Nowe konto dla Wspólnoty

Rachunki bieżące, lokaty, kredyty.
Wiadomość
Autor
swierad
.
.
Posty: 29
Rejestracja: 17-09-2005, 15:41
Kontakt:

Konto bankowe

#1 Post autor: swierad » 17-03-2006, 00:32

Czy przepisy regulują ile osób powinno miec podpis do konta bankowego wspólnoty mieszkaniowej? Dziekuję za odpowiedzi.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

aaadam

Odp.: Nowe konto dla Wspólnoty

#2 Post autor: aaadam » 17-03-2006, 08:51

Osoby upoważnione do złożenia podpisów w banku to Zarząd Wspólnoty. Jeżeli Zarząd jest kilkuosobowy np. 3 to składają podpis wszyscy (koniecznie, tego wymaga bank), a zastrzec można, że na przelewach muszą być np. 2 dowolne podpisy. Jeżeli dostęp do konta będzie elektroniczny, to cały Zarząd składa pełnomocnictwo wybranej osobie (nie musi to być członek Zarządu) do dysponowania rachunkiem poprzez internet.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

Awatar użytkownika
dobroslaw76
.
.
Posty: 249
Rejestracja: 23-02-2006, 14:44
Kontakt:

Odp.: Nowe konto dla Wspólnoty

#3 Post autor: dobroslaw76 » 17-03-2006, 09:02

Ilość osob upowaznionych do dysponowania srodkami finansowymi okreslona jest w karcie wzorow podpisow, ktora jest integralną częścią umowy. Karta wzorów podpisów jest dokumentem ustalającym uprawnienia osób wskazanych w karcie do dysponowania środkami na rachunkach posiadacza rachunku oraz służy do ewidencji wzorów podpisów i wzoru stempla.

Mozliwe jest nawet jednoosobowe dysponowanie środkami na rachunkach bankowych, ale tylko w przypadku wyraźnej dyspozycji posiadacza rachunku na karcie wzorów podpisów, o ile nie pozostaje ona w sprzeczności z dokumentami złożonymi przez posiadacza rachunku w związku z umową .

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

HR
.
.
Posty: 324
Rejestracja: 23-09-2005, 17:53
Kontakt:

Odp.: Nowe konto dla Wspólnoty

#4 Post autor: HR » 17-03-2006, 09:46

Ja dodam ,że miło by było , gdyby jako jedną z osób do podpisywania zleceń uczynić ksiegową/księgowego - to usprawnia działalność wspólnoty...
Pozdrawiam
HR

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

amigo

Odp.: Nowe konto dla Wspólnoty

#5 Post autor: amigo » 17-03-2006, 22:10

U nas jest inne rozwiązanie. 3 członków Zarządu, każdy ma prawo składać dyspozycje do pewnej kwoty samodzielnie. Powyżej wymagany podpis 2 członków. A administrator ma podgląd do konta i prawo przygotowywania przelewów. Ale uruchamiać je może tylko Zarząd. Moim zdaniem, wyjście optymalne.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

Gerda

Odp.: Nowe konto dla Wspólnoty

#6 Post autor: Gerda » 17-03-2006, 23:56

OKIEM ZARZąDCY - DLA TAKIEGO ROZWIąZANIA:

NEGATYWY: Administrator z każdym przelewem musi biegać do zarządu. Za śmieci - wypisac, pobiec do zarządu po podpis mają czas lub nie ( termin platności sprawa ważna ! ) W przypadku kwot niskich odsetki niskie w przypadku dużych nieruchomości kwota np. ze wodę i kanalizację może być do 5tyś. A co jeżeli nikogo z Zarządu nie da się znaleść w terminie płatności? Kto będzie odpowiadał za naliczone koszty dodatkowe?

POZYTYWY: Zarządca ( administrator ) musi być na nieruchomości przynajmniej raz w miesiącu ( jako zarządca praktykujący na tym rynku, wiem że dla niektóych moich konkurentów nawet sporadyczne wizyty na obsługiwanych nieruchomościac są problemem, a takie rozwiązanie zmusza do odwiedzin budynku - bo nie wyobrażam sobie sytuacji, że to zarząd biega do administratora, czy zarządcy). Współwłaściciele mają KONTROLę nad wydawanymi pieniędzmi, co jak widzę czasem się przydaje.


PODSUMOWANIE: Jeżeli nie macie jeszcze zaufania do zarzadcy czy administratora takie rozwiązanie jest bardzo dobre ( niestety, nawet jako licencjonowany :-) muszę przyznać że nie zawsze jest tak jak być powinno ) Na zaufanie trzeba sobie zasłużyć własną pracą. Jeżeli jednak Z.lub A. się sprawdzi, to warto dać mu trochę "luzu" i pozwolić normalnie wypełniać swoje obowiązki. ;-)
U mnie najczęściej decyzje o przekazaniu rachunku do dyspozycji trawją od pół roku do roku. W tym czasie staram się przekazywac wyciągi bankowe bezośrednio do zarządu i od zarządu je odbieram do księgowania. W ten sosób zarząd ma kontrolę nad wypłatami z rachunku wspólnoty ( wyciągi przekazywane są przez bank na adres jednego z członków zarządu po każdej operacji ). Poza tym to jest też jak awans dla zarządcy, jeżeli słyszy od zarządu że cieszy się zaufaniem. Nie wiem czy tak jest u wszystkich, ale u mnie kredyt zaufania na tym poziomie powoduje, że chce mi się jeszcze więcej pracować dla nieruchomości ;-)

Pozdrawiam

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Usługi bankowe”