Strona 1 z 1

Wprowadzenie aneksem odpowiedzialności administracji za nieterminowość realizacji dyspozycji zarządu

: 04-12-2019, 00:12
autor: przemhb
Czy ktoś z Państwa mógłby poradzić jak skonstruować aneks do umowy z administracją, aby wprowadzić kary finansowe za nieterminową realizację dyspozycji zarządu?
Sytuacja jest taka, że administracja nie dochowuje uzgodnionych terminów, ani nawet tych, które sama pisemnie zadeklaruje. Zarząd musi po kilkakroć przypominać o realizacji zadań, a kolejne czy zadeklarowane czy uzgodnione terminy nie są dochowywane.
Jak skonstruować taki aneks by był on fair dla obu stron, był rozsądny i jasny oraz umożliwiał nakładanie na administrację kar w sytuacji, kiedy uzgodnione terminy nie zostają dochowane?
Będę wdzięczny za wskazówki.

Re: Wprowadzenie aneksem odpowiedzialności administracji za nieterminowość realizacji dyspozycji zarządu

: 04-12-2019, 10:24
autor: piotrusb
Przede wszystkim na taki aneks i jego wszystkie zapisy musi się zgodzić administrator i z nim trzeba to wypertraktować. Natomiast jeśli administrator działa tak jak piszesz, to może lepiej zamiast wprowadzania kar (jeśli nawet administrator się na nie zgodzi), poszukać innej, bardziej rzetelnej firmy...

Re: Wprowadzenie aneksem odpowiedzialności administracji za nieterminowość realizacji dyspozycji zarządu

: 04-12-2019, 21:13
autor: przemhb
Jest to nowy administrator, działający zaledwie od kilku miesięcy, więc ciężko mówić o kolejnej zmianie. Tak, oczywiście na aneks będzie się on musiał zgodzić, aby jego zapisy obowiązywały.
Moje pytanie dotyczy jednak tego jak sformułować takie zapisy, aby były one jasne, uczciwe dla obu stron, a jednocześnie nie pozwalały na nie dotrzymywanie przez administrację ustalonych terminów bez ponoszenia konsekwencji.

Re: Wprowadzenie aneksem odpowiedzialności administracji za nieterminowość realizacji dyspozycji zarządu

: 04-12-2019, 22:32
autor: piotrusb
Obawiam się, że nikt nie udzieli Ci takich porad, bo do tego trzeba znać specyfikę konkretnej wspólnoty, w tym np. jakie są zapisy umowy, która wiąże Was z administratorem, jaki jest zakres jego obowiązków, jak zarząd podejmuje decyzje i jak są one komunikowane administratorowi, w jakiej formie się to odbywa, czy ustnie, czy pisemnie, czy w wyniku zaniechań, czy zaniedbań administratora wspólnota poniosła szkody, a jeśli tak, to czy są one wymierne i wiele innych. Do tego dopiero można dobrać zapisy.