Strona 5 z 5

Re: RODO we wspólnocie

: 10-06-2018, 23:48
autor: napad
Mam taką informację od administratora:
"w kwestii przetwarzania danych – zmienia się w drukach dot. oświadczeń właścicieli lokali podstawa udzielania zgody na przetwarzanie danych – oświadczenia składali właściciele. Jako zarządca Państwa Wspólnoty przetwarzamy dane właścicieli wyłącznie w związku z czynnościami zarządzania nieruchomością. Dla zarządców zatrudniających poniżej 250 osób nie ma obowiązku wprowadzania rejestru czynności przetwarzania danych osobowych, o których mowa w rozporządzeniu z dnia 27.04.2016 r."

czy to prawda?

Re: RODO we wspólnocie

: 11-06-2018, 09:30
autor: piotrusb
I tak i nie. Zgodnie z art. 30 ust. 5 RODO prowadzenie rejestru czynności przetwarzania danych osobowych (administrator danych osobowych) lub rejestru kategorii czynności przetwarzania (procesor) nie ma zastosowania do przedsiębiorcy lub podmiotu zatrudniającego mniej niż 250 osób, ale - chyba że przetwarzanie, którego dokonują, może powodować ryzyko naruszenia praw lub wolności osób, których dane dotyczą, nie ma charakteru sporadycznego lub obejmuje szczególne kategorie danych osobowych. Moim zdaniem przetwarzanie danych osobowych przez zarządcę jest kwinesencją jego działalności i w żaden sposób nie moze zostać zakwalifikowane jako mające charakter sporadyczny.

Zgodnie z interpretacją Grupy Roboczej Art. 29 sporadyczny charakter przetwarzania danych w tym kontekście oznacza, że przetwarzanie danych nie stanowi nieodłącznego elementu wykonywania przez przedsiębiorcę działalności. Np. przedsiębiorcy zatrudniający mniej niż 250 osób muszą prowadzić rejestr w odniesieniu do danych osobowych kadrowych – takie przetwarzanie nie ma charakteru sporadycznego. W związku z powyższym uważam, ze zarządca ma obowiązek prowadzenia rejestru kategorii czynności przetwarzania.

Re: RODO we wspólnocie

: 13-07-2018, 14:11
autor: irenalo
o nie jest prawidłowe podejście. Nie ma żadnego powodu żeby każdy właściciel otrzymywał oprócz swojego także rozliczenia wszystkich innych właścicieli. To zdecydowanie narusza zasady adekwatności i minimalizmu, które wynikają z RODO.
Każdy z właścicieli ma prawo do wglądu do każdego dokumentu wspólnoty a wiec też do rozliczeń innych właścicieli i RODO niczego tu nie zmieni.
A księgi wieczyste są jawne. I to jest główne obowiązujące prawo w Polsce.
Nie dajcie się zwariować.
Marni admini wariują i każą członkom wspólnoty i członkom zarządu podpisywać niepotrzebne papierki.
A to oni mają zadbać , by dane członków wspólnoty były chronione. Ale nie przed innymi członkami !

Re: RODO we wspólnocie

: 22-08-2018, 13:38
autor: JohnnyG
piotrusb pisze:
18-05-2018, 16:31
Szczerze mówiąc nie widziałem czegoś takiego od ponad 20 lat, a na pewno od wejścia w życie ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Wtedy gremialnie poznikały nazwiska z domofonów. Uważam, że aby pozostały - właściciele lokali powinni wyrazić zgodę na taki sposób wykorzystania ich danych.
A ja nigdzie nie widziałem, żeby poznikały. Na osiedlu jest pełno bloków gdzie nadal są nazwiska na domofonach, wyjątkowo czasem są jakieś puste pola z samym numerem lokalu. Spółdzielnia Mieszkaniowa też tego nie praktykuje. W naszym bloku jak lokal zmieniał właściciela, to nowi nawet żądali żeby wkleić ich nazwisko na domofonie. :) Myśmy się nigdy nie pytali właścicieli, czy nazwiska powinny zostać na domofonach, sądzę, że dla nich to "oczywista oczywistość", że powinny być naniesione.
Twoim zdaniem każdy z osobna powinien wyrazić na to zgodę, czy wystarczy większość udziałów?

Re: RODO we wspólnocie

: 22-08-2018, 14:14
autor: piotrusb
Każdy z osobna. To jest kwestia ochrony danych osobowych konkretnych osób fizycznych.