Zmiana zarządu powierzonego na właścicielski notarialnie?

Przechowywanie, udostępnianie i kontrola dokumentacji. Zmiana sposobu sprawowania zarządu, zmiana zarządu lub zarządcy.
Wiadomość
Autor
irenalo
moderator
moderator
Posty: 8837
Rejestracja: 27-03-2006, 20:06

Re: Zmiana zarządu powierzonego na właścicielski notarialnie?

#7 Post autor: irenalo » 22-03-2023, 09:23

Już pieczątki przestają być niezbędne. I tak większość spraw załatwia się online.
Musicie zmienić adresy do korespondencji u dostawców mediów - woda, prąd.
Trzeba zrobić protokół przekazania dokumentów z gminy.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

andrev87
.
.
Posty: 6
Rejestracja: 19-03-2023, 22:42

Re: Zmiana zarządu powierzonego na właścicielski notarialnie?

#8 Post autor: andrev87 » 22-03-2023, 21:37

Deklaracje śmieciowe do tej pory składaliśmy do zarządu i na tej podstawie zarząd z zaliczek robił przelewy w naszym imieniu. Czy teraz możemy podjąć uchwałę, że każdy członek WM sam składa deklaracje i sam płaci za swoje śmieci?

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

irenalo
moderator
moderator
Posty: 8837
Rejestracja: 27-03-2006, 20:06

Re: Zmiana zarządu powierzonego na właścicielski notarialnie?

#9 Post autor: irenalo » 23-03-2023, 09:01

Wy składaliście do zarządcy a zarządca w Waszym imieniu do gminy.
To na wspólnotę nałożono obowiązek opłat za śmieci. Zadzwońcie do gminy czy zrobi wyjątek, choć wątpię.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

andrev87
.
.
Posty: 6
Rejestracja: 19-03-2023, 22:42

Re: Zmiana zarządu powierzonego na właścicielski notarialnie?

#10 Post autor: andrev87 » 24-03-2023, 08:54

Bardzo dziękuję za pomoc, nie zamykam wątku bo być może jeszcze będę musiał o gość dopytać :)

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

andrev87
.
.
Posty: 6
Rejestracja: 19-03-2023, 22:42

Re: Zmiana zarządu powierzonego na właścicielski notarialnie?

#11 Post autor: andrev87 » 22-05-2023, 20:15

Witam, mamy już zmienioną formę zarządu z powierzonego na właścicielski. Niestety nadal bujamy się z poprzednim zarządem gdyż nie chce nam przekazać dokumentów finansowych. Faktury są w stanie przekazać ale wymagają informacji w jakim celu ich potrzebujemy i gdzie będą przechowywane?
Czy mają rację i musimy tych informacji udzielić?
Ewidencja księgowa była prowadzona elektronicznie i tu twierdzą że to oni opracowywali tą dokumentację i nie muszą jej przekazywać. Czy tutaj też mają rację? Wydaje mi się że i tak działali na rzecz Wspólnoty i powinni oddać wszystko?

Pytanie dodatkowe:
Czy jeśli w uchwale powołaliśmy nowy zarząd właścicielski to musimy podejmować dodatkową uchwałę że zarząd będzie sprawował swoją funkcję bezpłatnie? Bo nigdzie czegoś takiego nie wyczytałem

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

irenalo
moderator
moderator
Posty: 8837
Rejestracja: 27-03-2006, 20:06

Re: Zmiana zarządu powierzonego na właścicielski notarialnie?

#12 Post autor: irenalo » 22-05-2023, 20:55

Adres przechiwywania dokumentacji musicie im podać. Może to być mieszkanie członka zarządu.
Potrzebujecie całej dokumentacji wspólnoty, bo teraz to Wy jesteście za nią odpowiedzialni.
Nie ma znaczenia, jak była prowadzona dokumentacja. Czy w formie papierowej czy elektronicznej. Dokumentacja NALEŻY do wspólnoty a nie zarządcy. Płaciliście im za to, by ja prowadzili czy opracowali.
Jeśli jest w formie elektronicznej, łatwo ją skopiować.

Członkowie zarządu mogą żądać wynagrodzenia za pracę. Jeśli będzie w uchwale zaznaczone, że sprawują funcję bezpłatnie, to nie będą mieli podstaw, by po jakimś czasie wystapić z takim żądaniem.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Dokumentacja wspólnoty i zmiana zarządzającego”