Zakład pracy- zarządcą

Zarząd sprawowany przez zatrudnioną przez wspólnotę osobę fizyczną lub prawną.
Także administrator zatrudniony do pomocy zarządowi właścicielskiemu.
Wiadomość
Autor
irenalo
moderator
moderator
Posty: 8805
Rejestracja: 27-03-2006, 20:06

Odp.: Zakład pracy- zarządcą

#7 Post autor: irenalo » 19-11-2015, 03:39

krzysia pisze: Jeśli wystąpiła nadplata ale z tego co mi wiadomo nie ujmowali tego w zeznaniu podatkowym wiec wypadałoby rozliczyć. Czy dobrym tropem idę??
Nie, nie idziesz dobrym.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

irenalo
moderator
moderator
Posty: 8805
Rejestracja: 27-03-2006, 20:06

Odp.: Zakład pracy- zarządcą

#8 Post autor: irenalo » 19-11-2015, 03:50

krzysia pisze: natomiast zabrakło faktur za CO i rozliczeń za CO za cały okres posiadania kotłowni (5lat).
A na jakiej podstawie mają to przekazać WM , skoro wspólnota wcześniej nie istniała? Ani wspólnota ani zarządca nie jest stroną w sprawie o rozlicznie ciepła w czasach najmu. Nie jest też stroną w sprawie o rozliczenie zużycia np. prądu na klatce schodowej w czasie najmu. Idealnie byłoby zrobić protokół zdawczo odbiorczy w dniu powstania wspólnoty. Spisać wszystkie liczniki i te domowe , jeśli WM rozlicza np, wodę czy ciepło a te media są opomiarowane. I od tego momentu zaczyna się odpowiedzialność wspólnoty.
Trzeba zawrzec umowę z energetyką, gazownią jeśli WM ma własną kotłownię albo jest zbiorczy licznik na wszystkie mieszkania.
Bierzesz pieniądze za zarządzanie a nie masz podstawowej wiedzy.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

irenalo
moderator
moderator
Posty: 8805
Rejestracja: 27-03-2006, 20:06

Odp.: Zakład pracy- zarządcą

#9 Post autor: irenalo » 19-11-2015, 15:54

krzysia pisze: Zarządca został zatrudniony na podst. Art. 18, wspólnota ma 7 lokali euec wszyscy 100% podpisali uchwale,następnie umowę o zarzadzanie.
Powierzenie zarządu, to nie jest uchwała WM ale umowa właścicieli lokali o odejściu od ustawowego sposobu zarządu. Umowa musi mieć formę notarialną. I do umowy muszą przystąpić wszyscy właściciele i współwłaściciele lokali. I dopiero potem można zawrzeć umowę o zarządzanie .
Jeśli nie został spełniony choć jeden z tych warunków, to została zawarta zwykła umowa o administrowanie bez względu , jak się nazywa. I zarządca/administrator nie może samodzielnie wykonywać czynności zwykłego zarządu . Na czynności zwykłego zarządu musi mieć zgodę ponad połowy właścicieli licząc wg udziału art. 201 kc:
Do czynności zwykłego zarządu rzeczą wspólną potrzebna jest zgoda większości współwłaścicieli. W braku takiej zgody każdy ze współwłaścicieli może żądać upoważnienia sądowego do dokonania czynności.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zarządca i administrator”