Haneczka pisze:Nie wiem, jak mam to rozumieć w odniesieniu do cytowanego wyroku SN z 19.01.2006 IV CK 343/05, przecież tam nie jest napisane:...oraz prowadzenie korespondencji, w zakresie zawartej umowy o administrowanie.
Zakres pojęcia administrowanie to jedno, a zakres zleconej w umowie usługi to drugie. Nie zawsze zarządy muszą zlecać wszystkie sprawy z zakresu administrowania NW wynajętemu administratorowi. Od zleceniobiorcy można egzekwować tylko taki zakres usługi, jaki zlecono w umowie.
Zacytowane przez Ciebie zapisy umowy nie są precyzyjne.
"informowanie Zarządu o wszystkich sprawach dotyczących Wspólnoty" - co to znaczy? Czy o nowych przepisach prawnych, interpretacjach podatkowych również? Nie bardzo sobie wyobrażam wyegzekwowanie tego obowiązku w tym brzmieniu.
Poza tym, ten zapis dotyczy obowiązku informowania zarządu, a Ty pytasz o obowiązek odpowiadania przez administratora na pisma właścicieli. Administrator ma obowiązek odpowiadać na te pisma wówczas, gdy zawierają "reklamacje oraz skargi dotyczące zarządzania nieruchomością wspólną". Co prawda on tylko administruje, więc skargi na zarządzanie dotyczą raczej pracy zarządu...
aniuchna69 pisze:aa
???
[ Dodano: Pią 06 Cze, 2008 ]
aniuchna69 pisze:Myślałam, że na tym forum znajdę pomoc..... za to dowiedziałam się czym rózni sie zarządzanie od administrowania i dobrze bo na pewno przyda mi sie ta wiedza ale nie o to mi przeciez chodziło.
Jak to? Zadałaś pytanie:
aniuchna69 pisze:A jaka jest różnica miedzy administrowaniem a zarządzaniem nieruchomością?
Ile lokali jest w Waszej wspólnocie: do 7 czy więcej niż 7?
Jaką macie umowę: w formie aktu notarialnego czy zwykłą, cywilnoprawną? o zarządzanie, czy o administrowanie?
Czy zarządca posiada licencję (powinien podać jej numer w umowie)?
Czy Ty jesteś członkiem zarządu?
Kto zawarł umowę z zarządcą? Czy była na to uchwała?