audyt energetyczny dla sprzedawanych lokali gminnych

Przeglądy okresowe instalacji i urządzeń.
Wiadomość
Autor
lasmarek
.
.
Posty: 100
Rejestracja: 08-04-2008, 02:13

audyt energetyczny dla sprzedawanych lokali gminnych

#1 Post autor: lasmarek » 30-08-2008, 11:27

mam pytanko, czy gmina wysprzedajac po roku 2008 lokale dla dotychczasowych najemcow, bedzie musiała zrobic audyt energetyczny dla sprzedawanego lokalu?
lasmarek

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

Awatar użytkownika
wokal79
.
.
Posty: 641
Rejestracja: 12-06-2007, 14:48
Lokalizacja: Górny Śląsk

Odp.: audyt energetyczny dla sprzedawanych lokali gminnych

#2 Post autor: wokal79 » 03-09-2008, 12:33

Jeśli w ustawie nie ma zapisanego wyjątku od reguły, to TAK, bo jest to transakcja jak każda inna na rynku nieruchomości.
Serdecznie pozdrawiam

Wokal

Zarządzanie wspólnotami mieszkaniowymi w Zabrzu, Piekarach Śl, Gliwicach, Bytomiu, Knurowie i Rudzie Śląskiej.
http://www.domostwo.eu

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

Awatar użytkownika
auipe
.
.
Posty: 2
Rejestracja: 19-05-2008, 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

audyt energetyczny to nie świadectwo charakterystyki energet

#3 Post autor: auipe » 26-11-2008, 15:30

audyt energetyczny to opracowanie określające zakres oraz parametry techniczne i ekonomiczne przedsięwzięcia termomodernizacyjnego, ze wskazaniem rozwiązania optymalnego, w szczególności z punktu widzenia kosztów realizacji tego przedsięwzięcia oraz oszczędności energii, stanowiące jednocześnie założenia do projektu budowlanego

a od 1 stycznia 2009 roku dla budynków wprowadzanych do obrotu, czyli np. sprzedawanych, wynajmowanych, przekazywanych w drodze spadku lub darowizny będzie trzeba dołączać świadectwo charakterystyki energetycznej

te dwa różne dokumenty są często mylone, więc dla zainteresowanych w załączniku plik z ich porównaniem
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
kochaj ciepło - szanuj energię - oszczędzaj pieniądze

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

JohnnyG
.
.
Posty: 579
Rejestracja: 12-03-2008, 23:10

Odp.: audyt energetyczny dla sprzedawanych lokali gminnych

#4 Post autor: JohnnyG » 09-12-2008, 01:14

Nie chce specjalnie zakładać nowego tematu, więc się podpiąłem. :)
Mam pytanie.
Czy, żeby skłonić ZGM do zapłaty za audyt energetyczny, który został
dokonany na potrzeby wprowadzenia instalacji c.o. i c.w.u. do bloku,
można użyć argumentu, że audyt był przygotowaniem do termomodernizacji,
która może być w przyszłości przeprowadzona? (Ale długie pytanie :))
Dodam, że audyt był na początku potrzebny aby wziąć kredyt,
ale ostatecznie nie skorzystaliśmy z tej opcji.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

Artis
.
.
Posty: 64
Rejestracja: 04-01-2009, 15:00

Odp.: audyt energetyczny dla sprzedawanych lokali gminnych

#5 Post autor: Artis » 25-01-2009, 17:33

auipe pisze:a od 1 stycznia 2009 roku dla budynków wprowadzanych do obrotu, czyli np. sprzedawanych, wynajmowanych, przekazywanych w drodze spadku lub darowizny będzie trzeba dołączać świadectwo charakterystyki energetycznej
Więc tak... Przeczytałem tekst ustawy (Dz. U. z dnia 18 października 2007 r. Nr 191, poz. 1373) i interesujący mnie artykuł brzmi tak:

"3. Z zastrzeżeniem ust. 7, dla każdego budynku oddawanego do użytkowania oraz budynku podlegającego zbyciu lub wynajmowi powinna być ustalona, w formie świadectwa charakterystyki energetycznej, jego charakterystyka energetyczna, określająca wielkość energii wyrażoną w kWh/m2/rok niezbędnej do zaspokojenia różnych potrzeb związanych z użytkowaniem budynku. Świadectwo charakterystyki energetycznej budynku jest ważne 10 lat."

Zwracam uwagę na zaznaczone słowo POWINNA. Według mnie " powinna" nie znaczy "musi" a raczej coś w rodzaju "dobrze by było gdyby była" ! Ustawodawca chciał dobrze, ale użył nie tego słowa ;).
Zaabsorbowany tym odkryciem poszedłem do notariusza aby spytać jak sporządza akty kupna-sprzedaży. Powiedział,że jeśli świadectwa nie ma i kupujący nie wnosi z tego powodu żadnych roszczeń to on umieszcza tą informację w umowie i akt jest ważny!!! Czytałem też o tym w kilku gazetach.
Więc po jaką cholerę to medialne straszenie ludzi dodatkowymi kosztami i koniecznością posiadania świadectwa przy sprzedaży skoro można sprzedać bez niego i jest ok?!? Jest to chyba tylko i wyłącznie nagonka dla firm organizujących kursy dla audytorów bo będzie ich potrzeba multum! No i dla kasy państwa bo egzamin państwowy kosztuje!
Proszę o odpowiedź jakąś kompetentną osobę znającą ten temat bo wydaje mi się, że sprawa jest ciekawa i przez jedno złe słowo powinna może się szykować ustawa o zmianie ustawy o zmianie ustawy.... :[ :[ :confused:
Bardzo jestem ciekaw Waszych opinii. Pozdrawiam!
Ps.: Co do znaczenia słowa "powinna" polecam przeczytanie poniższego tekstu:
http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=3470

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

jaroga
.
.
Posty: 193
Rejestracja: 03-08-2007, 17:15
Lokalizacja: Warszawa

Odp.: audyt energetyczny dla sprzedawanych lokali gminnych

#6 Post autor: jaroga » 25-01-2009, 18:31

Gdzieś kedyś wyczytalem, że słowo powinien w aktach prawnych oznacza potoczne musi, ale głowy nie daję, ze rzeczywiście takie były intencje ustawodawcy. Dla mnie jest to typowe załatwianie czegoś po "polsku" (do du..) tj. w ten sposób, aby każdy był zadowolony i interpretował na swoją stronę. Dzięki temu mamy za darmo rozrywkę a prawnicy i sądy i zajęcie i kasę.
Nie sądzę, aby ustawodawca ostatnimi zmianami prawa chciał jedynie napędzić klienteli firmom organizującym szkolenia, ministerstwu infrastruktury oraz osobom mającym prawo wystawiać certyfikaty charakterystyki energetycznej gdyż nie jest to pomysł naszych myślicieli-ustawodawców ale dyrektywa UE, do której to każde państwo członkowskie - w tym i Polska- powinno dostosowac swoje akty prawne. Polska uczynila to i tak jako chyba ostatnia w UE.
Postępowanie notariuszy jest też jakieś dziwne, bo sprzedający lokal lub budynek nie będzie kwapil się do zapłacenia za sporządzenie certyfikatu a nabywajacy często nie będzie wiedział o taki ustawowym wymogu bo niby skąd. Wiem, że natariusze a wlaściwie chyba naczelna rada notarialna podjęła uchwałę, że jej członkowie nie będą uzależniać podpisania aktu przed notariuszem od załączenia do niego świadectwa charakterystyki energetycznej lokalu czy budynku.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Przeglądy techniczne”