nieprawidłowości w księgowości małej wspólnoty - POMOCY

Czyli wszystko o księgowości, rozliczeniach z Właścicielami i usługodawcami oraz o zarządzaniu finansami Wspólnot.
Wiadomość
Autor
Ivka
.
.
Posty: 3
Rejestracja: 14-03-2018, 20:55

nieprawidłowości w księgowości małej wspólnoty - POMOCY

#1 Post autor: Ivka » 15-03-2018, 13:05

Witam wszystkich specjalistów,
jesteśmy małą 4 lokalową wspólnotą mieszkaniową,która powstała w 2001 roku. jako zarządce i jego zastępce wybrano właścicieli lokali, na podstawie decyzji wszystkich właścicieli lokali. zarząd ten zrezygnował w 2012 roku i ktoś musiał zająć sie jej funkcjonowaniem( mam tu głównie na myśli składanie CIT8) i tak ja zostałam mianowana zarządcą a koleżanka moim zastępcą. Każdy z lokali ma 1/4 udziału w nieruchomości wspólnej. Każdy z lokali ma media dostarczane na podstawie indywidualnych umów zawartych z dostawcami( a więc energia,woda). z wyjątkiem wywozu nieczystości płynnych oraz śmieci. każdy z lokali ma piec węglowy.

do 2012 roku cit był składany jako zerowy. wspólnota niczego nie wykazywała. po cichu składali się na jakieś drobne naprawy, nie brali faktur.
od 2012 ustaliliśmy że będziemy zbierać pieniądze w wysokości 150zł od lokalu, by mieć na jakieś remonty, naprawy i inne koszty dotyczące nieruchomości wspólnej. zaczelismy brać faktury na wywóz nieczystości płynnych,energię na klatce schodowej, ubytki na wodomierzu głównym, przeglądy kominiarskie.
od 2015 roku ustaliliśmy że wywóż nieczystości płynnych będzie naliczany i rozliczany wg liczby osób w lokalu. otrzymując fakture od dostawcy dzielilismy jej wartości i składalismy sie wg ustalonego sposobu naliczenia.
ewidencje prowadziłam ujmując po stronie przychodów wpłaty(zaliczki na NW, szambo, opłate za śmieci) przez nas dokonane na rachunek bankowy/ kasy,a po stronie kosztów faktury od dostawców. i te wartości przenosiłam do cit. nadwyżkę przychodów nad kosztami przeznaczalismy na przyszłe remonty.
w 2016 roku wyszła nam strata w związku z remontem dachu i nie zdecydowaliśmy co z nią. przyjeliśmy że w 2017 będziemy dalej wpłacać kwotę 150zł.
do 2012 nie było we wspólnocie sprawozdań finansowych.
zaczęlam takie sprawozdania przygotowywać ale nie robiłam planów gospodarczych, rozliczeń z poszczególnymi lokalami(bo każdy wpłacał ustalone kwoty w terminie)
wiem że robiłam to niepoprawnie, i chciałabym to jakoś wyprostować ale nie wiem od czego zacząć. czy znajdzie się ktoś kto mi pomoże

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

Ivka
.
.
Posty: 3
Rejestracja: 14-03-2018, 20:55

Re: nieprawidłowości w księgowości małej wspólnoty - POMOCY

#2 Post autor: Ivka » 15-03-2018, 13:09

myślałam żeby za 2017 rozpocząć ewidencje pozaksięgową w formie amerykanki i ewidencjonowac to na kontach, ale jaką metodę ewidencji(memoriałową/kasową) powinnam przyjąc by robić to poprawnie i by poprawnie sporządzić cit.a czas nagli

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Księgowość, rozliczenia, zarządzanie finansami Wspólnoty”