kto przechowuje dokumentację wspólnoty

Przechowywanie, udostępnianie i kontrola dokumentacji. Zmiana sposobu sprawowania zarządu, zmiana zarządu lub zarządcy.
Wiadomość
Autor
pawelpap
.
.
Posty: 23
Rejestracja: 10-02-2009, 22:05
Kontakt:

kto przechowuje dokumentację wspólnoty

#1 Post autor: pawelpap » 20-04-2009, 22:29

Witam! Mam kilka pytań jako nowy członek zarządu wspólnoty :)... jesteśmy po pierwszych zebraniach... kilka pytań do szanownych forumowiczów :) :

1. Kto trzyma oryginały uchwał wraz z protokołem ? Zarząd ? A administracji dostarczamy kserówki czy jak ?
2. Czy członek zarządu może podpisywać faktury?
3. Zmienialiśmy sposób zarządu protokołowany przez notariusza? Mam jutro debrać fakturki od notariusza i od właściciela sali gdzie było zebranie ... czy mogę się na nich podpisać jako członek zarządu ? I czy jak dostarczę te fakturki do administracji nie powinni robić mi problemu żeby je zapłacić z pieniędzy wspólnoty ?

Czekam na odpowiedzi :)

mod: zmiana tytułu postu
Ostatnio zmieniony 20-04-2009, 22:57 przez pawelpap, łącznie zmieniany 1 raz.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

Awatar użytkownika
andy
admininistrator
admininistrator
Posty: 3249
Rejestracja: 05-05-2006, 13:56

Odp.: kto przechowuje dokumentację wspólnoty

#2 Post autor: andy » 20-04-2009, 22:53

1. Zarząd niech podejmie decyzję o sposobie gromadzenia dokumentacji. Najlepiej przechowywać dokumentację we własnym pomieszczeniu administracyjnym, można to także zlecić administratorowi lub jednemu z członków zarządu.
2. Tak.
3. To zarząd decyduje o sprawach wspólnoty, a administracja ma to wykonać. Oczywiście administrator lub księgowa może i powinni przestrzec członków zarządu jeżeli zarząd zbliża się do popełnienia błędu, ale nie mogą odmówić wykonania polecenia zarządu.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

pawelpap
.
.
Posty: 23
Rejestracja: 10-02-2009, 22:05
Kontakt:

Odp.: kto przechowuje dokumentację wspólnoty

#3 Post autor: pawelpap » 20-04-2009, 23:07

dzięki wielkie za pomoc :)... a praktykowane jest że oddaje się kserówki do administracji czy raczej nie ? Aha i jeszcze jedno pytanie... bo muszę opłacić 3 pełnomocnictwa mieszkańców w urzędzie... (pełnomocnictwa były potrzebne do zmiany sposobu zarządzania wspólnotą), podjeliśmy decyzję że wszyscy się na to złozymy (mała kwota 50 zł :) ), pytanie teoretyczne , nie będzie problemu jak pójdę opłacę te pełnomocnictwa a następnie w administracji pojawię się z kserówkami pełnomocnictw prosząc o zwrot ?

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

Awatar użytkownika
andy
admininistrator
admininistrator
Posty: 3249
Rejestracja: 05-05-2006, 13:56

Odp.: kto przechowuje dokumentację wspólnoty

#4 Post autor: andy » 20-04-2009, 23:26

pawelpap pisze:a praktykowane jest że oddaje się kserówki do administracji czy raczej nie ?
W zasadzie to administrator powinien przechowywać oryginały dokumentów, a członkom zarządu przekazywać niektóre kopie, np. zawartych umów lub miesięcznych wyciągów z rachunku bankowego. Ustalcie własne zasady, które możecie zmieniać w zależności od okoliczności.
pawelpap pisze:muszę opłacić 3 pełnomocnictwa mieszkańców w urzędzie... (pełnomocnictwa były potrzebne do zmiany sposobu zarządzania wspólnotą), podjeliśmy decyzję że wszyscy się na to złozymy (mała kwota 50 zł)
Opłacie skarbowej podlega wyłącznie złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa w sprawie z zakresu administracji publicznej lub w postępowaniu sądowym. Od 1 stycznia 2007 r. pełnomocnictwa w innych sprawach nie podlegają opłacie skarbowej.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

wlepkumitko
.
.
Posty: 9
Rejestracja: 23-06-2009, 20:11

Przechowywanie dokumentów.

#5 Post autor: wlepkumitko » 15-07-2009, 10:59

Czy w ogóle i ewentualnie jak długo prowadzący dokumentację wspólnoty , musi przechowywać protokoły z zebrań członków wspólnoty i karty głosowań ?
Chciałbym sprawdzić czy pewna uchwała była głosowana 1:1 czy udziałami /uzyskanie większości /.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

Awatar użytkownika
wokal79
.
.
Posty: 641
Rejestracja: 12-06-2007, 14:48
Lokalizacja: Górny Śląsk

Odp.: kto przechowuje dokumentację wspólnoty

#6 Post autor: wokal79 » 15-07-2009, 12:59

Obecnie wiele wspólnot ma dopiero kilkuletnią historię, więc powinny posiadać komplet dokumentów. Na pewno wspólnota musi posiadać komplet dokumentów jeśli uchwała nadal obowiązuje np. jest to regulamin rozliczania wody. W przypadku uchwał "jednorazowych" jeśli jest to uchwała z lat 90. to może z tym problem.

Najlepiej wystąpić do zarządu/zarządcy/administratora z pismem prosząc kserokopie tego dokumentu. Jeśli jest to rzecz archiwalna to może potrwać to kilka dni.

Problem archiwizacji i ewentualnego niszczenia części dokumentów powinna regulować uchwała wspólnoty, oczywiści zgodnie z obowiązującym prawem i zdrowym rozsądkiem ;-)
Serdecznie pozdrawiam

Wokal

Zarządzanie wspólnotami mieszkaniowymi w Zabrzu, Piekarach Śl, Gliwicach, Bytomiu, Knurowie i Rudzie Śląskiej.
http://www.domostwo.eu

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Dokumentacja wspólnoty i zmiana zarządzającego”