kopiowanie dokumentów

Przechowywanie, udostępnianie i kontrola dokumentacji. Zmiana sposobu sprawowania zarządu, zmiana zarządu lub zarządcy.
Wiadomość
Autor
Okularnik
.
.
Posty: 41
Rejestracja: 04-07-2009, 21:51

Odp.: kopiowanie dokumentów

#139 Post autor: Okularnik » 09-08-2009, 11:39

andy pisze:
Sąd Apelacyjny w Warszawie, wyrok z 26.06.2008 r., sygn. akt I ACa 1382/07 pisze:Obowiązujące przepisy ustawy o własności lokali nie stanowią podstawy do całkowitego i bezwarunkowego pozbawienia członka wspólnoty prawa do otrzymania kserokopii dokumentacji związanej ze sprawowaniem zarządu nieruchomością wspólną.
Z tego wniosek, że sąd dopuszcza możliwość zaistnienia takich okoliczności, które uzasadniałyby częściowe lub warunkowe pozbawienie członka wspólnoty prawa do otrzymania kserokopii dokumentacji związanej ze sprawowaniem zarządu nieruchomością wspólną. Być może taką okolicznością mogłoby być uprawdopodobnione przypuszczenie, że członek wspólnoty owładnięty jest kwerulencją. Być może sąd uważa, że zarząd wspólnoty mógłby odmówić żądaniu wydania kserokopii określonej kategorii dokumentów np. aktów notarialnych (odmowa częściowa) lub uzależnić wydanie jakiejś kserokopii od złożenia uzasadnionego wniosku (odmowa warunkowa).
Czasem z portali typu Nasza Klasa można się więcej dowiedzieć niż z aktów ntarialnych.
A teraz konkretnie.
Jestem zdecydowanym przeciwnikiem ograniczania dostepu do informacji wewnątrz wspólnoty.
Żaden przepis uowl nie nakazuje udostępniania aktów notarialnych, przecież może być wypis z ksiąg. wieczystych.
Tam są niestety pesele właścicieli i nie na to nie poradzisz.
Na pieniaczy są sposoby, czemu nie skorzystać z rozwiązań zawartych w kpa dot. skarg.
np. "Skarga lub wniosek już rozpatrzony podlega oddaleniu"
Poza tym ustalić koszt kserokopi z uwzględnieniem robocizny i amortyzacji ksero. np. 50 gr/kopię
Ustalić koszt pilnowania udostępnianianych dokumentów np. 10gr/minutę
Jednaże nawet pieniaczowi nie wolno tamować dostępu do dokumentów.
Nawet "wyciek" kosztorysu inwestorskiego nic nie daje jeśli otwarcie ofert przetargowych nastąpi komisyjnie (najlepiej z udziałem kogoś ze wspólnoty) w jednym momencie.

I jeszcze jeden drażliwy temat. Dodatki mieszkaniowe z MOPS-u.
MOPS u mnie na przelewach nie podaje za kogo płaci tylko durne panieniki z księgowości sobie tam wpisują nazwiska beneficjentów.
W ten sposób dowiedziałem się że rodzina władająca dwoma najlepszymi samochodami w bloku otrzymuje od MOPSU największy dodatek.
Doradź mi proszę andy co z tym zrobić?
Tolerować prawdopodobne wyłudzenie?

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

Awatar użytkownika
andy
admininistrator
admininistrator
Posty: 3249
Rejestracja: 05-05-2006, 13:56

Odp.: kopiowanie dokumentów

#140 Post autor: andy » 09-08-2009, 14:33

Okularnik pisze:MOPS u mnie na przelewach nie podaje za kogo płaci tylko durne panieniki z księgowości sobie tam wpisują nazwiska beneficjentów.
Wspólnota musi zostać zawiadomiona o wydaniu decyzji o przyznaniu dodatku mieszkaniowego. Podstawa prawna - art. 7 ust. 7 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych
Decyzja w sprawie dodatku mieszkaniowego powinna być wydana w ciągu miesiąca od dnia złożenia wniosku oraz doręczona wnioskodawcy i zarządcy lub osobie uprawnionej do pobierania należności za lokal mieszkalny.
Okularnik pisze:W ten sposób dowiedziałem się że rodzina władająca dwoma najlepszymi samochodami w bloku otrzymuje od MOPSU największy dodatek. Doradź mi proszę andy co z tym zrobić? Tolerować prawdopodobne wyłudzenie?
Oczywiście, że nie należy tego tolerować. To wielkie uproszczenie, ale miejmy świadomość, że brakuje budżetowych pieniędzy dla pielęgniarek, bo po dodatki mieszkaniowe cwaniacy podjeżdżają wypasionymi brykami.
Art. 7 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych

3. Organ, o którym mowa w ust. 1, odmawia przyznania dodatku mieszkaniowego, jeżeli w wyniku przeprowadzenia wywiadu środowiskowego ustali, że:
1) występuje rażąca dysproporcja pomiędzy niskimi dochodami wykazanymi w złożonej deklaracji, o której mowa w ust. 1, a faktycznym stanem majątkowym wnioskodawcy, wskazującym, że jest on w stanie uiszczać wydatki związane z zajmowaniem lokalu mieszkalnego (domu jednorodzinnego) wykorzystując własne środki i posiadane zasoby majątkowe lub
2) faktyczna liczba wspólnie stale zamieszkujących i gospodarujących z wnioskodawcą jest mniejsza niż wykazana w deklaracji, o której mowa w ust. 1.

4. Upoważniony przez organ, o którym mowa w ust. 1, pracownik przeprowadzający wywiad środowiskowy może żądać od wnioskodawcy i innych członków gospodarstwa domowego złożenia, pod rygorem odpowiedzialności karnej, oświadczenia o stanie majątkowym, zawierającego w szczególności dane dotyczące posiadanych:
1) ruchomości i nieruchomości,
2) zasobów pieniężnych.
Odmowa złożenia oświadczenia stanowi podstawę do wydania decyzji o odmowie
przyznania dodatku mieszkaniowego.

4a. Przed złożeniem oświadczenia, o którym mowa w ust. 4, pracownik przeprowadzający
wywiad środowiskowy uprzedza składającego oświadczenie o stanie majątkowym o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.

9. Jeżeli w wyniku wznowienia postępowania stwierdzono, że dodatek mieszkaniowy przyznano na podstawie nieprawdziwych danych zawartych w deklaracji lub wniosku, o których mowa w ust. 1, osoba otrzymująca dodatek mieszkaniowy jest obowiązana do zwrotu nienależnie pobranych kwot w podwójnej wysokości. Należności te wraz z odsetkami i kosztami egzekucyjnymi podlegają przymusowemu ściągnięciu w trybie postępowania egzekucyjnego w administracji. Wypłatę dodatku mieszkaniowego w skorygowanej wysokości wstrzymuje się do czasu wyegzekwowania należności.
Jeżeli gmina szasta dodatkami mieszkaniowymi, to wystarczy o tym zawiadomić wojewodę lub regionalną izbę obrachunkową - to są środki budżetowe, których wydatkowanie jest zagadnieniem najczęściej kontrolowanym w gminach. Urzędnicy gminni zagrożeni są odpowiedzialnością skarbową więc dodatków raczej pilnują i ostatnio m.in. właśnie na Naszej-klasie sprawdzają, w jakich krajach "beneficjencji" dodatków spędzają wakacje.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

Awatar użytkownika
Bleu
.
.
Posty: 101
Rejestracja: 22-10-2008, 20:27

Odp.: kopiowanie dokumentów

#141 Post autor: Bleu » 11-08-2009, 10:26

NO to temat kopiowania jest wyjaśniony. Ustalimy cenę za kopię wg stawek lokalnych kopiarek + koszty dojazdu , na poziomie jakim nie wiem, ale myslę, że 50gr od strony to wystrarczy.
Co do list to będziemy udostępniać tylko te dane, które są niezbędne tj imię , nazwisko, adres i tyle.
Co do pozostałej dokumentacji to i tak była dostepna, na wyciągach bankowych wymażemy nr rachunków właścicieli lub będziemy udostępniać tylko zestawienia operacji bez danych wpłacającego.
Nie przekonuje mnie nieomylność władzy sądowniczej, bo jej interpretacje bywają rozbieżne ("balkony") i nie uwzględniają złej woli 'pieniaczy".
andy pisze:
Jest bardzo prosty (i pożyteczny) sposób uzyskania nieograniczonego dostępu do dokumentacji wspólnoty, nawet przez pieniacza: wystarczy zgłosić swoją kandydaturę do zarządu wspólnoty i przekonać sąsiadów o korzyściach płynących z takiego wyboru.

To byłaby dla pieniacza doskonała kuracja odwykowa.
Jeden pieniacz był w zarządzie i chciał, by wszystko mu kopiować za darmo lub pozwalać wynosić -efekt : zginęła jedna umowa.
]:) Bleu
Wolność to prawo do samoograniczenia, bez ograniczeń to tylko dzika przyroda.
Ostatnio zmieniony 11-08-2009, 10:29 przez Bleu, łącznie zmieniany 2 razy.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Dokumentacja wspólnoty i zmiana zarządzającego”