Zaświadczenie do banku.
: 06-02-2015, 21:22
Przepraszam będzie długo ale mimo to prosze o pomoc.
witam jeden z członków WM chce zlikwidować książeczkę mieszkaniową i zwrócił się z wnioskiem o wydanie zaświadczenia potwierdzającego pokonanie przez właściciela książeczki mieszkaniowej wpłaty na fundusz remontowy kwoty należnej za okres 12 miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku o likwidację książeczki pod warunkiem przeprowadzenia w okresie ostatnich 24 miesięcy przez WM remontu części wspólnych budynku przy udziale właściciela książeczki w kosztach przeprowadzonych remontów nieruchomości części wspólnej , co najmniej na poziomie dokonanej wpłaty.
w wytycznych banku dotyczących wypłaty tej kwoty doczytywałam się zapisu "że kwota wydatków WM poniesionych w okresie 24 miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku o likwidację książeczki na remont części wspólnych budynku, w którym znajduje się lokal mieszkalny, z tytułu posiadania którego powstał obowiązek świadczeń na fundusz remontowy -w części odpowiadającej udziałowi właściciela książeczki w kosztach remontów nieruchomości wspolnej, ustalonego uchwała WM jest co najmniej równa tej wpłacie".
roczne wpłaty członka na fundusz remontowy są na poziomie 1200zł. W latach 2013-2014 remont części wspólnej wyniósł 3074PLN. Przy czym w roku 2011 przeprowadziliśmy termomodernizację budynku na kwotę 502tyś zł (z czego 92 tyś wkład własny, 59 tyś premia termomodernizacyjna i 351 tyś kredyt bankowy zaciągnięty na ten cel na 10 lat).
Miesięczne wpłaty na fundusz remontowy 4730 zł z czego na spłatę kredytu idzie 3600zł. Czyli pieniądze są wydawane na bieżąco.
Dzwoniłam do banku z prośbą o wyjaśnienie czy na zaświadczeniu mogę ująć spłatę kredytu jako wydatek remontowy w roku 2013 i 2014, mimo ze remont przeprowadzony był faktycznie w roku 2011 ale niestety jedna Pani poinformował mnie że tak druga upierała sie że ma być remont i koniec. Szkoda mi właściciela książeczki, bo jeśli wpisze w zaświadczeniu tylko faktycznie przeprowadzony remont to nic nie dostanie . z drugiej strony boję się że jesli wpisze raty kredytu to bank może zaradzać dokumentów potwierdzających przeprowadzony remont.
Książeczka mieszkaniowa i kredyt bankowy są w tym samym baku.
Proszę o pomoc.
witam jeden z członków WM chce zlikwidować książeczkę mieszkaniową i zwrócił się z wnioskiem o wydanie zaświadczenia potwierdzającego pokonanie przez właściciela książeczki mieszkaniowej wpłaty na fundusz remontowy kwoty należnej za okres 12 miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku o likwidację książeczki pod warunkiem przeprowadzenia w okresie ostatnich 24 miesięcy przez WM remontu części wspólnych budynku przy udziale właściciela książeczki w kosztach przeprowadzonych remontów nieruchomości części wspólnej , co najmniej na poziomie dokonanej wpłaty.
w wytycznych banku dotyczących wypłaty tej kwoty doczytywałam się zapisu "że kwota wydatków WM poniesionych w okresie 24 miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku o likwidację książeczki na remont części wspólnych budynku, w którym znajduje się lokal mieszkalny, z tytułu posiadania którego powstał obowiązek świadczeń na fundusz remontowy -w części odpowiadającej udziałowi właściciela książeczki w kosztach remontów nieruchomości wspolnej, ustalonego uchwała WM jest co najmniej równa tej wpłacie".
roczne wpłaty członka na fundusz remontowy są na poziomie 1200zł. W latach 2013-2014 remont części wspólnej wyniósł 3074PLN. Przy czym w roku 2011 przeprowadziliśmy termomodernizację budynku na kwotę 502tyś zł (z czego 92 tyś wkład własny, 59 tyś premia termomodernizacyjna i 351 tyś kredyt bankowy zaciągnięty na ten cel na 10 lat).
Miesięczne wpłaty na fundusz remontowy 4730 zł z czego na spłatę kredytu idzie 3600zł. Czyli pieniądze są wydawane na bieżąco.
Dzwoniłam do banku z prośbą o wyjaśnienie czy na zaświadczeniu mogę ująć spłatę kredytu jako wydatek remontowy w roku 2013 i 2014, mimo ze remont przeprowadzony był faktycznie w roku 2011 ale niestety jedna Pani poinformował mnie że tak druga upierała sie że ma być remont i koniec. Szkoda mi właściciela książeczki, bo jeśli wpisze w zaświadczeniu tylko faktycznie przeprowadzony remont to nic nie dostanie . z drugiej strony boję się że jesli wpisze raty kredytu to bank może zaradzać dokumentów potwierdzających przeprowadzony remont.
Książeczka mieszkaniowa i kredyt bankowy są w tym samym baku.
Proszę o pomoc.