Uchwała o kopiowaniu dokumentów wspólnoty

Przechowywanie, udostępnianie i kontrola dokumentacji. Zmiana sposobu sprawowania zarządu, zmiana zarządu lub zarządcy.
Wiadomość
Autor
Haneczka
.
.
Posty: 2157
Rejestracja: 26-04-2007, 18:07

Odp.: Uchwała o kopiowaniu dokumentów wspólnoty

#19 Post autor: Haneczka » 28-10-2009, 13:59

owner pisze:Ustawodawca nie uzależnia przyznania licencji od tego, czy kandydat posiada określone maszyny.
owner pisze:Posiadanie licencji nie wiąże się z przymusem wykonywania zawodu zarządcy nieruchomości.
owner, to jakieś nieporozumienie.
Nie mówiliśmy o możliwości posiadania licencji pod jakimś określonym warunkiem, ani też o konieczności wykonywania zawodu zarządcy z chwilą jej uzyskania.

Mówiliśmy o sporządzania kopii dokumentów wspólnoty przez zarządcę/administratora.
owner pisze:Można mieć licencję i nie pracować w tym zawodzie. Można też zatrudnić się w firmie zarządzającej lub bezpośrednio u właściciela nieruchomości (np. w gminie) i nie otwierać własnego biura. Zatrudnienia zarządcy nikt nie uzależnia od przytargania przez niego własnej kserokopiarki.
To jest oczywiste i nikt też wcześniej nie wspominał o takim warunku zatrudnienia zarządcy.
owner pisze:
Haneczka pisze:Dentysta też musi być oprzyrządowany, posiadając uprawnienia w zawodzie.
Znowu mylisz uprawnienia do wykonywania zawodu z prowadzeniem działalności gospodarczej w tym zakresie.
Nie, nie mylę. Napisałam to w uproszczeniu, ponieważ nikt nie pójdzie do dentysty, który ma uprawnienia w zawodzie, a nie prowadzi działalności w tym zakresie.
owner pisze:Weryfikacji zarządców (i dentystów) dokona rynek. Osoby słabiej wyposażone nie będą w stanie obsłużyć klientów na odpowiednim poziomie lub poprzestaną na mniej wymagającej klienteli.
Otóż to! Do tego zmierzałam od początku. :>
To rynek odbiorców nada określone klasy (np. D lub H) poszczególnym zarządcom.
Pisząc o standardach ich pracy, nie miałam tylko na myśli standardów zawodowych, które natychmiast zacytowałeś.
Ktoś, kto wykonuje pracę zarządcy powinien być do tego przygotowany, jego miejsce pracy, sposób wykonywania obowiązków nie mogą odbiegać od przyjętych ogólnie standardów i jeśli okaże się, że potrzeba zrobić ksero jakiegoś dokumentu, to problemem będzie brak ksero. Równie dobrze można wspomnieć tutaj o segregatorach, telefonach, faksach, papierze, programach do rozliczeń itd, itp.

Przyznasz, że biorąc się za świadczenie tego rodzaju usług trzeba zadbać o bazę, a posiadanie różnego rodzaju sprzętu biurowego nie jest fanaberią lecz koniecznością, zależnie od skali przedsięwzięcia.
To, że nie musi posiadać kserokopiarki, nie oznacza, że nie musi zrobić kopii, o ile zajdzie taka potrzeba.
Na pewno sposób prowadzenia działalności jest indywidualny, ale jak sam słusznie zauważyłeś te sprawy weryfikuje rynek i klienci, więc czasem lepiej jest mieć zaplecze biurowe niż robić dobrą minę do tej gry.
jaceko pisze:To że powinien dbać o stan czystości nieruchomości, nie znaczy że musi mieć składzik z miotłami :bad:
Jasne, że nie musi! :bad:
Może dbać o stan czystości wynajmując do tego specjalistów, albo....robić to samemu - jęzorkiem.
Będzie to pewna odmienność kultury, ale należy liczyć na tolerancję właścicieli, którzy to zaakceptują i poszanują, a wtedy o brakach natury higienicznej mowy być nie może.
Ostatnio zmieniony 28-10-2009, 14:05 przez Haneczka, łącznie zmieniany 1 raz.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

Slawko
.
.
Posty: 25
Rejestracja: 13-10-2009, 21:03

Odp.: Uchwała o kopiowaniu dokumentów wspólnoty

#20 Post autor: Slawko » 31-10-2009, 20:47

Witam.
A jak wyliczyć koszty kopii do planu gospodarczego? Wspólnota ponad 80 lokali.
Zaznaczam, ze nigdy nie wiadomo co ewentualnie będzie do kserowania, czasami może zdarzyć się dokument z kilkudziesięciu stron, a czasami z jednej.
I gdzie znajdę jakiś przepis nakazujący kserowanie dokumentów dla właścicieli? . To, że maja prawo wglądu i robienia sobie notatek(nie dotyczy informacji naruszających ustawę o GIODO) to wiadomo, ale jak każdy sobie zażyczy kopie np. jakiegoś przeglądu technicznego który czasami może zawierać ponad 100 stron?

ps. wiem ile kosztuje kopia. Faktycznie od 2,5 do 6gr wydruku czarno-białego w zalezności od urządzenia(małe drożej, duże taniej).

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

Haneczka
.
.
Posty: 2157
Rejestracja: 26-04-2007, 18:07

Odp.: Uchwała o kopiowaniu dokumentów wspólnoty

#21 Post autor: Haneczka » 02-11-2009, 12:49

Slawko pisze:Witam.
A jak wyliczyć koszty kopii do planu gospodarczego? Wspólnota ponad 80 lokali.
Zaznaczam, ze nigdy nie wiadomo co ewentualnie będzie do kserowania, czasami może zdarzyć się dokument z kilkudziesięciu stron, a czasami z jednej.
Naprawdę nie rozumiem, w czym jest problem?
Czy trudnością jest pozycja w zaliczkach eksploatacyjnych na tzw. koszty biurowe, które następnie będą podlegały rozliczeniu - jak wszystkie koszty wspólnoty?
Slawko pisze:I gdzie znajdę jakiś przepis nakazujący kserowanie dokumentów dla właścicieli?
Jest wyrok sądowy w tej sprawie, więc rozejrzyj się po forum.
A tak, w ogóle..... na dobrą wolę trudno znaleźć bat - tzn. przepis.
Ostatnio zmieniony 02-11-2009, 12:50 przez Haneczka, łącznie zmieniany 1 raz.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

Slawko
.
.
Posty: 25
Rejestracja: 13-10-2009, 21:03

Odp.: Uchwała o kopiowaniu dokumentów wspólnoty

#22 Post autor: Slawko » 02-11-2009, 18:58

Haneczka pisze:Naprawdę nie rozumiem, w czym jest problem?
nie ma problemu, ale myslałem, że może macie jakiś sprawdzony algorytm liczenia.
Haneczka pisze:Jest wyrok sądowy w tej sprawie, więc rozejrzyj się po forum.
poszukam.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

babczyk
.
.
Posty: 5
Rejestracja: 06-11-2009, 18:38

Odp.: Uchwała o kopiowaniu dokumentów wspólnoty

#23 Post autor: babczyk » 06-11-2009, 18:57

gumis pisze:Przeprasam. jak żadna uchwała nie jest potrzebna od jednego weźmie za kopię 50 groszy a od drugiego 1 zł. i ta kasa gdzie pójdzie, do kieszeni zarządcy a wspólnota nic z tego nie będzie mniała.
A podrugie wyskakujesz z hasłem że ktoś prubuje być nadgorliwy > Wydaje mi sie że jesteś zarzadcą.
Jeżeli są nieścisłosci i w jaki sposób udowodnić zarządcy narzuconego nam od developera notarialnie ze zarządca działa na szkodę wspolnoty !

Proszę o pomoc ?
Generalnie strona ksero jest w cenie ok.20 groszy. To raz. Dwa. Daj na piśmie za potwierdzeniem administratorowi czy zarządowi strony których chciałbyś mieć kopie a dowiesz sie na pewno w jakiej sobie cenę kserujący zażyczy za jedną stronę.

Trzy. Art. 29.3 uwl stwierdza jasno. Prawo kontroli działalności zarządu służy każdemu właścicielowi lokalu.

Nie ma w tym zapisie nic co by zabraniało zrobienia kser danych dokumentów chyba że dotyczą danych osobowych właścicieli.
Ale od tego są już inne zapisy odpowiednich ustaw min. o ochronie danych osobowych.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

wojmadz
.
.
Posty: 14
Rejestracja: 08-01-2010, 10:03

Odp.: Uchwała o kopiowaniu dokumentów wspólnoty

#24 Post autor: wojmadz » 08-01-2010, 11:53

a ja mam pytanie
dopiero zaczynam "przygodę" ze wspólnotą. kupiłam mieszkanie i w spadku po poprzednim właścicielu nie otrzymałam żadnych dokumentów ze wspólnoty, myślałam więc,że na dzień dobry poproszę o regulaminy, statut itp ale niestety nic z tego. wręczyli mi tylko Regulamin porządku domowego. co mogę więc zrobić? jak grzecznie wyegzekwować resztę regulaminów?

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Dokumentacja wspólnoty i zmiana zarządzającego”