Strona 1 z 2

Roczne zebranie wspólnoty

: 25-01-2011, 22:37
autor: jaste12
Każdy właściciel musi być powiadomiony o rocznym zebraniu pisemnie na tydzień przed zebraniem. Mam pytanie-jakie dokumenty muszą być dołączone do zawiadomienia i jakie przepisy to regulują, czy nie wystarczy że właściciel może się zapoznać z dokumentami w siedzibie zarządcy?

Odp.: Roczne zebranie wspólnoty

: 25-01-2011, 23:39
autor: call_ey
UoWL
"...Art. 32. 1. O zebraniu właścicieli zarząd lub zarządca, któremu zarząd nieruchomością wspólną powierzono w sposób określony w art. 18 ust. 1, zawiadamia każdego właściciela lokalu na piśmie przynajmniej na tydzień przed terminem zebrania.
2. W zawiadomieniu należy podać dzień, godzinę, miejsce i porządek obrad. W wypadku zamierzonej zmiany we wzajemnych prawach i obowiązkach właścicieli lokali należy wskazać treść tej zmiany..."


Ostatnie zdanie dotyczy spraw ważnych dla właścicieli - praktycznie m.in. dotyczy uchwał a więc decyzji jakie muszą podjąć właściciele bo zarząd sam nie może ich realizować. W rzeczywistości powinna to być treść proponowanych uchwał do podjęcia.

Odp.: Roczne zebranie wspólnoty

: 26-01-2011, 19:14
autor: lokator99
Właściciele powinni otrzymać: oprócz zaproszenia, porządek obrad, zestawienie finansowe za rok ubiegły ( przychody i koszty poniesione przez Wspólnotę), plan gospodarczy na bieżący rok, projekty uchwał głosowanych na zebraniu.
Każdy wtedy może sie przygotować do zebrania i nie być zaskoczonym działaniami Zarządu.

Odp.: Roczne zebranie wspólnoty

: 29-01-2011, 22:27
autor: elmaz
Dodałbym do tego roczne sprawozdanie z funkcjonowania wspólnoty (w tym prac zarządu). Sprawozdanie finansowe to tylko jego element.

Odp.: Roczne zebranie wspólnoty

: 31-01-2011, 09:59
autor: Tomek B.
Czy przepisy regulują szczegółowość takiego zestawienia finansowego? Czy to ma być w formie rachunku zysków i strat, gdzie są wszystkie pozycje wyszczególnione, czy też wystarczą trzy pozycje - wpływy, wydatki, saldo?
Identyczne pytanie dotyczy planu gospodarczego? Może ktoś, kto jest w zarządzie u siebie we WM, mógłby mi podesłać na maila plan, jaki robił dla swojej wspólnoty? Z góry dziękuję.
mail: tomek@wm.pl

Sprawozdanie z działalności

: 31-01-2011, 11:59
autor: andrzejL
elmaz pisze: Dodałbym do tego roczne sprawozdanie z funkcjonowania wspólnoty
Całkowicie popieram, ponieważ niektóre Zarządy korzystające np. z Biur Rachunkowych, wyręczają się - sporządzonym przez Biuro - Sprawozdaniem Finansowym.