Wspólnota Mieszkaniowa

forum właścicieli lokali

Dzisiaj jest 23-05-2012, 20:21

Regulamin forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pytania Ogólne   
.

Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Dobry wieczór.

Mam parę pytań a jestem nowy w temacie więc może ktoś mądry pomoże mi w moich problemach.

1. Czy wspólnota jest mała czy duża. W budynku znajduję się 11 mieszkań i 1 lokal usługowy księgi wieczyste ma 7 lokali mieszkalnych, reszta należy do Miasta.

2. Chciałbym wystąpić z "Umową quoad usum o sposobie korzystania ze strychu stanowiący nieruchomość wspólną" Tzn. chciałem zająć cześć strychu, proporcjonalnie do udziałów 115/1000. Na strychu zabudowałbym "swoją" część i trzymał niepotrzebne graty/ciuchy.

Czy nie będzie z tym żadnego problemu? Jak to wygląda? Czy wystarczy propozycję wraz z umową wziąć ze sobą na spotkanie wspólnoty?

Dodam, że część strychu jest zabudowana (jak się domyślam) prawdopodobnie bez żadnych ustaleń. W najbliższym czasie poproszę zarządce o ksero wszystkich podjętych uchwał.

3. Pod linkiem znajduje się przykład umowy quoad usum na piwnice, ja zamieniłbym to na strych, z tym że są pewne punkty w których chciałbym się najpierw upewnić jakie konsekwencje za sobą niosą, np:

-wszystkie remonty, naprawy i inne koszty związane z utrzymaniem pomieszczenia piwnicznego ponosi Właściciel lokalu i z tego tytułu zrzeka się roszczeń wobec Wspólnoty Mieszkaniowej o zwrot poczynionych nakładów.

Czy oznacz to, że w przypadku przeciekającego dachu ja musiałbym zająć naprawą? Jeżeli tak, to czy można umieścić zapis, że wspólnota odpowiada za elementy konstrukcyjne?

Myślę, że na razie wystarczy. W przypadku jakiś dodatkowych pytań nie będę wahał się ich użyć.

Tak w ogóle witam! bo jestem nowym użyszkodnikiem tego forum i mam zamiar zacząć intensywnie zająć się tematem z uwagi nabycia mieszkania wraz ze wspólnotą :)

Tytuł: Odp.: Pytania Ogólne   
moderator