Strona 2 z 3

Re: Zmiana zarządu powierzonego na właścicielski notarialnie?

: 22-03-2023, 09:23
autor: irenalo
Już pieczątki przestają być niezbędne. I tak większość spraw załatwia się online.
Musicie zmienić adresy do korespondencji u dostawców mediów - woda, prąd.
Trzeba zrobić protokół przekazania dokumentów z gminy.

Re: Zmiana zarządu powierzonego na właścicielski notarialnie?

: 22-03-2023, 21:37
autor: andrev87
Deklaracje śmieciowe do tej pory składaliśmy do zarządu i na tej podstawie zarząd z zaliczek robił przelewy w naszym imieniu. Czy teraz możemy podjąć uchwałę, że każdy członek WM sam składa deklaracje i sam płaci za swoje śmieci?

Re: Zmiana zarządu powierzonego na właścicielski notarialnie?

: 23-03-2023, 09:01
autor: irenalo
Wy składaliście do zarządcy a zarządca w Waszym imieniu do gminy.
To na wspólnotę nałożono obowiązek opłat za śmieci. Zadzwońcie do gminy czy zrobi wyjątek, choć wątpię.

Re: Zmiana zarządu powierzonego na właścicielski notarialnie?

: 24-03-2023, 08:54
autor: andrev87
Bardzo dziękuję za pomoc, nie zamykam wątku bo być może jeszcze będę musiał o gość dopytać :)

Re: Zmiana zarządu powierzonego na właścicielski notarialnie?

: 22-05-2023, 20:15
autor: andrev87
Witam, mamy już zmienioną formę zarządu z powierzonego na właścicielski. Niestety nadal bujamy się z poprzednim zarządem gdyż nie chce nam przekazać dokumentów finansowych. Faktury są w stanie przekazać ale wymagają informacji w jakim celu ich potrzebujemy i gdzie będą przechowywane?
Czy mają rację i musimy tych informacji udzielić?
Ewidencja księgowa była prowadzona elektronicznie i tu twierdzą że to oni opracowywali tą dokumentację i nie muszą jej przekazywać. Czy tutaj też mają rację? Wydaje mi się że i tak działali na rzecz Wspólnoty i powinni oddać wszystko?

Pytanie dodatkowe:
Czy jeśli w uchwale powołaliśmy nowy zarząd właścicielski to musimy podejmować dodatkową uchwałę że zarząd będzie sprawował swoją funkcję bezpłatnie? Bo nigdzie czegoś takiego nie wyczytałem

Re: Zmiana zarządu powierzonego na właścicielski notarialnie?

: 22-05-2023, 20:55
autor: irenalo
Adres przechiwywania dokumentacji musicie im podać. Może to być mieszkanie członka zarządu.
Potrzebujecie całej dokumentacji wspólnoty, bo teraz to Wy jesteście za nią odpowiedzialni.
Nie ma znaczenia, jak była prowadzona dokumentacja. Czy w formie papierowej czy elektronicznej. Dokumentacja NALEŻY do wspólnoty a nie zarządcy. Płaciliście im za to, by ja prowadzili czy opracowali.
Jeśli jest w formie elektronicznej, łatwo ją skopiować.

Członkowie zarządu mogą żądać wynagrodzenia za pracę. Jeśli będzie w uchwale zaznaczone, że sprawują funcję bezpłatnie, to nie będą mieli podstaw, by po jakimś czasie wystapić z takim żądaniem.