Strona 3 z 3

Odp.: dyskusja Art. 32 - O zebraniu właścicieli zarząd lub zarządc

: 26-04-2008, 23:35
autor: owner
andy pisze:Zamiast czytać bezwartościowe poradniki pisane przez ignorantów, wystarczy zajrzeć do ustawy o własności lokali:
Jestem tego samego zdania. Swego czasu podobnie tu pisałem o innym poradniku, cytowanym przez Heneczkę, autorstwa pewnego Wielkiego Prawnika.
Swoją drogą zadziwiające jest, jak dużo błędnych artykułów i porad można znaleźć w publikacjach na temat wspólnot. Ludzie piszą do gazet i różnych serwisów internetowych, pytając o sprawy, których wyjaśnienie mogą znaleźć w ustawie. Wystarczy ją przeczytać.

Odp.: dyskusja Art. 32 - O zebraniu właścicieli zarząd lub zarządc

: 26-04-2008, 23:39
autor: bykira
owner pisze:Wystarczy ją przeczytać.
Jeszcze trzeba zrozumieć !! I to jest to, co czasem trzeba tłumaczyć łopatologicznie. Samo czytanie nic nie daje :-((

Odp.: dyskusja Art. 32 - O zebraniu właścicieli zarząd lub zarządc

: 30-04-2008, 13:21
autor: kaks
Słuchajcie - a co myślicie o stosowanym we Wspólnocie sposobie informowania właścicieli poprzez wrzucanie do skrzynek pocztowych listów. Ostatnie zebranie było również zwołane poprzez listy w skrzynkach - listy te wrzuca Administrator, oczywiście nie widzą one poczty. Ostanie były podobno wrzucane na 7 dni przez zebraniem. Ja i mój sasiad znaleźliśmy je na 3 dni przez zebraniem. A Zebranie miało na celu wybór nowego Zarządu. I wybrano - ponownie stary, który wcześniej złożył w całosci rezygnacje i został odwołany. :dribble:

Co z tym można zrobic??? Niestety nie mogłem być na tym Zebraniu, może gdybym wcześnie się dowiedział o terminie ???

Odp.: dyskusja Art. 32 - O zebraniu właścicieli zarząd lub zarządc

: 30-04-2008, 13:33
autor: akacja
1. Poprosić żeby wywieszali też informacj e w gablocie, to nieduży wysiłek

2. Poprosić o potwierdzenie wysłania/doręczenia zawiadomienia o zbraniu w ustawowym terminie, pewnie będą mieli kłopot.

3. Poprosić o wysłkę pocztą, juz trudno niech administartor się napracuje ....bo do skrzynek to wygodnie jest, oj wygodnie

a ja ku przestrodze podam pewną historię:
w nowo powstałej wm wrzucano wszelkie papiery do skrzynek, bo mieli już unijne. Pewnego dnia mieszkańcy znaleźli nowe zawiadomienie o zaliczce z nowym numerem konta, opieczętowane i podpisane bazgrołkiem. Płacili aż zaczęli dostawać wezwania do zapłaty z innym nuerem konta, wniosek:
1. coś takie go łatwo jest wykorzystać,
2. pieczątkę każdy głupi potrafi zrobić machnąć bazgrołka

I tyle tytułem przypowieści

Odp.: dyskusja Art. 32 - O zebraniu właścicieli zarząd lub zarządc

: 30-04-2008, 14:20
autor: owner
Zawiadomienie można wrzucać do skrzynek, jeśli właściciele zgodzili sie na to uchwałą. Oprócz tego nikomu chyba nie sprawi kłopotu wywieszenie zawiadomienia na tablicy ogłoszeń. Będzie problem, jak ktoś zaskarży taką uchwałę. Albo jeśli w budynku są mieszkania wynajmowane i właścicieli nie ma na miejscu.

Jednak najpewniej i najbezpieczniej jest trzymać się ściśle ustawy i zdrowego rozsądku: każdy właściciel dostaje zawiadomienie do rąk własnych albo przez pocztę.

Jeśli nie ma wielu wynajmowanych mieszkań, to "papiery" mniejszego kalibru bez obaw można wrzucać do skrzynki, ale tylko informacyjne (np. termin przeglądu budynku, sprawy porządkowe itp.).