zarząd odmówił podpisania sprawozdania finansowego

Przechowywanie, udostępnianie i kontrola dokumentacji. Zmiana sposobu sprawowania zarządu, zmiana zarządu lub zarządcy.
Wiadomość
Autor
Ka
.
.
Posty: 65
Rejestracja: 30-10-2009, 11:52

zarząd odmówił podpisania sprawozdania finansowego

#1 Post autor: Ka » 30-03-2010, 12:06

Na wczorajszym zebraniu zwróciłam uwagę, że sprawozdanie finansowe jest podpisane tylko przez ksiegową zarzadcy-administratora, następnie zwróciłam sie z prośbą do zarządu o podpisanie mojego egzemplarza na zebraniu, ale zarząd odmówił.Administrator poparł zarząd twierdzac ze to on ma w umowie sporzadzanie sprawozdania.Jedyne co udało mi się uzyskać to zaprotokołowanie odmowy podpisania sprawozdania przez zarząd. Chciałam zaskarzyć to sprawozdanie ale teraz ...Co z tym fantem dalej zrobić?

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

owner
.
.
Posty: 6179
Rejestracja: 28-12-2006, 21:22

Odp.: zarząd odmówił podpisania sprawozdania finansowego

#2 Post autor: owner » 30-03-2010, 12:16

Zarząd i zarządca nie mają racji.
Co innego "sporządzanie", a co innego podpisanie przez zarząd jako organ wspólnoty, odpowiedzialnego za zarządzanie nieruchomością wspólną, w tym finansami. Sprawozdanie finansowe jest częścią sprawozdania zarządu.
Wyrok Sądu Apelacyjnego w Warszawie z dnia 28.06.1999, I ACa 282/99:
sprawozdanie ma bardzo ważkie znaczenie dla właścicieli, skoro rozpatrywanie i zatwierdzanie pozostawione zostało do wyłącznej kompetencji zebrania ogółu właścicieli (art. 30 ust. 2 ustawy). Zatwierdzenie bądź odmowa zatwierdzenia sprawozdania mogą wpłynąć na udzielenie zarządowi absolutorium, a zatem mogą mieć wpływ na odpowiedzialność organizacyjną członków zarządu. W dalszej kolejności ze sprawozdania może wynikać konieczność pokrycia przez właścicieli strat finansowych.

Ustawa poświęca też wiele miejsca sprawowaniu kontroli przez właścicieli lokali nad działalnością zarządu. Po pierwsze, zasadą jest jawność działania zarządu wobec właścicieli, czego szczególnym wyrazem jest przepis stanowiący, że na żądanie właściciela lokalu zarząd jest obowiązany udzielić mu stosownych informacji (art. 29 ust. 2 ustawy), który to przepis w niniejszej sprawie był przez zarząd naruszony. Po drugie, zebranie właścicieli dokonuje każdego roku oceny pracy zarządu i wypowiada się co do absolutorium. Zebranie to - zwane przez ustawę "corocznym" - jest obowiązkowe (art. 30 ust. 1 ustawy).

Skoro zatem ustawa nakłada na wspólnotę obowiązek corocznych obrad nad sprawozdaniem zarządu, to winien to być dokument pochodzący od zarządu. Przepis art. 29 ust. 1 ustawy zobowiązuje zarząd do złożenia ze swej działalności rocznego sprawozdania. (...)

Wynika z powyższego, że zebranie właścicieli w dniu 21 maja 1997 r. obradowało i zatwierdziło jedynie projekt sprawozdania, co jest niewątpliwie sprzeczne z wymogami art. 30 ustawy. Projekt sprawozdania nie mógł być przedmiotem obrad, ani tym bardziej nie mógł stanowić podstawy do udzielenia zarządowi absolutorium.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Dokumentacja wspólnoty i zmiana zarządzającego”