Przejście księgowości z okresu deweloperskiego na wspólnotę

Przechowywanie, udostępnianie i kontrola dokumentacji. Zmiana sposobu sprawowania zarządu, zmiana zarządu lub zarządcy.
Wiadomość
Autor
ourson
.
.
Posty: 476
Rejestracja: 18-08-2009, 21:15

Odp.: Przejście księgowości z okresu deweloperskiego na wspólnotę

#43 Post autor: ourson » 21-08-2009, 16:52

bykira pisze:Mój drogi sprawa jest prosta, zarząd podpisuje przelewy tak ?
Nie podpisałabym przelewu, dokąd nie byłoby pod niego podpięte ksero faktury wystawionej na wspólnotę !
To zarząd odpowiada ! To zarząd zleca przelewy ! To zarząd daje dupy !
Hola, hola... nie tak daleko :-)

Zarząd oczywiście podpisuje przelewy. Ale żadnego jeszcze nie podpisał :-) - Do tej pory były zarządca nie potrafi się bowiem przygotować do przekazania wielu rzeczy.
Poza tym w tej chwili wszystko właściwie chyba już przepisali w umowach na Wspólnotę, więc problem dotyczy tylko przeszłych faktur.

Zgadzam się że zarząd odpowiada, ale za to co robi, a nie za to co robili jego poprzednicy
jaceko pisze:Chcecie organizować przetarg na wyłonienie nowego administratora? To zakrawa na szaleństwo i nie jest potrzebne. Procedury Was zamęczą. Wystarczy jak Zarząd zbierze kilka ofert i rozejrzy się za opiniami.
To miałem na myśli. Raczej dość luźno potraktowany konkurs ofert a nie przetarg.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

bykira
moderator
moderator
Posty: 4262
Rejestracja: 17-11-2006, 18:11

Odp.: Przejście księgowości z okresu deweloperskiego na wspólnotę

#44 Post autor: bykira » 21-08-2009, 16:55

Ja swoje też ! I niech płacą, dokąd jakiś mądry członek wspólnoty nie zakwestionuje sprawozdania w sądzie i wszytkie faktury na inne podmioty będą musiały byc wyksięgowane i nie będa stanowiły kosztu wspólnoty !

Podaj adres, gdzie mam wysłac swoje faktury. Najbliższa będzie na kilkadziesiąt tysięcy.
Jacek, no zobacz jak nam się trafiło ! moja wspólnota będzie mnie za to, w lektyce nosić !

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

bykira
moderator
moderator
Posty: 4262
Rejestracja: 17-11-2006, 18:11

Odp.: Przejście księgowości z okresu deweloperskiego na wspólnotę

#45 Post autor: bykira » 21-08-2009, 17:02

ourson pisze:Do tej pory były zarządca nie potrafi się bowiem przygotować do przekazania wielu rzeczy.
Wyznaczcie mu termin. Jak nie odda, to zgłoszenie do prokuratury o ukrywaniu dokumentów.
Dokumenty powinny być przekazane protokolarnie, a bilans powinien byc w oparciu o wpłaty minus opłaty na podstawie faktur wystawionych na wspólnotę ! Niech robią co chcą ! Przedtem nie było zarządu który podpisywał przelewy ? Mieliście swoje konto ?
Kto realizował te przelewy na inne podmioty ma teraz kłopot !

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

ourson
.
.
Posty: 476
Rejestracja: 18-08-2009, 21:15

Odp.: Przejście księgowości z okresu deweloperskiego na wspólnotę

#46 Post autor: ourson » 21-08-2009, 17:04

bykira, ja zdaję sobie sprawę z tego co się działo. Wiem też co dzieje się w księgach. Nie spodziewałem się również, że licencjonowany zarządca z bądź co bądź wykształconą księgową mogą sobie pozwalać na takie rzeczy.
Chcę doprowadzić do wyprostowania tej sytuacji. I ja wiem, że to dla Ciebie czy kogokolwiek innego może być powodem do drwin i żartów, ale mnie wcale do śmiechu nie jest...

W tej chwili wszystkie faktury za media i inne są już wystawiane na Wspólnotę. Problem dotyczy, jak już pisałem wcześniejszych miesięcy. Jest również wiele innych problemów natury księgowej i rozliczeniowej.
Od początku tego wątku próbuję ustalić CO WŁAŚCIWIE powinniśmy zrobić?
Zakwestionować wszystko jak leci i kazać im zrobić to prawidłowo? - całkowicie prawidłowo się nie da, chociażby ze względu na brak rozliczeń mediów na koniec każdego miesiąca, co byłoby potrzebne aby kolejno wydzielać lokale dla których podpisano akty notarialne w każdym kolejnym miesiącu...
Nie wiem co mam zrobić, ale im dalej brnę tym wiem że bagno jest coraz większe... Ale nie wiem jakie jest najbardziej sensowne rozwiązanie...

Co jeśli każemy im wyksięgować wszystkie koszty? Nawet we wspólnocie nie zostanie specjalnie dużo kasy, bo oni nie dopilnowali żeby ludzie wpłacali pieniądze na konto wspólnotowe i pozwalali na to żeby ludzie wpłacali na konto okresu deweloperskiego...

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

ourson
.
.
Posty: 476
Rejestracja: 18-08-2009, 21:15

Odp.: Przejście księgowości z okresu deweloperskiego na wspólnotę

#47 Post autor: ourson » 21-08-2009, 17:06

bykira pisze:
ourson pisze:Do tej pory były zarządca nie potrafi się bowiem przygotować do przekazania wielu rzeczy.
Wyznaczcie mu termin. Jak nie odda, to zgłoszenie do prokuratury o ukrywaniu dokumentów.
Dokumenty powinny być przekazane protokolarnie, a bilans powinien byc w oparciu o wpłaty minus opłaty na podstawie faktur wystawionych na wspólnotę ! Niech robią co chcą ! Przedtem nie było zarządu który podpisywał przelewy ? Mieliście swoje konto ?
Kto realizował te przelewy na inne podmioty ma teraz kłopot !
Mieliśmy, ale jak już pisałem poprzedni zarząd (zarządca licencjonowany) pozwalał i akceptował wpłaty lokatorów na konto "okresu deweloperskiego" i z niego regulowal zobowiazania - zarowno te wynikajace z faktur wystawionych na wspolnote, jak i tych wystawionych na inne podmioty...

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

bykira
moderator
moderator
Posty: 4262
Rejestracja: 17-11-2006, 18:11

Odp.: Przejście księgowości z okresu deweloperskiego na wspólnotę

#48 Post autor: bykira » 21-08-2009, 17:09

Zatrudnijcie licencjonowanego zarządcę i w umowie zaznaczcie, że ma przejąć nieruchomość i dokumentacje od poprzedniego administratora.
Nie drwimy, tylko chcemy Cię jeszcze bardziej zmobilizować. Ci którzy wpłacali na konto developera powinni zwrócić się o zwrot niesłusznie ( bez tytułu) wpłaconych tam pieniędzy !

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Dokumentacja wspólnoty i zmiana zarządzającego”