ustępie 5:
Lokale wraz z pomieszczeniami do nich przynależnymi zaznacza się na rzucie odpowiednich kondygnacji budynku, a w razie położenia pomieszczeń przynależnych poza budynkiem mieszkalnym - także na wyrysie z operatu ewidencyjnego; dokumenty te stanowią załącznik do aktu ustanawiającego odrębną własność lokalu.
To dalece za mało, aby uznać dokumentację budynku za kompletną.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

koziorozka
.
.
Posty: 388
Rejestracja: 15-10-2008, 16:26

Odp.: W dokumentacji budynku brakuje dokumentów

#8 Post autor: koziorozka » 23-03-2012, 11:57

"dokumentacji technicznej, zaznaczeń"
Ty interpretujesz: dokumentacji technicznej, czyli zaznaczeń
Ja sądziłam, że: dokumentacji technicznej i (w szczególności) zaznaczeń

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

Awatar użytkownika
andy
admininistrator
admininistrator
Posty: 3249
Rejestracja: 05-05-2006, 13:56

Odp.: W dokumentacji budynku brakuje dokumentów

#9 Post autor: andy » 23-03-2012, 12:12

Ja to interpretuję następująco:

- hipotezą opisującą okoliczności w których przepis ma zastosowanie jest ta część ustępu 6:
W razie braku dokumentacji technicznej budynku, (...)
- dyspozycją, czyli określeniem obowiązku jest pozostała część zdania:
(...) zaznaczeń, o których mowa w ust. 5, dokonuje się, zgodnie z wymogami przepisów prawa budowlanego, na koszt dotychczasowego właściciela nieruchomości, o ile strony umowy o ustanowienie odrębnej własności lokalu nie postanowiły inaczej.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

ondrasz
moderator
moderator
Posty: 1660
Rejestracja: 01-03-2011, 08:53

Odp.: W dokumentacji budynku brakuje dokumentów

#10 Post autor: ondrasz » 23-03-2012, 12:30

andy pisze:Czytasz posty bez zrozumienia i odpisujesz bez namysłu. Uważasz, że dokumentacja budynku to tylko książka obiektu budowlanego, a uzupełnianie tej dokumentacji, to tylko wpisy w kob? Niech Opatrzność ma w opiece Twoją wspólnotę.

Aż strach pomyśleć co ma w opiece Twoją Wspólnotę. O moją już wystarczy że ja się martwię. I Opatrzność. W takim duecie możemy spać spokojnie :D

Wyraźnie napisano o uzupełnianiu książki.

książka + dokumentacja dla mnie = książka obiektu budowlanego i dokumentacja techniczna budynku.


no chyba że mówiąc o "książce" ktoś miał na myśli.... nie wiem? może książkę korespondencyjną?

książkę kontroli?

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

Awatar użytkownika
andy
admininistrator
admininistrator
Posty: 3249
Rejestracja: 05-05-2006, 13:56

Odp.: W dokumentacji budynku brakuje dokumentów

#11 Post autor: andy » 23-03-2012, 12:45

andy pisze:
Koleżanka pisze:Czy nowy zarząd ma obowiązek sprawdzić kompletność dokumentacji budynku?
Oczywiście - tak. Nawet gdy niekompletność dokumentacji zawiniona jest przez poprzedni zarząd (zarządcę), to na nowym zarządzie ciąży obowiązek uzupełnienia tej dokumentacji.
ondrasz pisze:Wyraźnie napisano o uzupełnianiu książki.
Będziesz dalej pił bez umiaru mleko na śniadanie - to wyrosną Ci rogi i kopyta.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

Awatar użytkownika
andy
admininistrator
admininistrator
Posty: 3249
Rejestracja: 05-05-2006, 13:56

Odp.: W dokumentacji budynku brakuje dokumentów

#12 Post autor: andy » 24-03-2012, 04:30

darekj pisze:A czy jest gdzieś wykaz dokumentów które każdy budynek posiadać powinien? To co powinien przekazać deweloper, plus to co powinno być prowadzone przez wspólnotę?
Wydzielony temat w tej sprawie -> http://wspolnota.net.pl/dokumentacja/ob ... t7353.html
koziorozka pisze:Czy gmina ma u ciebie jeszcze jakieś lokale? Jeśli tak, to ona za to zapłaci
Tak, ale na innej podstawie prawnej niż podałaś:
Art. 29 ust. 1d ustawy o własności lokali:
Jeżeli uchwała właścicieli lokali nie stanowi inaczej, koszty opracowania lub aktualizacji dokumentacji technicznej budynku obciążają:
1) do czasu wyodrębnienia własności ostatniego lokalu - dotychczasowego właściciela nieruchomości,
2) po wyodrębnieniu własności ostatniego lokalu - wszystkich właścicieli lokali w częściach odpowiadających ich udziałom w nieruchomości wspólnej.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Dokumentacja wspólnoty i zmiana zarządzającego”