Wydanie dokumentów

Zwoływanie zebrań, sposoby głosowań, pełnomocnictwa.
Wiadomość
Autor
irenalo
moderator
moderator
Posty: 8820
Rejestracja: 27-03-2006, 20:06

Odp.: Wydanie dokumentów

#13 Post autor: irenalo » 03-06-2015, 14:41

grobelny pisze:Nie kojarzę innej sytuacji w której nie da się podobnej sprawy załatwić za pośrednictwem poczty (czy to dotyczy postępowania w urzędach, przed sądami czy między osobami fizycznymi czy prawnymi). A jeśli już to jest to wyraźnie napisane w ustawie.
Co do osób fizycznych, to tylko to dobra wola stron lub umowa . Co do urzędów i sądów, to reguluje to prawo : kpa , kpc, kpk.
Nic nie stoi na przeszkodzie zatrudnić zarządcę/ administratora (i co za tym idzie odpowiednio mu zapłacić), który byłby codziennie na miejscu do 22.00 z kompletem dokumentów.
Tylko przeszkodą dla innych właścicieli może być ta "odpowiednia kwota". :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

piotrusb
.
.
Posty: 5982
Rejestracja: 28-12-2009, 17:51

Odp.: Wydanie dokumentów

#14 Post autor: piotrusb » 03-06-2015, 14:49

grobelny pisze:Natomiast przy okazji mam takie pytanie: jak technicznie można byłoby taką umowę zmodyfikować/aneksować? Załóżmy, że przekonam ponad połowę właścicieli, ale nie chce tego zarządca.
Jeśli jest to umowa z zarządcą, to zmienić, czy aneksować taką umowę można jedynie za zgodą stron, a więc tylko za zgodą zarządcy.
Jeśli natomiast chodzi o ustalenie zasad dostępu do dokumentów wspólnoty, a w umowie z zarządcą nie o tym mowy, to można to zrobić w uchwale, do czego jest Ci potrzebna większość właścicieli, ale licząc udziałami.
piotrusb

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

irenalo
moderator
moderator
Posty: 8820
Rejestracja: 27-03-2006, 20:06

Odp.: Wydanie dokumentów

#15 Post autor: irenalo » 03-06-2015, 14:51

grobelny pisze:Dlatego wysłałem do zarządcy (zarząd powierzony)
Jeżeli to jest zarząd powierzony, to powinieneś mieć zapisane to w swoim akcie notarialnym.
Umowa między wspólnotą a zarządcą nie wymaga formy notarialnej.
Taka umowa powinna być u zarządcy i jako dokument wspólnoty, musi Ci udostępnić . Ale nie musi Ci kserować/scanopwać i wysyłać, jeśli nie ma tego w obowiązkach.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

irenalo
moderator
moderator
Posty: 8820
Rejestracja: 27-03-2006, 20:06

Odp.: Wydanie dokumentów

#16 Post autor: irenalo » 03-06-2015, 14:56

grobelny pisze:Na razie to nawet nie mam możliwości sprawdzenia czy uregulowała czy nie. Natomiast przy okazji mam takie pytanie: jak technicznie można byłoby taką umowę zmodyfikować/aneksować? Załóżmy, że przekonam ponad połowę właścicieli, ale nie chce tego zarządca.
Jeśli zarządca nie chce , to można mu umowę wypowiedzieć.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

Joanna
.
.
Posty: 768
Rejestracja: 12-05-2008, 23:39

Odp.: Wydanie dokumentów

#17 Post autor: Joanna » 04-06-2015, 14:09

Najpierw sprawdź, czy to jest zarząd powierzony czy nie – bo tu sytuacja nie jest do końca jasna. Sprawdź swój akt notarialny i zapisy w księdze wieczystej budynku.

Jeżeli to nie jest zarząd powierzony, to wspólnota ma obowiązek wybrać zarząd na podstawie art.20 ustawy o własności lokali. I to zarząd powinien wyjaśniać wszystkie kwestia z zarządcą a w szczególności sprawdzić co jest w tej umowie wspólnoty z zarządcą i kto w imieniu wspólnoty (i na jakiej podstawie) taka umowę zawarł.

I to zarząd ma kompetencje do wypowiedzenia/zmiany umowy.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

grobelny
.
.
Posty: 49
Rejestracja: 11-07-2010, 11:48

Odp.: Wydanie dokumentów

#18 Post autor: grobelny » 04-06-2015, 22:23

piotrusb pisze:
grobelny pisze:Natomiast przy okazji mam takie pytanie: jak technicznie można byłoby taką umowę zmodyfikować/aneksować? Załóżmy, że przekonam ponad połowę właścicieli, ale nie chce tego zarządca.
Jeśli jest to umowa z zarządcą, to zmienić, czy aneksować taką umowę można jedynie za zgodą stron, a więc tylko za zgodą zarządcy.
Nie podoba mi się to, ale ma sens.
piotrusb pisze:Jeśli natomiast chodzi o ustalenie zasad dostępu do dokumentów wspólnoty, a w umowie z zarządcą nie o tym mowy, to można to zrobić w uchwale
Tego nie rozumiem - dlaczego uchwała (czyli, jak rozumiem, oświadczenie woli wspólnoty) miałaby do czegoś zobowiązywać zarządcę w przypadku gdy nie jest to uregulowane umową? Idąc tym tokiem rozumowania jeśli parzenie herbaty mieszkańcom nie jest uregulowane w umowie to możemy podjąć uchwałę w tej sprawie? (Tak, wiem, że sprowadzam to do absurdu, ale chciałbym zrozumieć dlaczego miałoby to "zadziałać" w ten sposób.)

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Zebrania, głosowania i inne procedury”