Brak plomby w wymienionym liczniku wody

Czyli wszystko o wszelkiego rodzaju remontach i modernizacjach.
Wiadomość
Autor
K3tonal
.
.
Posty: 2
Rejestracja: 28-01-2020, 11:45

Brak plomby w wymienionym liczniku wody

#1 Post autor: K3tonal » 28-01-2020, 12:00

Witam,

Jest to mój pierwszy post na tym forum więc witam wszystkich.
Od pewnego czasu mieszkam w mieszkaniu którego właścicielami są moi rodzicę, brak umowy, wszystko "na gębę".
Około 6 miesięcy temu na polecenie zarządcy wymieniłem licznik ale z powodu pewnych komplikacji zapomniałem go zaplombować.
Zapewniam że nie ma tutaj mowy o jakimś oszustwie z mojej strony, licznik normalnie pracuję i pewnie po sprawdzeniu z licznikiem głównym wszytsko się bedzie zgadzać.

Niestety nie za dobrze dogaduję się z zarządcą nieruchomości, a muszę podać stan licznika i nie wiem co teraz zrobić. Jestem gotowy ponieść wszelkie konsekwencję prawnę, karę finansową itp. chciałbym tylko wiedzieć co mnie czeka i najważniejsze to załatwić to tak żeby moi rodzicę unikneli niepotrzebnych stresów

EDIT: Czytałem gdzieś na internecie że będę musiał zapłacić ryczałt za okres od ostatniej wymiany, czy to prawda ?

Z góry dziękuję za pomoc.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

piotrusb
.
.
Posty: 5967
Rejestracja: 28-12-2009, 17:51

Re: Brak plomby w wymienionym liczniku wody

#2 Post autor: piotrusb » 28-01-2020, 16:30

Wskazania licznika bez plomby nie są wiarygodne i nie mogą być brane pod uwagę np. przed sądem, Taką sytuację powinien regulować regulamin rozliczania wody we wspólnocie, który powinien określać jak rozliczać koszty jeśli np. licznik ulegnie awarii. Najczęściej w takich przypadkach przyjmuje się ryczałt lub uśrednia się wskazania z kilku ostatnich okresów rozliczeniowych. Jeśli takich uchwał wspólnota nie podejmowała, to powinieneś spróbować dogadać się z zarządcą w tej sprawie, bo nie ma aktów prawnych, które by to odgórnie regulowały.
piotrusb

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

K3tonal
.
.
Posty: 2
Rejestracja: 28-01-2020, 11:45

Re: Brak plomby w wymienionym liczniku wody

#3 Post autor: K3tonal » 29-01-2020, 11:36

@piotrusb

dziękuję za odpowiedz, czyli rozumiem że jeśli uda mi się dogadać z zarządcą to jestem w stanie uniknąć jakiś długotrwałych nieprzyjemności. Zapłacę tylko ryczałt i po temacie ? :)

Pozdrawiam

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

piotrusb
.
.
Posty: 5967
Rejestracja: 28-12-2009, 17:51

Re: Brak plomby w wymienionym liczniku wody

#4 Post autor: piotrusb » 29-01-2020, 12:52

Raczej tak. Ponadto jeśli wskazania licznika za ostatni okres nie odbiegają, zwłaszcza in minus, od zużycia wody w poprzednich okresach rozliczeniowych, to można je przy dobrej woli uznać za wiarygodne.
piotrusb

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Remonty i modernizacje”