Wydanie dokumentów

Zwoływanie zebrań, sposoby głosowań, pełnomocnictwa.
Wiadomość
Autor
grobelny
.
.
Posty: 49
Rejestracja: 11-07-2010, 11:48

Odp.: Wydanie dokumentów

#25 Post autor: grobelny » 06-06-2015, 02:29

Joanna pisze:Z tego zapisu wynika, ze że prawdopodobnie w pierwszym akcie notarialnym zarząd nieruchomością wspólną powierzono spółce.. ale wtedy pani AS nie może być zarządem - takie dwie instytucje (zarządca powierzony i zarząd) we wspólnocie funkcjonować nie mogą. Choć nie wiem jak rozumieć, że pani AS "przyjęła zarząd".
Pani AS reprezentowała spółkę AS Nieruchomości czyli naszego obecnego zarządcę. Po drugiej stronie tej umowy pewnie występował przedstawiciel Budimeksu wraz z właścicielem pierwszego wyodrębnionego mieszkania, którzy ten zarząd przekazali.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

Joanna
.
.
Posty: 768
Rejestracja: 12-05-2008, 23:39

Odp.: Wydanie dokumentów

#26 Post autor: Joanna » 06-06-2015, 12:37

Czyli jest to umowa o sposobie zarządu zawarta przez właścicieli i jednocześnie przyjęcie zarządu przesz firmę ...

Wynika z tego, że notariusz, do którego dzwoniłeś, wprowadził Cię w błąd.

Napisz do niego formalny wniosek o wydanie wypisu umowy powierzenia zarządu, zawartej w tutejszej kancelarii w dniu...nr rep...
W uzasadnieniu napisz, że zgodnie z aktem notarialnym zawartym w tutejszej kancelarii w dniu... nr rep...jesteś właścicielem lokalu... i na podstawie art.18, ust.2 stałeś się następcą prawnym strony umowy powierzenia zarządu. Zatem na podstawie art.110, par.1 ustawy prawo o notariacie masz prawo do otrzymania wypisu.

Niestety, trzeba zapłacić.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

irenalo
moderator
moderator
Posty: 8820
Rejestracja: 27-03-2006, 20:06

Odp.: Wydanie dokumentów

#27 Post autor: irenalo » 06-06-2015, 13:04

Joanna pisze:Umowę powierzenia zarządu powinieneś dostać w kancelarii notarialnej (wytną z niej tą część, która dotyczy sprzedaży)
Nie ma osobnej umowy powierzenia zarządu.
Deweloper i pierwszy właściciel , który kupił lokal , zawarli umowę powierzenia zarządu i została ona ujawniona w pierwszym akcie notarialnym i w każdym następnym .
Powierzenie zarządu to umowa między właścicielami lokali .
Wszyscy właściciele lokali umawiają się , że:
1. Zmieniają sposób zarzadu z ustawowego na inny .
2. Powierzają zarząd X

Ale sama wola właścicieli lokali , by zarząd sprawował X nie wystaczy. X musi wyrazić wolę , że chce ten zarząd przyjąć. Stąd zapis , że AS zarząd przyjęła. To drugie to jest umowa między wspólnotą a zarządcą. Wspólnotę reprezentują wszyscy ówczesni właściciele lokali - pierwszy kupujący i deweloper. Zarzadcę pani AS, która jest prawdopodobnie właścicielem firmy. W akcie notarialnym jest nawet zapis o wynagrodzeniu.
I żadnej innej umowy może nie być. Zarządca , ktoremu zarzad powierzono na podstawie art. 18 UoWL wykonuje samodzielnie czynności zwykłego zarządu posiłkując się UoWL.
Np. :
Art. 24.
W razie braku zgody wymaganej większości właścicieli lokali zarząd lub zarządca, któremu zarząd nieruchomością wspólną powierzono w sposób określony w art. 18 ust. 1, może żądać rozstrzygnięcia przez sąd, który orzeknie mając na względzie cel zamierzonej czynności oraz interesy wszystkich właścicieli. Sprawę sąd rozpoznaje w postępowaniu nieprocesowym.
Lub:
Art. 29.
1. Zarząd lub zarządca, któremu zarząd nieruchomością wspólną powierzono w sposób określony w art. 18 ust. 1, jest obowiązany prowadzić dla każdej nieruchomości wspólnej, określoną przez wspólnotę mieszkaniową, ewidencję pozaksięgową kosztów zarządu nieruchomością wspólną oraz zaliczek uiszczanych na pokrycie tych kosztów, a także rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej.
1a. Okresem rozliczeniowym wspólnoty mieszkaniowej jest rok kalendarzowy.
1b. Zarząd lub zarządca, któremu zarząd nieruchomością wspólną powierzono w sposób określony w art. 18 ust. 1, jest obowiązany sporządzić protokół przejęcia nieruchomości i jej dokumentacji technicznej (budowlanej, powykonawczej i książki obiektu budowlanego) w imieniu wspólnoty mieszkaniowej, przechowywać dokumentację techniczną budynku oraz prowadzić i aktualizować spis właścicieli lokali i przypadających im udziałów w nieruchomości wspólnej.
1c. Zarząd lub zarządca, któremu zarząd nieruchomością wspólną powierzono w sposób określony w art. 18 ust. 1, jest obowiązany do podjęcia czynności zmierzających do opracowania lub aktualizacji dokumentacji technicznej budynku i rozliczenia kosztów związanych z opracowaniem lub aktualizacją tej dokumentacji.
itd.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

irenalo
moderator
moderator
Posty: 8820
Rejestracja: 27-03-2006, 20:06

Odp.: Wydanie dokumentów

#28 Post autor: irenalo » 06-06-2015, 13:14

grobelny pisze:Pani AS reprezentowała spółkę AS Nieruchomości czyli naszego obecnego zarządcę. Po drugiej stronie tej umowy pewnie występował przedstawiciel Budimeksu wraz z właścicielem pierwszego wyodrębnionego mieszkania, którzy ten zarząd przekazali.
Pewnie tak było. Słowo zarząd w UoWL występuje w dwóch znaczeniach - zarząd rozumiany jako organ wspólnoty i zarząd - w znaczeniu zarządzanie (brać w zarząd - brać w zarządzanie).
Wy zarząd (zarzadzanie) powierzyliście . A zarządca jest zarzadcą, któremu zarząd nieruchomością wspólną powierzono w sposób określony w art. 18 ust. 1 .

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

Joanna
.
.
Posty: 768
Rejestracja: 12-05-2008, 23:39

Odp.: Wydanie dokumentów

#29 Post autor: Joanna » 06-06-2015, 14:04

W jednym akcie notarialnym zawarte są 2 albo 3 umowy. Ale nie do wszystkich nowy właściciel ma prawo - ta, która dotyczy sprzedaży (i ceny sprzedaży) będzie wykropkowana.

Ja to już przerabiałam - dlatego trzeba złożyc pisemny wniosek, z potwierdzeniem odbioru.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

irenalo
moderator
moderator
Posty: 8820
Rejestracja: 27-03-2006, 20:06

Odp.: Wydanie dokumentów

#30 Post autor: irenalo » 06-06-2015, 15:01

Joanna pisze:Ja to już przerabiałam - dlatego trzeba złożyc pisemny wniosek, z potwierdzeniem odbioru.
Tylko po co?
Ma napisane w swoim akcie notarialnym wszystko to, co powinien wiedzieć.
Jeśli była dodatkowa , precyzująca umowa między WM a zarządca , to nie musiała mieć formy notarialnej.
I jeśli jest , to jest u zarzadcy. Jeśli nie ma , to notariusz nie pomoże.
Doradzasz bezmyślne i kosztowne działania. Masz w tym interes? Tak czy nie?
grobelny pisze:Umowa została zawarta, ale nie w formie aktu notarialnego (notariusz tylko poświadczał podpisy stron na umowie),
W związku z powyższym notariusz tej umowy nie ma,
http://www.legalnews24.pl/artykuly,1020 ... ie-podpisu

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Zebrania, głosowania i inne procedury”