upublicznione kontakty do czł. zarządu + administrator odpowiadający na pisma do zarządu
Re: upublicznione kontakty do czł. zarządu + administrator odpowiadający na pisma do zarządu
Przeczytaj ustawę o własności lokali.
Rozdział 3 nazywa się :
Prawa i obowiązki właścicieli lokali
Nie mam tam nic o prawach lokatorów.
Rozdział 3 nazywa się :
Prawa i obowiązki właścicieli lokali
Nie mam tam nic o prawach lokatorów.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
Re: upublicznione kontakty do czł. zarządu + administrator odpowiadający na pisma do zarządu
Niektórych praw.I w takim wypadku lokator korzysta z praw właściciela.
Może lokator przeglądać dokumentacje wspólnoty?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
Re: upublicznione kontakty do czł. zarządu + administrator odpowiadający na pisma do zarządu
tak sobie myślę, że "prawa" lokatora, na przykład wynajmujacego od wlaściciela, musza (?) byc osadzone gdzieś w regulacjach, ktore opisuja samą sytuację wynajmu, tzn. sytuacja wynajmu musi "jakoś" odnosić się do praw wlaściciela we wspólnocie. Ktoś wynajmuje, mieszka, albo nie wynajmuje, ale po prostu mieszka (np. matka z synem właścicielem) - i co? Mebel? Wynajmując - płaci, jest jakaś konkretna relacja prawna, bo jest relacja finansowa. Musi mieć jakieś prawa. Nie głosowanie od razu. Trochę to tajemnicze, ale czuję, że jeśli uwl milczy, to nie znaczy, że innymi reg. prawnymi tzw. lokator nie jest wyciągany za uszy z próżni prawnej...
Jeszcze zahaczę o drugą sprawę poruszoną w temacie, zależy mi na tym by doprecyzować diagnozę:
firma specjalizujaca się w administrowaniu zostaje wynajęta przez zarząd właścicielski (oczywiście zarząd robi to w imieniu wspólnoty) - zapewne jest podpisana stosowna umowa.
Ta firma (np. niech administruje paroma punktami w mieście) deleguje jedną osobę - pracownik firmy (?) - do pelnienia funkcji administratora w jakiejś konkretnej wspólnocie. I w praktyce: właśnie ta osoba nazywana jest potocznie przez wspólnotę - ADMINISTRATOREM.
pytanie 1.
kto formalnie jest administratorem? - firma wynajęta, czy delegowany przez nią człowiek, który bez wątpienia wykonuje tę prace, jest codziennie na osiedlu i zajmuje się sprawami wspólnoty?
z punktu widzenia prawa jakie to w ogole są relacje prawne: wspólnota / zarząd wspolnoty / właściciel / firma wynajęta do administrowania / pracownik tej firmy "wrzucony" na osiedle jako "administrator nieruchomości"
dalej: ten człowiek odpisuje na pisma właścicieli kierowane do zarządu i ustalono już tutaj, że to jest możliwe pod warunkiem, że na to opiewa umowa.
pytanie 2
z jakiej regulacji prawnej wynika obowiązek istnienia takiego zapisu w umowie zarząd (wspolnota?) < -- > firma administrująca, na podstawie której administrator ma prawo odpisywać w imieniu zarządu?
Jeszcze zahaczę o drugą sprawę poruszoną w temacie, zależy mi na tym by doprecyzować diagnozę:
firma specjalizujaca się w administrowaniu zostaje wynajęta przez zarząd właścicielski (oczywiście zarząd robi to w imieniu wspólnoty) - zapewne jest podpisana stosowna umowa.
Ta firma (np. niech administruje paroma punktami w mieście) deleguje jedną osobę - pracownik firmy (?) - do pelnienia funkcji administratora w jakiejś konkretnej wspólnocie. I w praktyce: właśnie ta osoba nazywana jest potocznie przez wspólnotę - ADMINISTRATOREM.
pytanie 1.
kto formalnie jest administratorem? - firma wynajęta, czy delegowany przez nią człowiek, który bez wątpienia wykonuje tę prace, jest codziennie na osiedlu i zajmuje się sprawami wspólnoty?
z punktu widzenia prawa jakie to w ogole są relacje prawne: wspólnota / zarząd wspolnoty / właściciel / firma wynajęta do administrowania / pracownik tej firmy "wrzucony" na osiedle jako "administrator nieruchomości"
dalej: ten człowiek odpisuje na pisma właścicieli kierowane do zarządu i ustalono już tutaj, że to jest możliwe pod warunkiem, że na to opiewa umowa.
pytanie 2
z jakiej regulacji prawnej wynika obowiązek istnienia takiego zapisu w umowie zarząd (wspolnota?) < -- > firma administrująca, na podstawie której administrator ma prawo odpisywać w imieniu zarządu?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
Re: upublicznione kontakty do czł. zarządu + administrator odpowiadający na pisma do zarządu
Jest.musza (?) byc osadzone gdzieś w regulacjach, ktore opisuja samą sytuację wynajmu
Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy oraz kodeks cywilny - najem.
Żadna tajemnica.
Wystarczy poznać te ustawy i się wie , kto ma jakie prawa i przede wszystkim jakie obowiązki.
Firma.pytanie 1.
kto formalnie jest administratorem? - firma wynajęta, czy delegowany przez nią człowiek, który bez wątpienia wykonuje tę prace, jest codziennie na osiedlu i zajmuje się sprawami wspólnoty?
z punktu widzenia prawa jakie to w ogole są relacje prawne: wspólnota / zarząd wspolnoty / właściciel / firma wynajęta do administrowania / pracownik tej firmy "wrzucony" na osiedle jako "administrator nieruchomości"
Podpisujesz umowę na internet . Kto jest stroną umowy? Pracownik czy dostawca internetu?
I tu jest tak samo.
Administratorem wg umowy jest firma ale w jej imieniu obowiązki wykonuje pracownik tej firmy.
A jaka regulacja? Kodeks cywilny głownie. Np, swoboda kształtowania umów.
Strony zawierające umowę mogą ułożyć stosunek prawny według swego uznania, byleby jego treść lub cel nie sprzeciwiały się właściwości (naturze) stosunku, ustawie ani zasadom współżycia społecznego.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
Re: upublicznione kontakty do czł. zarządu + administrator odpowiadający na pisma do zarządu
ja rozumiem to tak:irenalo pisze: ↑27-02-2020, 15:10Administratorem wg umowy jest firma ale w jej imieniu obowiązki wykonuje pracownik tej firmy.
A jaka regulacja? Kodeks cywilny głownie. Np, swoboda kształtowania umów.
Strony zawierające umowę mogą ułożyć stosunek prawny według swego uznania, byleby jego treść lub cel nie sprzeciwiały się właściwości (naturze) stosunku, ustawie ani zasadom współżycia społecznego.
pracownik firmy administrującej zwany "administratorem nieruchomości" ma prawo odpisywać na pisma wlaścicieli/członków wspólnoty w imieniu zarządu wspolnoty wtedy i tylko wtedy, gdy tak postanowiono w umowie którą w imieniu wspolnoty zarząd podpisał z firmą administrującą.
(tak na zdrowy rozum:
powinien w umowie być zapis, że dokladnie ten pracownik odpisuje...;
a juz z pewnością: w odpowiedziach-pismach od administratora powinien być zawsze dopisek - - > "z up. zarządu"
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
Re: upublicznione kontakty do czł. zarządu + administrator odpowiadający na pisma do zarządu
Nie jest niezbędny zapis w umowie. Zarząd może upoważnić administratora do odpowiedzi w konkretnej sprawie lub inaczej mówiąc polecić mu wystosować odpowiedź. Tak może być jeśli kwestia dotyczy np. sprawy stricte technicznej. Jeśli jednak adresat zwrócił się do zarządu, to należy go poinformować, że administrator odpowiada z polecenia zarządu.
piotrusb
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 0 Odpowiedzi
- 890 Odsłony
-
Ostatni post autor: piotrusb
24-02-2022, 17:19
-
- 4 Odpowiedzi
- 1154 Odsłony
-
Ostatni post autor: markot
19-01-2022, 21:59
-
-
odwołanie zarządu powierzonego
autor: markot » 28-10-2021, 15:32 » w Dokumentacja wspólnoty i zmiana zarządzającego - 3 Odpowiedzi
- 928 Odsłony
-
Ostatni post autor: piotrusb
31-10-2021, 17:32
-
-
- 8 Odpowiedzi
- 1717 Odsłony
-
Ostatni post autor: piotrusb
18-06-2021, 07:45
-
-
Kryteria ustalenia wynagrodzenia zarządu
autor: piotrusb » 03-11-2021, 19:24 » w Orzecznictwo sądów powszechnych - 0 Odpowiedzi
- 400 Odsłony
-
Ostatni post autor: piotrusb
03-11-2021, 19:24
-