Przekazanie dokumentów-"Stary Zarząd" przekazuje N
Przekazanie dokumentów-"Stary Zarząd" przekazuje N
byłabym wdzięczna za podpowiedzi w tym temacie
Nasz "Nowy Zarząd" ma odebrać dokumentację od "Starego Zarządu"
Nowy Zarząd jest 3-osobowy.Czy na przekazanie tych dokumentów może pójść tylko 1 osoba?
Kto zobowiązany jest do sporządzenia protokołu przekazania dokumentów?
I na co warto zwrócić uwagę w trakcie odbierania dokumentacji?
"Stary Zarząd" - to i deweloper w jednej osobie (zastrzegł sobie zarządzanie budynkiem w akcie notarialnym). Miałby nieco do ukrycie. Przypuszczamy, że drażliwych dokumentów nam po prostu nie przekaże. Samo przejęcie zarządu przez nas - było dla niego chyba zaskoczeniem.
Chciałabym uniknąć takiej sytuacji - że jeden z naszych podpisze odebranie dokumentacji, a potem po przejrzeniu okaże się że czegoś nie ma - i na nas spadnie odpowiedzialność za zagubienie.
Nie wiem jak powinno odbyć się prawidłowo takie przekazanie. Więc wdzięczna byłabym za podpowiedzi.
Nasz "Nowy Zarząd" ma odebrać dokumentację od "Starego Zarządu"
Nowy Zarząd jest 3-osobowy.Czy na przekazanie tych dokumentów może pójść tylko 1 osoba?
Kto zobowiązany jest do sporządzenia protokołu przekazania dokumentów?
I na co warto zwrócić uwagę w trakcie odbierania dokumentacji?
"Stary Zarząd" - to i deweloper w jednej osobie (zastrzegł sobie zarządzanie budynkiem w akcie notarialnym). Miałby nieco do ukrycie. Przypuszczamy, że drażliwych dokumentów nam po prostu nie przekaże. Samo przejęcie zarządu przez nas - było dla niego chyba zaskoczeniem.
Chciałabym uniknąć takiej sytuacji - że jeden z naszych podpisze odebranie dokumentacji, a potem po przejrzeniu okaże się że czegoś nie ma - i na nas spadnie odpowiedzialność za zagubienie.
Nie wiem jak powinno odbyć się prawidłowo takie przekazanie. Więc wdzięczna byłabym za podpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 28-05-2009, 17:48 przez melisa, łącznie zmieniany 1 raz.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
Odp.: Przekazanie dokumentów-"Stary Zarząd" przekazuje N
Dokumentację przejmuje zarząd, a więc minimum 2 osoby.melisa pisze:Nowy Zarząd jest 3-osobowy.Czy na przekazanie tych dokumentów może pójść tylko 1 osoba?
Również z przyczyn praktycznych lepiej jest, żeby były co najmniej dwie osoby: jedna osoba łatwiej może o czymś zapomnieć lub dać się "zbajerować" deweloperowi.
Zarząd (art. 29.1b uwl).melisa pisze:Kto zobowiązany jest do sporządzenia protokołu przekazania dokumentów?
Jeśli w protokole będzie wykaz przejmowanych dokumentów, to nie zajdzie taka sytuacja. Potwierdzicie odbiór dokumentów, które faktycznie otrzymacie.melisa pisze:Chciałabym uniknąć takiej sytuacji - że jeden z naszych podpisze odebranie dokumentacji, a potem po przejrzeniu okaże się że czegoś nie ma - i na nas spadnie odpowiedzialność za zagubienie.
Na temat przejmowania dokumentacji jest sporo informacji na forum. Poszukaj.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
-
- .
- Posty: 5
- Rejestracja: 04-06-2009, 11:11
Odp.: Przekazanie dokumentów-"Stary Zarząd" przekazu
Chętnie pomogę przy odbieraniu przez Was dokumentacji, jeśli jesteście z Warszawy.
Brałem czynny udział przy odbieraniu dokumentacji od Dewelopera na podstawie pełnomocnictwa wystawionego przez Zarząd Wspólnoty.
Nie ukrywam, że odbieranie dokumentów od dewelopera na podstawie sporządzonej listy jest proste, ale trzeba też zwrócić szczególna uwagę co jest w nich napisane.
Pozdrawiam
Brałem czynny udział przy odbieraniu dokumentacji od Dewelopera na podstawie pełnomocnictwa wystawionego przez Zarząd Wspólnoty.
Nie ukrywam, że odbieranie dokumentów od dewelopera na podstawie sporządzonej listy jest proste, ale trzeba też zwrócić szczególna uwagę co jest w nich napisane.
Pozdrawiam
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
Odp.: Przekazanie dokumentów-"Stary Zarząd" przekazuje N
Przeżył ?bobisnajper pisze:Brałem czynny udział przy odbieraniu dokumentacji od Dewelopera
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
Odp.: Przekazanie dokumentów-"Stary Zarząd" przekazuje N
Moim zdaniem jest problem z przekazywaniem dokumentów nowemu zarządowi lub administratorowi choćby dlatego, że "nowi" przeważnie nie mają pojęcia, jakie dokumenty były w posiadaniu "starych". Jak się o istnieniu czegoś nie wie, to trudno tego się domagać.W mojej wspólnocie przekazywały sobie dokumenty firmy administrujące i dopiero teraz okazuje się, że czegoś brakuje a co jest wymieniane w innych dokumentach. Oczywiście nowy administrator nie mógł żądać od starego przekazania mu konkretnych dokumentow, bo skąd niby mial wiedzieć o ich istnieniu.
Co z tego, że nowy administrator ma wykaz przekazanych mu dokumentów jeśli teraz nie wiadomo, jak praktycznie zdobyć te stare dokumenty. Oczywiście można ządać tego od poprzedniego administratora ale wyegzekwowanie tego nie jest takie proste
Co z tego, że nowy administrator ma wykaz przekazanych mu dokumentów jeśli teraz nie wiadomo, jak praktycznie zdobyć te stare dokumenty. Oczywiście można ządać tego od poprzedniego administratora ale wyegzekwowanie tego nie jest takie proste
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
-
- .
- Posty: 5
- Rejestracja: 04-06-2009, 11:11
Odp.: Przekazanie dokumentów-"Stary Zarząd" przekazuje N
Przeżył ?[/quote]
Ja to przeżyłem, ale za to deweloper miał na pewno niestrawności żołądkowe. Przez ponad 3 miesiące bujał się z kompletowaniem dokumentów, których sam nie posiadał.
Kilka rzeczy ukrył przed przekazaniem, ale musiał oddać: między innymi kopie aktów notarialnych.
Co do tego, że nowy Administrator lub Zarządca, nie mogą wiedzieć jakimi dokumentami dysponuje Stary Zarządca to się z tym trochę zgadzam, ale od czego są prowadzone kontrole przez Zarząd Wspólnoty.
Gdzie się podziały miesięczne spotkania Zarząd Wspólnoty z Zarządca i składane raporty?
Pozdrawiam
Ja to przeżyłem, ale za to deweloper miał na pewno niestrawności żołądkowe. Przez ponad 3 miesiące bujał się z kompletowaniem dokumentów, których sam nie posiadał.
Kilka rzeczy ukrył przed przekazaniem, ale musiał oddać: między innymi kopie aktów notarialnych.
Co do tego, że nowy Administrator lub Zarządca, nie mogą wiedzieć jakimi dokumentami dysponuje Stary Zarządca to się z tym trochę zgadzam, ale od czego są prowadzone kontrole przez Zarząd Wspólnoty.
Gdzie się podziały miesięczne spotkania Zarząd Wspólnoty z Zarządca i składane raporty?
Pozdrawiam
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
-
przejęcie/przekazanie nieruchomości i dokumentacji
autor: markot » 02-01-2022, 10:16 » w Zebrania, głosowania i inne procedury - 1 Odpowiedzi
- 807 Odsłony
-
Ostatni post autor: piotrusb
02-01-2022, 19:03
-
-
-
brak dostępu do dokumentów wspólnoty
autor: covo » 22-06-2021, 23:20 » w Dokumentacja wspólnoty i zmiana zarządzającego - 18 Odpowiedzi
- 3904 Odsłony
-
Ostatni post autor: covo
29-06-2021, 16:51
-
-
-
Gdy zarząd nie ma świadomości...
autor: piotrusb » 27-07-2021, 10:35 » w Orzecznictwo sądów powszechnych - 0 Odpowiedzi
- 507 Odsłony
-
Ostatni post autor: piotrusb
27-07-2021, 10:35
-
-
-
Miejsca parkingowe- uchwała, zarząd zwykły?
autor: MMX13 » 17-07-2022, 11:16 » w Nieruchomość wspólna - 23 Odpowiedzi
- 1686 Odsłony
-
Ostatni post autor: MMX13
22-07-2022, 16:44
-
-
-
Czynności przekraczające zwykły zarząd przy współwłasności
autor: piotrusb » 21-04-2022, 15:03 » w Orzecznictwo sądów powszechnych - 0 Odpowiedzi
- 506 Odsłony
-
Ostatni post autor: piotrusb
21-04-2022, 15:03
-