Wspólnota Mieszkaniowa

forum właścicieli lokali

Dzisiaj jest 23-05-2012, 21:56

Regulamin forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
.

Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Witam,

Mam pewien problem a nie mam doświadczenia w sprawach odszkodowań itp. wiec proszę o pomoc na forum.

Kilka miesięcy temu (listopad 2010) w ogrodzenie mojej posesji wjechał samochód ciężarowy.
Po rożnych formalnościach pojawił się likwidator szkód z TU w którym ubezpieczony był samochód. Zrobił zdjęcia, pomierzył, pojechał.
Tydzień temu otrzymałem pismo z TU zatytułowane "Zawiadomienie o wypłacie" które zawierało kwotę odszkodowania i powołanie na kosztorys. Nie podobało mi się tak ogólnikowe potraktowanie tematu więc poprosiłem likwidatora o pełny kosztorys wyceny szkody (pierwsze jego pytanie brzmiało: "A po co to Panu?). Dodatkowo ponaglał mnie do pobrania z banku (taką formę wybrałem) przyznanej kwoty co jak twierdził nie ma wpływu na ewentualne odwołanie. Niestety/ albo stety kwotę pobrałem (choć od razu nadmieniam że się z nią nie zgadzam).
Po kilku dniach otrzymałem "kosztorys". Jest to strona A4 w połowie zajęta przez zdjęcie a pod nim odręczne wyliczenia/skreślenia bez żadnego nr dokumentu, daty wystawienia, nazwy TU, pieczątki itd.
W "kosztorysie" jest proste wyliczenie:
długość (w metrach) zniszczonego płotu x stawka (893 zł??)= kwota
wynik pomniejszono o 4% zużycia co dało ostateczna kwotę do wypłaty.

Poniżej jest powołanie na podstawę wymiaru: BCO 4/201 p.375.

Moja opinania do tej sprawy jest taka ze nie zgadzam się z przyznana kwotą i jakością przedstawionych dokumentów.

W związku z powyższym mam kilka pytań:

1) Czy dobrze zrobiłem podejmując przyznana kwotę? Gdzieś przeczytałem że można tak zrobić i "wliczyć" ją jako "zaliczkę" do żądanej kwoty. Czy to nie blokuje dalszych działań (odwołań itp)?