Nowy skład zarządu.
Nowy skład zarządu.
Witam serdecznie.
Od roku jestem nowym członkiem zarządu wspólnoty mieszkaniowej i od samego początku mam z tym problem. Zarząd liczy 5 członków, gdzie 2 to "starzy", a 3 "nowi" członkowie. Starzy rządzą bez pytania o zdanie nowych. Tzn. zawsze jeden z nowych podpisze to co konieczne i jest OK 3 przeciw 2. Ostatnio, w marcu br., na zebraniu wspólnoty podjęto uchwałę o przeglądzie stanu okien na klatkach schodowych i wytypowaniu tych do niezbędnej wymiany (brak pieniędzy na wymianę wszystkich). Uchwała wspomina o komisji w skaładzie "Zarząd wspólnoty, przedstawiciel administratora, oraz imiennie jeden z lokatorów (nie właściciel), znający się na stolarce okiennej."
Końcem maja do bloku weszła firma od okien i wymieniła wszystkie na nowe. Natychmiast zadzwoniłem do "starej" członkini zaerządu, uważanej przez wszystkich za przewodniczącą (czy jest takowy?). Ta odparła, że nie musi z innymi członkami zarządu ustalać cokolwiek, a wspomniana w uchwale komisja odbyła się w swoim czasie. Na odczepne podała, że w komisji było jeszcze dwóch członków i oni też podjęli decyzję o wymianie wszystkich okien. Udałem się do administratora by sprawdzić kto i kedy był w komisji ustalającej stan okien. Owszem znalazłem podpisy imienne trzech członków wspólnoty (plus administrator, plus lokator).
Chciałbym wiedzieć czy zarząd w niepełnym składzie to dalej zarząd, czy nieinformowanie innych członków zarządu o podejmowanej decyzji jest dozwolone, czy takie decydowanie jest zgodne z prawem. Jak wpłynąć na innych członków zarządu by decyzje były podejmowane wspólnie? Kto ma prawo do kontaktów z administratorem, kto podpisuje rachunki (faktóry), kto zawiera umowy z firmami remintowymi. Czy mogę wsztrzymać, zablokować decyzję zarządu jeśli nie byłem powiadomiony o głosowaniu? Czy osoby, które podjęły decyzję o wymianie okien (troje z pięciu członków zarządu) postąpiły zgodnie z prawem skoro wspólnota uchwaliła wymianę tylko tych, które zagrażały wypadnięciem, a sugerowano o cztech, czterech takich oknach, podczas gdy wymieniono 31. Proszę o pilną odpowiedź.
Od roku jestem nowym członkiem zarządu wspólnoty mieszkaniowej i od samego początku mam z tym problem. Zarząd liczy 5 członków, gdzie 2 to "starzy", a 3 "nowi" członkowie. Starzy rządzą bez pytania o zdanie nowych. Tzn. zawsze jeden z nowych podpisze to co konieczne i jest OK 3 przeciw 2. Ostatnio, w marcu br., na zebraniu wspólnoty podjęto uchwałę o przeglądzie stanu okien na klatkach schodowych i wytypowaniu tych do niezbędnej wymiany (brak pieniędzy na wymianę wszystkich). Uchwała wspomina o komisji w skaładzie "Zarząd wspólnoty, przedstawiciel administratora, oraz imiennie jeden z lokatorów (nie właściciel), znający się na stolarce okiennej."
Końcem maja do bloku weszła firma od okien i wymieniła wszystkie na nowe. Natychmiast zadzwoniłem do "starej" członkini zaerządu, uważanej przez wszystkich za przewodniczącą (czy jest takowy?). Ta odparła, że nie musi z innymi członkami zarządu ustalać cokolwiek, a wspomniana w uchwale komisja odbyła się w swoim czasie. Na odczepne podała, że w komisji było jeszcze dwóch członków i oni też podjęli decyzję o wymianie wszystkich okien. Udałem się do administratora by sprawdzić kto i kedy był w komisji ustalającej stan okien. Owszem znalazłem podpisy imienne trzech członków wspólnoty (plus administrator, plus lokator).
Chciałbym wiedzieć czy zarząd w niepełnym składzie to dalej zarząd, czy nieinformowanie innych członków zarządu o podejmowanej decyzji jest dozwolone, czy takie decydowanie jest zgodne z prawem. Jak wpłynąć na innych członków zarządu by decyzje były podejmowane wspólnie? Kto ma prawo do kontaktów z administratorem, kto podpisuje rachunki (faktóry), kto zawiera umowy z firmami remintowymi. Czy mogę wsztrzymać, zablokować decyzję zarządu jeśli nie byłem powiadomiony o głosowaniu? Czy osoby, które podjęły decyzję o wymianie okien (troje z pięciu członków zarządu) postąpiły zgodnie z prawem skoro wspólnota uchwaliła wymianę tylko tych, które zagrażały wypadnięciem, a sugerowano o cztech, czterech takich oknach, podczas gdy wymieniono 31. Proszę o pilną odpowiedź.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
-
- .
- Posty: 388
- Rejestracja: 15-10-2008, 16:26
Odp.: Nowy skład zarządu.
Do podejmowania decyzji wystarczą dwa podpisy członków zarządu
uowl Art. 21, punkt 2.
Gdy zarząd jest kilkuosobowy, oświadczenia woli za wspólnotę mieszkaniową składają przynajmniej dwaj jego członkowie
Przy 5 członkach możecie stworzyć sobie wewnętrzny regulamin, że decyzje zarządu podejmowane są większością głosów i powiadomić o tym administratora (żeby przyjmował tylko polecenia podpisane przez 3 członków)
Źle to wróży, gdy członkowie zarządu nie umieją ze sobą współpracować
Z tymi oknami to mogło być tak, że im większa liczba, tym jest taniej, więc decyzja o wymianie wszystkich mogła być racjonalna. W uchwale powinna być określona maksymalna suma, jaką można przeznaczyć na dany remont i w ramach tej sumy zarząd gospodaruje
Wszyscy członkowie zarządu wm są sobie równi - nie ma prezesów, ekscelencji czy przewodniczących
uowl Art. 21, punkt 2.
Gdy zarząd jest kilkuosobowy, oświadczenia woli za wspólnotę mieszkaniową składają przynajmniej dwaj jego członkowie
Przy 5 członkach możecie stworzyć sobie wewnętrzny regulamin, że decyzje zarządu podejmowane są większością głosów i powiadomić o tym administratora (żeby przyjmował tylko polecenia podpisane przez 3 członków)
Źle to wróży, gdy członkowie zarządu nie umieją ze sobą współpracować
Z tymi oknami to mogło być tak, że im większa liczba, tym jest taniej, więc decyzja o wymianie wszystkich mogła być racjonalna. W uchwale powinna być określona maksymalna suma, jaką można przeznaczyć na dany remont i w ramach tej sumy zarząd gospodaruje
Wszyscy członkowie zarządu wm są sobie równi - nie ma prezesów, ekscelencji czy przewodniczących
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
Odp.: Nowy skład zarządu.
Słusznie zauważasz, że " ztymi oknami to mogło być tak, że ..." , tylko skąd o tym mam wiedzieć skoro nikt nie informuje? W uchwale wspólnoty była mowa o wymianie tylko tych, które zagrażają wypadnięciem, bez podania ich ilości oraz kwot do dyspozycji. Nadto brak pieniędzy ogranicza do minimum jakiekolwiek remonty, a tych jest wiele.
Wewnetrznego regulaminu nie można stworzyć bowiem "stary" skład zarządu nie dopuszcza do zebrania się w pełnym składzie.
Interesuje mnie owo "przynajmniej dwaj członkowie". Czy jako trzeci członek mogę zarządać od administratora pzedkładania do akceptacji przeze mnie faktur, umów, przelewów bankowych? Czy mam prawo wglądu w dokumentację prowadzoną przez admin.?
Wracając do owych okien. Czy to było przekroczenie uprawnień, a jeśli tak to czy przez zarząd w całości czy jego część? Okien wymieniono 31, a mowa była o max 3-4. Nadto w mojej klatce schodowej żadne okno nie wymagało natychmiastowej wymiany.
Wewnetrznego regulaminu nie można stworzyć bowiem "stary" skład zarządu nie dopuszcza do zebrania się w pełnym składzie.
Interesuje mnie owo "przynajmniej dwaj członkowie". Czy jako trzeci członek mogę zarządać od administratora pzedkładania do akceptacji przeze mnie faktur, umów, przelewów bankowych? Czy mam prawo wglądu w dokumentację prowadzoną przez admin.?
Wracając do owych okien. Czy to było przekroczenie uprawnień, a jeśli tak to czy przez zarząd w całości czy jego część? Okien wymieniono 31, a mowa była o max 3-4. Nadto w mojej klatce schodowej żadne okno nie wymagało natychmiastowej wymiany.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
-
- .
- Posty: 388
- Rejestracja: 15-10-2008, 16:26
Odp.: Nowy skład zarządu.
Masz prawo wglądu w każdy dokument dotyczący wspólnoty - tak jak każdy inny właściciel
Nie wciągaj administratora w wewnętrzne rozgrywki członków zarządu.
Jak w uchwale nie wpisujecie kwot, to potem takie "kwiatki" wyskakują
Tak, to było przekroczenie uprawnień. W praktyce konsekwencje żadne, niestety.
Nie wciągaj administratora w wewnętrzne rozgrywki członków zarządu.
Jak w uchwale nie wpisujecie kwot, to potem takie "kwiatki" wyskakują
Tak, to było przekroczenie uprawnień. W praktyce konsekwencje żadne, niestety.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
Odp.: Nowy skład zarządu.
No cóż, w takim razie jedynym słusznym wyjściem jest złożenie rezygnacji z funkcji członka zarządu. Czy rozesłanie informacji o tym do skrzynek pocztowych wystarczy?
Skoro mam prawo wglądu w dokumentację, jeśli coś tam znajdę niepokojącego, np wyższą kwotę zapłaty za jakąś usługę niż to było ogłoszone, to co z tym mogę zrobić?
Skoro mam prawo wglądu w dokumentację, jeśli coś tam znajdę niepokojącego, np wyższą kwotę zapłaty za jakąś usługę niż to było ogłoszone, to co z tym mogę zrobić?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
-
- .
- Posty: 388
- Rejestracja: 15-10-2008, 16:26
Odp.: Nowy skład zarządu.
Wystarczy rezygnacja złożona u administratora, żeby on przekazał ją pozostałym
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 0 Odpowiedzi
- 654 Odsłony
-
Ostatni post autor: piotrusb
29-11-2023, 10:00
-
- 0 Odpowiedzi
- 978 Odsłony
-
Ostatni post autor: piotrusb
24-02-2022, 17:19
-
-
odwołanie zarządu powierzonego
autor: markot » 28-10-2021, 15:32 » w Dokumentacja wspólnoty i zmiana zarządzającego - 3 Odpowiedzi
- 1019 Odsłony
-
Ostatni post autor: piotrusb
31-10-2021, 17:32
-
-
- 4 Odpowiedzi
- 1213 Odsłony
-
Ostatni post autor: markot
19-01-2022, 21:59
-
- 13 Odpowiedzi
- 2285 Odsłony
-
Ostatni post autor: piotrusb
16-06-2021, 17:06