zmiana zarządu z powierzonego na właścicielski

Zarząd wspólnoty sprawowany przez osoby fizyczne wybrane spośród właścicieli lokali lub spoza ich grona.
Wiadomość
Autor
jacekjur
.
.
Posty: 1
Rejestracja: 08-10-2020, 17:48

zmiana zarządu z powierzonego na właścicielski

#1 Post autor: jacekjur » 09-10-2020, 10:00

Witam

Wspólnota ma umowę o zarządzanie z firmą wskazaną przez dewelopera. Firma ta ma zarząd i zarządzanie w jednej umowie.

Czy jeśli chcemy zrobić zarząd właścicielski to czy musi to być aneks do obecnej umowy o zarządzanie (czyli aneks pomniejszający obowiązki zarządcy, o te, które teraz spadną na zarząd) czy może sama uchwała wystarczy, a obowiązki zarządu wynikają wprost z ustawy.

Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk


Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

piotrusb
.
.
Posty: 5097
Rejestracja: 28-12-2009, 17:51

Re: zmiana zarządu z powierzonego na właścicielski

#2 Post autor: piotrusb » 09-10-2020, 13:01

Obowiązki zarządu tzw. właścicielskiego (to określenie mylące, bo jego członkami wcale nie muszą być właściciele loklai w danej wspólnocie) wynikają wrost z ustawy o własnosci lokali. Taki zarząd (jego członkowie) są wybierani w uchwale właścicieli. Zarząd może samodzielnie powierzyć administrowanie (to jest czynność zwykłego zarządu) wybranemu podmiotowi, z którym zawiera - jako reprezentant wspólnoty, umowę o administrowanie. To zdecydowanie powinna być nowa umowa, bo radykalnie zmienia się rola, w której występuje jedna ze stron.

Natomiast - co bardzo istotne - przejście z zarządu powierzonego na właścicielski jest zmianą sposobu zarządu i zgodnie z art. 18 ust. 2a uwl wymaga uchwały właścicieli zaprotokołowanej przez notariusza.
piotrusb

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Zarząd wspólnoty”