Czy można zmienić /uaktualnic/ obowiązującą umowę ?
Czy można zmienić /uaktualnic/ obowiązującą umowę ?
Jesteśmy wspólnotą nową i chcielibyśmy zmienić uaktualnić zapisy w umowie jak to można zrobić proszę o pomoc
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
Odp.: Czy można zmienić /uaktualnic/ obowiązującą umowę ?
W jakiej umowie?
Skoro jesteście nową wspólnotą, skąd potrzeba "aktualizacji"?
Skoro jesteście nową wspólnotą, skąd potrzeba "aktualizacji"?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
Czy można zmienić /uaktualnic/ obowiązującą umowę ?
Chodzi o zapisy w umowie na zrządzanie są nie precyzyjne
np.fundusz remontowy jest ciągle wykorzystywany na inny cel
,
np.fundusz remontowy jest ciągle wykorzystywany na inny cel
,
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
Odp.: Czy można zmienić /uaktualnic/ obowiązującą umowę ?
Fundusz remontowy macie wyodrębniony - do tego potrzebna jest uchwała. Może wystarczy zmienić tę uchwałę? Doprecyzować, na jakie cele można wydawać środki z FR. Zmiana uchwały nie wymaga zgody zarządcy (jak w przypadku umowy o zarządzanie).
Umowę o zarządzanie też można zmienić, za zgodą obu stron. Piszesz o "umowie o zarządzanie", czyli jest to zwykła umowa cywilnoprawna, bez formy aktu notarialnego? Czy jesteście dużą wspólnotą (ponad 7 lokali)? Kto podpisał umowę za wspólnotę?
Umowę o zarządzanie też można zmienić, za zgodą obu stron. Piszesz o "umowie o zarządzanie", czyli jest to zwykła umowa cywilnoprawna, bez formy aktu notarialnego? Czy jesteście dużą wspólnotą (ponad 7 lokali)? Kto podpisał umowę za wspólnotę?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
Czy można zmienić /uaktualnic/ obowiązującą umowę ?
Umowa jest podpisana przez osobę uprawnioną czyli posiadającą uprawnienia do zarządzenia i zarząd wspólnoty. Nasza wm posiada 30 lokali w tyn kilka komunalnych.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
Odp.: Czy można zmienić /uaktualnic/ obowiązującą umowę ?
Umowa zawarta przez zarząd powinna dotyczyć administrowania, a nie zarządzania.j23 pisze:Umowa jest podpisana przez osobę uprawnioną czyli posiadającą uprawnienia do zarządzenia i zarząd wspólnoty.
Jeżeli macie wybrany zarząd, to on odpowiada za zarządzanie i on podejmuje decyzje (na podstawie uchwalonego przez właścicieli planu gospodarczego) o wykorzystaniu środków z funduszu remontowego na konkretne cele. Co ma do tego wynajęty usługodawca? Czy ma pełnomocnictwo (przyjęte uchwałą) do dysponowania środkami z FR?
Ustawowej odpowiedzialności za prowadzenie spraw wspólnoty nikt z zarządu nie zdejmie. Właściciele rozliczają zarząd z zarządzania i jemu udzielają (bądź nie) absolutorium. Wasz "zarządca" pełni de facto rolę administratora, chociaż ma licencję zawodową zarządcy nieruchomości. Chyba, że przekazaliście mu na podstawie umowy i uchwalonych pełnomocnictw większy zakres uprawnień, niż to zwykle bywa?
Zarządzanie (zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami) to:
"Art. 185. 1. Zarządzanie nieruchomością polega na podejmowaniu decyzji i dokonywaniu czynności mających na celu w szczególności:
1) zapewnienie właściwej gospodarki ekonomiczno-finansowej nieruchomości;
2) zapewnienie bezpieczeństwa użytkowania i właściwej eksploatacji nieruchomości;
3) zapewnienie właściwej gospodarki energetycznej w rozumieniu przepisów Prawa energetycznego;
4) bieżące administrowanie nieruchomością;
5) utrzymanie nieruchomości w stanie niepogorszonym zgodnie z jej przeznaczeniem;
6) uzasadnione inwestowanie w nieruchomość."
Administrowanie to:
"W świetle art. 184 i 185 ustawy o gospodarce nieruchomościami istnieje podstawa do stwierdzenia, że pojęcie administrowania, jako mające charakter węższy od zarządzania, mieści się w pojęciu zarządzania. W zasadzie obejmuje ono czynności faktyczne, do których należy: utrzymanie porządku i czystości w obrębie nieruchomości, ściąganie czynszów, rejestrowanie awarii i ich usuwanie oraz prowadzenie korespondencji." Wyrok SN z 19.01.2006 IV CK 343/05
Często dochodzi do tego prowadzenie ewidencji pozaksięgowej (księgowości wspólnoty), organizowanie przeglądów okresowych budynku, prowadzenie dokumentacji nieruchomości wspólnej, nadzór bieżący nad realizacją umów z dostawcami.
Zarząd dokonuje wyboru dostawców i wykonawców remontów (podejmowanie decyzji) oraz zawiera z nimi umowy i reprezentuje wspólnotę na zewnątrz: przed kontrahentami, urzędami i sądami (dokonywanie czynności prawnych).
Administrator wykonuje zadania, określone w umowie, zgodnie z przyjętymi uchwałami. NIE PODEJMUJE DECYZJI - to jest domena zarządu wspólnoty, a w sprawach przekraczających zwykły zarząd - ogółu właścicieli.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
-
Wspólnota może zmienić uchwałą umowę quoad usum, ale zposzanowaniem interesu użytkowników
autor: piotrusb » 20-10-2021, 09:42 » w Orzecznictwo sądów powszechnych - 0 Odpowiedzi
- 449 Odsłony
-
Ostatni post autor: piotrusb
20-10-2021, 09:42
-
-
-
Nie można zbyć żądania uchylenia uchwały
autor: piotrusb » 18-10-2022, 10:07 » w Orzecznictwo sądów powszechnych - 0 Odpowiedzi
- 659 Odsłony
-
Ostatni post autor: piotrusb
18-10-2022, 10:07
-
-
-
Nie można uchylić uchwały, która nie istnieje; art. 25 uwl, a art. 189 kpc
autor: piotrusb » 06-07-2021, 10:19 » w Orzecznictwo sądów powszechnych - 0 Odpowiedzi
- 336 Odsłony
-
Ostatni post autor: piotrusb
06-07-2021, 10:19
-
-
-
Nie zawsze można ogrodzić ogródek przylegający do lokalu na parterze.
autor: piotrusb » 24-01-2022, 16:53 » w Orzecznictwo sądów administracyjnych - 0 Odpowiedzi
- 637 Odsłony
-
Ostatni post autor: piotrusb
24-01-2022, 16:53
-
-
- 5 Odpowiedzi
- 1423 Odsłony
-
Ostatni post autor: irenalo
26-03-2022, 17:54