kopiowanie dokumentów
Odp.: kopiowanie dokumentów
fafik - jesteś super !
Dawno się tak nie uśmiałam
serdecznie pozdrawiam
Dawno się tak nie uśmiałam
serdecznie pozdrawiam
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
-
- .
- Posty: 853
- Rejestracja: 11-07-2006, 13:35
Odp.: kopiowanie dokumentów
Z doświadczenia wiem, że kopii domagają się zwykle "upierdliwcy". Ja bym się nie bał gróźb i stanowczo odmówiłbym wykonywania kserokopii - jeśli organy upoważnione (sąd, prokuratura)chciałyby je dostać, to by dostały. Nie mam w dokumentach żadnego "smrodu", ale chodzi mi o zasady. Żadne prawo nie zmusza mnie do wykonywania kopii dla członków wspólnoty! A swoją drogą - o jaką kontrolę dokumentów może chodzić członkowi wspólnoty? Na marginesie - nasze wynagrodzenie jest na poziomie 0,30 - 0,40zł/m2 lub 15 - 20zł od lokalu miesięcznie. W tym jest praktycznie wszystko - księgowość, kosztorysy, przeglądy techniczne, nadzory inwestorskie, pomoc prawna, organizacja zebrań, przygotowywanie projektów planów gospodarczych, etc.A ile Wy płacicie? A co do "gminnego molocha" - w ciągu kilku lat ilośc wspólnot, które z nami zawarły umowy, wzrosła z 540 do 850. Czy to źle o nas świadczy? Rzecz się dzieje w mieście 100-tysięcznym, gdzie licencję zarządcy posiada ok. 100 osób i jest kilka spółdzielni mieszkaniowych oraz TBS, czyli potencjalni konkurenci są.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
Odp.: kopiowanie dokumentów
Ten upierdliwy właściciel nie jest żadnym pracodawcą tylko upierdliwym właścicielm. Wspólnotę i Zarzadcę nie łączy stosunek pracy tylko umowa. Stosunki są więc PARTNERSKIE. Jeden płaci - drugi odwala robotę. Janusz Gdański podkreślał wielokrotnie, że jeżeli umowa to przewiduje, to kopię trzeba wykonać.bykira pisze:A ja myślałam, że ten "upierdliwy właściciel lokalu ", jest przede wszystkim Pana pracodawcą i te dokumenty powstały za między innymi jego pieniądze i są bardziej JEGO niż Pana !!
Ze swojej strony dodam, że mogę nawet specjalnie zatrudnić Miss Górnego Paragwaju w stroju bikini do robienia tych kopii, coby umilić petentowi czas na jej oczekiwanie, o ile wspólnota (a nie jedden, upierdliwy właściciel) sobie zażyczy... i zapłaci.
Audiatur et altra pars
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
Odp.: kopiowanie dokumentów
Nie podoba mi się ten pogardliwy ton i wrzucanie wszystkich do jednego wora.Janusz Gdański pisze:Z doświadczenia wiem, że kopii domagają się zwykle "upierdliwcy".
Jeśli nie masz się czego bać, to również nie powinieneś mieć nic do ukrycia.Janusz Gdański pisze:Ja bym się nie bał gróźb i stanowczo odmówiłbym wykonywania kserokopii - jeśli organy upoważnione (sąd, prokuratura)chciałyby je dostać, to by dostały
Jakie zasady??? Zgodne z art.29 ustawy?Janusz Gdański pisze:Nie mam w dokumentach żadnego "smrodu", ale chodzi mi o zasady.
A poczucie przyzwoitości i jawności w działaniu gdzieś się ulotniło???Janusz Gdański pisze:Żadne prawo nie zmusza mnie do wykonywania kopii dla członków wspólnoty!
Jeśli któryś z właścicieli ma jakieś wątpliwości, to ma prawo je wyjaśnić, a czasami na gębę nie da się tego zrobić, więc potrzebne sa materiały/dokumenty do przeanalizowania na spokojnie i wyciągniecia właściwych wniosków.Janusz Gdański pisze:A swoją drogą - o jaką kontrolę dokumentów może chodzić członkowi wspólnoty?
To dorzuć dwa lub cztery grosze więcej miesięcznie, na koszty kserowania dokumentów na życzenie i po problemie. Ewentualnie żądaj zapłaty przy wykonywaniu kopii, skoro to stanowi przeszkodę.Janusz Gdański pisze:Na marginesie - nasze wynagrodzenie jest na poziomie 0,30 - 0,40zł/m2 lub 15 - 20zł od lokalu miesięcznie. W tym jest praktycznie wszystko - księgowość, kosztorysy, przeglądy techniczne, nadzory inwestorskie, pomoc prawna, organizacja zebrań, przygotowywanie projektów planów gospodarczych, etc.
Poza opłatą, która stanowi Wasze wynagrodzenie, obracacie pieniędzmi wspólnot, które w skali roku są niemałe.
To nie świadczy o tym, że masz prawo ograniczać prawa właścicieli i ich możliwości kontrolowania sprawowania zarządu. Jak wiemy większość mieszkańców wspólnot nie interesuje się tym, co tak naprawdę dzieje się w ich wspólnotach i ci, którzy to robią stanowią często nieliczną garstkę - określaną przez Ciebie pogardliwie upierdliwcami. Chyba to nie jest właściwa postawa godna profesjonalisty?A co do "gminnego molocha" - w ciągu kilku lat ilośc wspólnot, które z nami zawarły umowy, wzrosła z 540 do 850. Czy to źle o nas świadczy? Rzecz się dzieje w mieście 100-tysięcznym, gdzie licencję zarządcy posiada ok. 100 osób i jest kilka spółdzielni mieszkaniowych oraz TBS, czyli potencjalni konkurenci są.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
Odp.: kopiowanie dokumentów
Fafik, sprawa z kamerą jest doskonała. Ja jeżeli pozwolisz już ją adaptuję u siebie. Natomiast co do kopiowania dokumentów jestem stanowczo na NIE. Podam przykład. Czy kontrole typu RIO, NIK, Urząd Skarbowy i jszcze inne kopiują dokumenty czy "siedzą" miesiącami w firmie i kontrolują. A właściciel Wspólnoty? Co może skontrolować poza umowami i rachnkami np. kwartalnie czy półroczne. Ja jako członek zarządu robię to raz na kwartał w biurze administratora. W domu nie tworzę drugiego biura bo i po co?. pozdrawiam
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
Odp.: kopiowanie dokumentów
ZASTEPCA PREZYDENTA MIASTA STOŁECZNEGO WARSZAWY
00-251 Warszawa, ul. Miodowa 6/8
tel.(0-22) 595-34-01, 826-35-17, fax (0-22) 828-29-25
Warszawa , dnia 15.03.2005r.
PL.7115/1948/DN
Państwo
Burmistrzowie Dzielnic
m. st. Warszawy
Szanowni Państwo
W ostatnim okresie czasu do Urzędu m.st.Warszawy wpływa wiele interwencji od zarządów wspólnot mieszkaniowych bądź poszczególnych właścicieli lokali wyodrębnionych . Główny problem poruszany przez wyżej wymienionych to administrowanie nieruchomościami wspólnymi, a raczej opór na jaki napotykają w przypadku podjęcia inicjatywy o wyborze( zmiania) administratora nieruchomości wspólnej.
Zgodnie z art.21 ustawy z dnia 24 czerwca 1994r. o własności lokali ( t.j. Dz.U. z 2000r. , Nr.80, poz.903 ze zm.) Zarząd kieruje sprawami wspólnoty mieszkaniowej i reprezentuje ją na zewnątrz oraz w stosunkach między wspólnotą a poszczególnymi właścicielami lokali. Również do kompetencji zarządu wspólnoty mieszkaniowej należy decyzja czy czynności zarządzania będzie wykonywał samodzielnie , czy też pewien katalog czynności zleci do wykonywania ( umową cywilnoprawną) podmiotowi działającemu na rynku. Decyzję w tej kwestii zarząd może podjąć samodzielnie . Należy zaznaczyć , że zlecenie określonych czynności nie zwalnia zarządu od odpowiedzialności za zarządzanie daną nieruchomością, w tym do kontrolowania prawidłowości działań zleceniobiorcy (administratora). To przecież zarząd zgodnie z art.30 ustawy jest zobowiązany m.in. do składania właścicielom rocznego sprawozdania ze swojej działalności , a właściciele lokali decydują o przyjęciu sprawozdania i udzieleniu absolutorium ( w formie uchwały) zarządowi wspólnoty. Ponadto może być poddawany indywidualnie kontroli, do której prawo ( w myśl art.29 ust.3) służy każdemu właścicielowi lokalu.
Przepisy ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami ( t.j. Dz.U. z 2004r, Nr 261, poz.25030 w Rozdziale 3 „Zarządzanie nieruchomościami” wyraźnie określają ( w art.184) , że zarządzanie nieruchomościami jest działalnością zawodową wykonywaną przez zarządców nieruchomością a zarządcą nieruchomości jest osoba fizyczna posiadająca licencję zawodową ( należy przy tym pamiętać, że przepisów Rozdziału 3 nie stosuje się do zarządzania nieruchomościami bezpośrednio przez ich właścicieli lub użytkowników wieczystych.
Natomiast zarządzanie nieruchomościami wspólnymi przez ZGN stoi w sprzeczności z obowiązującym porządkiem prawnym polityką miasta w tym przedmiocie.
Zgodnie z § 3 pkt.2 statutów ZGN stanowiących załączniki do uchwał Rady miasta stołecznego Warszawy z dnia 2 grudnia 2004r. w sprawie przekształcenia zakładów budżetowych w jednostki budżetowe, zadaniem zakładu jest podejmowanie działań na rzecz określenia zarządu nieruchomością wspólną , dokonywania wyboru zarządu lub ustanawiania zarządcy przymusowego. Wymienione w tym paragrafie zadania Zakładu t.j. gospodarowanie w granicach zwykłego zarządu w sposób na zasadach określonych przepisami prawa oraz zadaniami organów m.st. Warszawy, odnosi się do mieszkaniowego zasobu m.st. Warszawy i powierzonego zasobu nieruchomości m.st.Warszawy. Nie ma tu natomiast mowy o nieruchomościach wspólnot mieszkaniowych i nie należy interpretować tegoż pojęcia w ten sposób, ze ZGN ( czy konkretna administracja ) może zarządzać nieruchomościami wspólnymi w granicach zwykłego zarządu.
Przepisy § 5 przedmiotowego statutu stanowią wprawdzie , że zakład może sprawować zarząd nieruchomościami wspólnymi do czasu określenia przez właścicieli sposobu zarządu , wyboru zarządu lub ustanowienia zarządcy przymusowego. Należy jednak mieć na względzie fakt, że czynności te zakład wykonuje bezumownie na podstawie art.40 ustawy z dnia 24 czerwca 1994r. o własności lokali traktując zaistniały stan jako przejściowy.
Przekazując powyższe spostrzeżenia oczekuję, że Pełnomocnicy reprezentujący miasto jako właściciela lokali niewyodrębnionych w nieruchomościach wspólnych będą o powyższym informowali na bieżąco pozostałych właścicieli lokali, podczas trwających obecnie zebrań , jak również w kontaktach przy okazji indywidualnych spraw wpływających do Dzielnicy.
Sadzę, że wykonując również zadania dotyczące powierzonego przez Prezydenta m.st.Warszawy nadzoru nad działalnością Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy , zainicjują Państwo działania zmierzające do uregulowania zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa zarządzania nieruchomościami wspólnymi.
Z poważaniem
Zastępca Prezydenta m.st. Warszawy
Robert Draba
Do wiadomości :
1. Państwo Naczelnicy WZL
2. Państwo Dyrektorzy ZGN
___________________________________________________________________________
Ode mnie :
to jest pełna treść pisma , które dotarło pocztą nieformalną w kiepskim stanie jakościowym , trudnym do odczytania po zeskanowaniu.
Może przyda się !
00-251 Warszawa, ul. Miodowa 6/8
tel.(0-22) 595-34-01, 826-35-17, fax (0-22) 828-29-25
Warszawa , dnia 15.03.2005r.
PL.7115/1948/DN
Państwo
Burmistrzowie Dzielnic
m. st. Warszawy
Szanowni Państwo
W ostatnim okresie czasu do Urzędu m.st.Warszawy wpływa wiele interwencji od zarządów wspólnot mieszkaniowych bądź poszczególnych właścicieli lokali wyodrębnionych . Główny problem poruszany przez wyżej wymienionych to administrowanie nieruchomościami wspólnymi, a raczej opór na jaki napotykają w przypadku podjęcia inicjatywy o wyborze( zmiania) administratora nieruchomości wspólnej.
Zgodnie z art.21 ustawy z dnia 24 czerwca 1994r. o własności lokali ( t.j. Dz.U. z 2000r. , Nr.80, poz.903 ze zm.) Zarząd kieruje sprawami wspólnoty mieszkaniowej i reprezentuje ją na zewnątrz oraz w stosunkach między wspólnotą a poszczególnymi właścicielami lokali. Również do kompetencji zarządu wspólnoty mieszkaniowej należy decyzja czy czynności zarządzania będzie wykonywał samodzielnie , czy też pewien katalog czynności zleci do wykonywania ( umową cywilnoprawną) podmiotowi działającemu na rynku. Decyzję w tej kwestii zarząd może podjąć samodzielnie . Należy zaznaczyć , że zlecenie określonych czynności nie zwalnia zarządu od odpowiedzialności za zarządzanie daną nieruchomością, w tym do kontrolowania prawidłowości działań zleceniobiorcy (administratora). To przecież zarząd zgodnie z art.30 ustawy jest zobowiązany m.in. do składania właścicielom rocznego sprawozdania ze swojej działalności , a właściciele lokali decydują o przyjęciu sprawozdania i udzieleniu absolutorium ( w formie uchwały) zarządowi wspólnoty. Ponadto może być poddawany indywidualnie kontroli, do której prawo ( w myśl art.29 ust.3) służy każdemu właścicielowi lokalu.
Przepisy ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami ( t.j. Dz.U. z 2004r, Nr 261, poz.25030 w Rozdziale 3 „Zarządzanie nieruchomościami” wyraźnie określają ( w art.184) , że zarządzanie nieruchomościami jest działalnością zawodową wykonywaną przez zarządców nieruchomością a zarządcą nieruchomości jest osoba fizyczna posiadająca licencję zawodową ( należy przy tym pamiętać, że przepisów Rozdziału 3 nie stosuje się do zarządzania nieruchomościami bezpośrednio przez ich właścicieli lub użytkowników wieczystych.
Natomiast zarządzanie nieruchomościami wspólnymi przez ZGN stoi w sprzeczności z obowiązującym porządkiem prawnym polityką miasta w tym przedmiocie.
Zgodnie z § 3 pkt.2 statutów ZGN stanowiących załączniki do uchwał Rady miasta stołecznego Warszawy z dnia 2 grudnia 2004r. w sprawie przekształcenia zakładów budżetowych w jednostki budżetowe, zadaniem zakładu jest podejmowanie działań na rzecz określenia zarządu nieruchomością wspólną , dokonywania wyboru zarządu lub ustanawiania zarządcy przymusowego. Wymienione w tym paragrafie zadania Zakładu t.j. gospodarowanie w granicach zwykłego zarządu w sposób na zasadach określonych przepisami prawa oraz zadaniami organów m.st. Warszawy, odnosi się do mieszkaniowego zasobu m.st. Warszawy i powierzonego zasobu nieruchomości m.st.Warszawy. Nie ma tu natomiast mowy o nieruchomościach wspólnot mieszkaniowych i nie należy interpretować tegoż pojęcia w ten sposób, ze ZGN ( czy konkretna administracja ) może zarządzać nieruchomościami wspólnymi w granicach zwykłego zarządu.
Przepisy § 5 przedmiotowego statutu stanowią wprawdzie , że zakład może sprawować zarząd nieruchomościami wspólnymi do czasu określenia przez właścicieli sposobu zarządu , wyboru zarządu lub ustanowienia zarządcy przymusowego. Należy jednak mieć na względzie fakt, że czynności te zakład wykonuje bezumownie na podstawie art.40 ustawy z dnia 24 czerwca 1994r. o własności lokali traktując zaistniały stan jako przejściowy.
Przekazując powyższe spostrzeżenia oczekuję, że Pełnomocnicy reprezentujący miasto jako właściciela lokali niewyodrębnionych w nieruchomościach wspólnych będą o powyższym informowali na bieżąco pozostałych właścicieli lokali, podczas trwających obecnie zebrań , jak również w kontaktach przy okazji indywidualnych spraw wpływających do Dzielnicy.
Sadzę, że wykonując również zadania dotyczące powierzonego przez Prezydenta m.st.Warszawy nadzoru nad działalnością Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy , zainicjują Państwo działania zmierzające do uregulowania zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa zarządzania nieruchomościami wspólnymi.
Z poważaniem
Zastępca Prezydenta m.st. Warszawy
Robert Draba
Do wiadomości :
1. Państwo Naczelnicy WZL
2. Państwo Dyrektorzy ZGN
___________________________________________________________________________
Ode mnie :
to jest pełna treść pisma , które dotarło pocztą nieformalną w kiepskim stanie jakościowym , trudnym do odczytania po zeskanowaniu.
Może przyda się !
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
-
brak dostępu do dokumentów wspólnoty
autor: covo » 22-06-2021, 23:20 » w Dokumentacja wspólnoty i zmiana zarządzającego - 18 Odpowiedzi
- 3979 Odsłony
-
Ostatni post autor: covo
29-06-2021, 16:51
-