Przeznaczenie suszarni na potrzeby zarządu WM

Czyli o adaptacji, wyodrębnianiu, sprzedaży, podziałach, sposobach korzystania na wyłączność itp.
Wiadomość
Autor
joven
.
.
Posty: 88
Rejestracja: 08-11-2011, 21:44

Przeznaczenie suszarni na potrzeby zarządu WM

#1 Post autor: joven » 05-11-2012, 07:53

Witam,

wypowiedzieliśmy umowę administratorowi i sami za trzy miesiące przejmujemy zarząd nieruchomości w całym zakresie. W związku z powyższym chcielibyśmy jedną z trzech suszarni "przejąc" pod mini biuro dla zarządu. Pomieszczenie jest generalnie przygotowane pod względem budowlanym(tzn. jest posadzka, pomalowane ściany, prąd, ogrzewanie itp.), chodzi o wyposażenie go tylko w sprzęty typu szafka na dokumenty, biurko, krzesło dla właścieli załatwiających sprawy w zarządzie itp oraz formalne przejęcie. Nie wiem jak to jest prawnie rozwiązane, ale sądzę że nie jest to lokal tylko części nieruchomości wspólnej, ale czekam na oficjalne stanowisko od dewelopera.

W takim przypadku podejrzewam, że potrzebna będzie uchwała większości właścicieli, że się zgadzają na takie rozwiązanie. Tak naprawdę nikt nie korzysta z tych pomieszeczeń, jako suszarni i stoją niewykorzystane.
Czego jeszcze powinnismy dopilnować? proszę o podpowiedź?

Mam jeszcze jedno pytanie związane z tą kwestią-chodzi o wyposażenie tego biura-czy możemy to zrobić, ujmując koszty zakupu podstawowych sprzętów w planie gospodarczym na przyszły rok czy trzeba to rozwiązać w inny sposób?
Nigdy nie jest tak dobrze, żeby nie mogło być lepiej

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

irenalo
moderator
moderator
Posty: 8820
Rejestracja: 27-03-2006, 20:06

Odp.: Przeznaczenie suszarni na potrzeby zarządu WM

#2 Post autor: irenalo » 06-11-2012, 00:09

joven pisze:W takim przypadku podejrzewam, że potrzebna będzie uchwała większości właścicieli, że się zgadzają na takie rozwiązanie
Jeżeli to jest NW, to będzie potrzebna uchwała o zmianie przeznaczenia części nieruchomości wspólnej.
joven pisze:Nie wiem jak to jest prawnie rozwiązane, ale sądzę że nie jest to lokal tylko części nieruchomości wspólnej, ale czekam na oficjalne stanowisko od dewelopera.
A po co Ci stanowisko dewelopera? Zajrzyj do dokumentacji? Jeżeli powierzchni suszarni nie uwzględniono przy wyliczaniu udziałów, to to jest NW.
joven pisze:Mam jeszcze jedno pytanie związane z tą kwestią-chodzi o wyposażenie tego biura-czy możemy to zrobić, ujmując koszty zakupu podstawowych sprzętów w planie gospodarczym na przyszły rok czy trzeba to rozwiązać w inny sposób?
Przy uchwale o zmianie przeznaczenia suszarni na biuro podjęłabym też uchwałę o przeznaczeniu pewnej kwoty na wyposażenie.
Potem wystarczy wpisać w plan gospodarczy 2013, jak nikt nie zaskarży oczywiście.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

joven
.
.
Posty: 88
Rejestracja: 08-11-2011, 21:44

Odp.: Przeznaczenie suszarni na potrzeby zarządu WM

#3 Post autor: joven » 06-11-2012, 07:16

dziękuję za już udzielne odpowiedzi. Mam jeszcze tylko jeszcze jedno pytanie odnośnie zakupu sprzętu-planujemy też sami przejąć rozliczanie mieszkańców-czy zakup komputera i oprogramowania do tego celu będzie można sfinansować ze środków wspólnoty?
Nigdy nie jest tak dobrze, żeby nie mogło być lepiej

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Wszystko o strychach i zmianach przeznaczenia innych części wspólnych nieruchomości”