Przekazanie dokumentów-"Stary Zarząd" przekazuje N

Przechowywanie, udostępnianie i kontrola dokumentacji. Zmiana sposobu sprawowania zarządu, zmiana zarządu lub zarządcy.
Wiadomość
Autor
melisa
.
.
Posty: 91
Rejestracja: 19-11-2008, 22:21

Przekazanie dokumentów-"Stary Zarząd" przekazuje N

#1 Post autor: melisa » 28-05-2009, 17:45

byłabym wdzięczna za podpowiedzi w tym temacie :)

Nasz "Nowy Zarząd" ma odebrać dokumentację od "Starego Zarządu"

Nowy Zarząd jest 3-osobowy.Czy na przekazanie tych dokumentów może pójść tylko 1 osoba?

Kto zobowiązany jest do sporządzenia protokołu przekazania dokumentów?

I na co warto zwrócić uwagę w trakcie odbierania dokumentacji?

"Stary Zarząd" - to i deweloper w jednej osobie (zastrzegł sobie zarządzanie budynkiem w akcie notarialnym). Miałby nieco do ukrycie. Przypuszczamy, że drażliwych dokumentów nam po prostu nie przekaże. Samo przejęcie zarządu przez nas - było dla niego chyba zaskoczeniem.

Chciałabym uniknąć takiej sytuacji - że jeden z naszych podpisze odebranie dokumentacji, a potem po przejrzeniu okaże się że czegoś nie ma - i na nas spadnie odpowiedzialność za zagubienie.

Nie wiem jak powinno odbyć się prawidłowo takie przekazanie. Więc wdzięczna byłabym za podpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 28-05-2009, 17:48 przez melisa, łącznie zmieniany 1 raz.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

owner
.
.
Posty: 6179
Rejestracja: 28-12-2006, 21:22

Odp.: Przekazanie dokumentów-"Stary Zarząd" przekazuje N

#2 Post autor: owner » 29-05-2009, 09:07

melisa pisze:Nowy Zarząd jest 3-osobowy.Czy na przekazanie tych dokumentów może pójść tylko 1 osoba?
Dokumentację przejmuje zarząd, a więc minimum 2 osoby.
Również z przyczyn praktycznych lepiej jest, żeby były co najmniej dwie osoby: jedna osoba łatwiej może o czymś zapomnieć lub dać się "zbajerować" deweloperowi.
melisa pisze:Kto zobowiązany jest do sporządzenia protokołu przekazania dokumentów?
Zarząd (art. 29.1b uwl).
melisa pisze:Chciałabym uniknąć takiej sytuacji - że jeden z naszych podpisze odebranie dokumentacji, a potem po przejrzeniu okaże się że czegoś nie ma - i na nas spadnie odpowiedzialność za zagubienie.
Jeśli w protokole będzie wykaz przejmowanych dokumentów, to nie zajdzie taka sytuacja. Potwierdzicie odbiór dokumentów, które faktycznie otrzymacie.

Na temat przejmowania dokumentacji jest sporo informacji na forum. Poszukaj.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

bobisnajper
.
.
Posty: 5
Rejestracja: 04-06-2009, 11:11

Odp.: Przekazanie dokumentów-"Stary Zarząd" przekazu

#3 Post autor: bobisnajper » 04-06-2009, 11:17

Chętnie pomogę przy odbieraniu przez Was dokumentacji, jeśli jesteście z Warszawy.

Brałem czynny udział przy odbieraniu dokumentacji od Dewelopera na podstawie pełnomocnictwa wystawionego przez Zarząd Wspólnoty.

Nie ukrywam, że odbieranie dokumentów od dewelopera na podstawie sporządzonej listy jest proste, ale trzeba też zwrócić szczególna uwagę co jest w nich napisane.

Pozdrawiam

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

bykira
moderator
moderator
Posty: 4262
Rejestracja: 17-11-2006, 18:11

Odp.: Przekazanie dokumentów-"Stary Zarząd" przekazuje N

#4 Post autor: bykira » 04-06-2009, 11:23

bobisnajper pisze:Brałem czynny udział przy odbieraniu dokumentacji od Dewelopera
Przeżył ?

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

jaroga
.
.
Posty: 193
Rejestracja: 03-08-2007, 17:15
Lokalizacja: Warszawa

Odp.: Przekazanie dokumentów-"Stary Zarząd" przekazuje N

#5 Post autor: jaroga » 04-06-2009, 14:22

Moim zdaniem jest problem z przekazywaniem dokumentów nowemu zarządowi lub administratorowi choćby dlatego, że "nowi" przeważnie nie mają pojęcia, jakie dokumenty były w posiadaniu "starych". Jak się o istnieniu czegoś nie wie, to trudno tego się domagać.W mojej wspólnocie przekazywały sobie dokumenty firmy administrujące i dopiero teraz okazuje się, że czegoś brakuje a co jest wymieniane w innych dokumentach. Oczywiście nowy administrator nie mógł żądać od starego przekazania mu konkretnych dokumentow, bo skąd niby mial wiedzieć o ich istnieniu.
Co z tego, że nowy administrator ma wykaz przekazanych mu dokumentów jeśli teraz nie wiadomo, jak praktycznie zdobyć te stare dokumenty. Oczywiście można ządać tego od poprzedniego administratora ale wyegzekwowanie tego nie jest takie proste

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

bobisnajper
.
.
Posty: 5
Rejestracja: 04-06-2009, 11:11

Odp.: Przekazanie dokumentów-"Stary Zarząd" przekazuje N

#6 Post autor: bobisnajper » 04-06-2009, 23:21

Przeżył ?[/quote]


Ja to przeżyłem, ale za to deweloper miał na pewno niestrawności żołądkowe. Przez ponad 3 miesiące bujał się z kompletowaniem dokumentów, których sam nie posiadał.
Kilka rzeczy ukrył przed przekazaniem, ale musiał oddać: między innymi kopie aktów notarialnych.

Co do tego, że nowy Administrator lub Zarządca, nie mogą wiedzieć jakimi dokumentami dysponuje Stary Zarządca to się z tym trochę zgadzam, ale od czego są prowadzone kontrole przez Zarząd Wspólnoty.
Gdzie się podziały miesięczne spotkania Zarząd Wspólnoty z Zarządca i składane raporty?

Pozdrawiam

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Dokumentacja wspólnoty i zmiana zarządzającego”